Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نهم در گفتگو با ایانا:

بازار نیازمند سیستم نظارتی هماهنگ‌کننده است

بازار نیازمند سیستم نظارتی هماهنگ‌کننده است
بازار نیازمند سیستم نظارتی هماهنگ‌کننده است

به‌منظور کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تورم‌های چندلایه، ایجاد سیستم نظارتی هماهنگ‌کننده در بازار ضروری است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس نهم، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا با اعلام این مطلب گفت: در قانون هدفمندسازی، تعریف شفاف از جهت‌گیری و آزادسازی قیمت‌ها مشخص شده است و این دوره طی زمان پنج‌ساله‌ای باید به ثمر برسد.

عباس رجایی افزود: آزادسازی قیمت‌ها باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که فشارهای ناشی از افزایش قیمت و تورم‌های جانبی، قشر آسیب‌پذیر جامعه را مصدوم نکرده و فرصت کافی برای جبران افزایش قیمت‌ها به مصرف‌کننده دهد.

وی خاطرنشان کرد: روشی که به جای پنج سال، در یک زمان کوتاه افزایش قیمت‌ها را در جامعه دنبال می‌کند، به نفع اقشار مختلف مردم نیست.

اصلاح مدیریت‌ها، جایگزین اصلاح قیمت‌ها شود

نماینده اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اجرای صحیح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، اصلاح مدیریت‌ها و رفع برخی از سوء مدیریت‌ها باید جایگزین اصلاح قیمت‌ها شود.

رجایی تصریح کرد: افزایش قیمت کالاهای کشاورزی و برخی از نهاده‌ها در بازارهای داخلی طی چند ماه گذشته نتیجه سوء مدیریت‌هایی است که در نتیجه عدم هماهنگی بین تولید و تنظیم بازار به‌وجود آمده است.

وی وجود یک سیستم نظارتی هماهنگ‌کننده برای حل و فصل مدیریت قیمت‌ها را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: به‌منظور قرار دادن قیمت‌ها در چهارچوب مدون و جلوگیری از تورم‌های چندلایه، ایجاد سیستم نظارتی هماهنگ‌کننده ضروری است.

رجایی تأکید کرد: ایجاد بهره‌وری و اصلاح آن از موضوعاتی است که متولیان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در دستور کار خود قرار دهند تا کمترین فشار ممکن به مردم وارد شود./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-910327-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید