Iranian Agriculture News Agency

یارانه برنج کار پرداخت شود

لازم است تا یارانه‌های لازم به تولیدکنندگان پرداخت شود تا دغدغه‌ای برای تولید برنج نداشته باشند.

مسئول مطالعات اقتصادی مؤسسه برنج کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: برنج از محصولات استراتژیک محسوب می‌شود که نیازمند حمایت‌های خاص ازجمله حمایت‌های یارانه‌ای است.

غلامرضا خانکشی‌پور افزود: طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در راستای حمایت از این محصول و قشر برنج‌کار کشور تهیه شده که با نگاهی متمرکز در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌تواند مشکلات را مرتفع کند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم برنامه خودکفایی محصول برنج که به‌طور مشخص تهیه شده است، توسط مجلس و دولت به تصویب برسد و به مرحله اجرا درآید تا بتوانیم بر اساس آنچه برنامه‌ریزی شده، در جهت خودکفایی گام برداریم.

خانکشی‌پور ادامه داد: آنچه مسلم است، دولت باید استراتژی‌های خود درباره محصول برنج را تغییر دهد و مجلس در تسریع تصویب برنامه‌های خودکفایی منسجم‌تر قدم بردارد.

محصول برنج به مدیریت واحد نیاز دارد

این مقام مسئول تصریح کرد: محصول برنج باید دارای مدیریت واحدی شود تا بدین ترتیب برنامه‌ریزی‌های مشخصی نیز برای آن اعمال شود.

وی یادآور شد: در حوزه واردات و صادرات باید بازتعریفی مجدد در محصول برنج انجام شود.

خانکشی‌پور تأکید کرد: برنج یک محصول استراتژیک محصوب می‌شود و نباید سایر مزیت‌های اقتصادی فدای آن شوند و نباید به برنج‌کار اجازه تغییر کاربری اراضی شالیزاری داده شود.

وی اظهار داشت: از آنجایی که باید از تمامی فرصت‌های اقتصادی استفاده کنیم، لازم است حمایت‌های ویژه‌ای به‌خصوص یارانه‌ای از برنج‌کاران داشته باشیم تا اجازه ندهیم که تغییر کاربری این اراضی خدشه‌ای در تولید این محصول به‌وجود آورد./

خبرنگار: مژگان ستار

R-910327-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید