Iranian Agriculture News Agency

طی هفته جهاد کشاورزی؛

60 واحد جهاد کشاورزی در استان‌های کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی معاونت آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح و بهره‌برداری از 60 واحد جهاد کشاورزی در استان‌های مختلف کشور طی هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی معاونت آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: طبق برنامه‌ریزی قرار است که طی هفته جهاد کشاورزی 60 واحد با اعتباری بیش از 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح و بهره‌برداری شود.

علیرضا پوربصیر افزود: از این تعداد 24 واحد مربوط به صنایع دارویی و شیلات، 29 واحد زراعی و باغی و هفت واحد صنایع بسته‌بندی و سردخانه‌ای است که در اکثر استان‌های کشور افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

5268 واحد کشاورزی در کشور فعال است

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حاضر در کشور پنج هزار و 268 واحد کشاورزی در بخش‌های مختلف فعال است که دارای جواز تأسیس از وزارت جهاد کشاورزی هستند، از سوی این واحدها 28 میلیون تن ماده خام کشاورزی جذب می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش سبزی و صیفی‌جات مانند هندوانه و خربزه ماده خام کم فرآوری می‌شود که در برخی از استان‌ها با تراکم زیاد مواجه هستیم.

تولید بیش از پنج میلیون تن گوجه‌فرنگی در کشور

مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی معاونت آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر پنج میلیون تن گوجه‌فرنگی در کشور تولید می‌شود که 50 درصد از آن به‌صورت تازه‌خوری مصرف و 50 درصد فرآوری می‌شود.

پوربصیر یادآور شد: هم‌اکنون کارخانه‌های رب و گوجه‌فرنگی در کشور بیش از هفت میلیون تن ظرفیت دارند که 50 درصد از گوجه‌فرنگی تولیدی به این کارخانه‌ها انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت مازاد در محصولات گوجه و شیر تأکید کرد: در این زمینه طبق برنامه‌ریزی در سال 91 با اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری و منابع استانی برنامه‌های مطلوبی اجرا می‌شود./

خبرنگار: مهشید رضایی

A-910327-04_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید