Iranian Agriculture News Agency

با تایید وزارت جهاد کشاورزی محقق شد:

ثبت رسمی نخستین فدراسیون تشکل های بخش کشاورزی و صنایع غذایی در کشور؛ پس از 9 ماه انتظار

فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به عنوان نخستین فدراسیون تشکل های بخش کشاورزی در کشور از سوی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسید.

ثبت رسمی نخستین فدراسیون تشکل های بخش کشاورزی و صنایع غذایی در کشور؛ پس از 9 ماه انتظار


فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به عنوان نخستین فدراسیون تشکل های بخش کشاورزی در کشور در تاریخ یازدهم مهرماه ۱۳۹۶ از سوی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایانا، پس از اینکه در 17 دی ماه 95 خورشیدی شخص محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سخنرانی مراسم انتخاب نمونه‌های برتر کشاورزی ، ایجاد زنجیره تولید را امری ضروری و اجتناب ناپذیر برای خروج کشاورزی ایران از حال و روز کنونی دانست و بر ایجاد آن توصیه اکید کرد؛ جمعی از فعالان این صنعت با برگزاری مجمع عمومی، مبادرت به تاسیس فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی کردند . اما به دلیل برخی مسائل نامعلوم، حال پس از گذشت 9 ماه کش و قوس و انتظار سرانجام این تشکل با عنوان نخستین فدراسیون تشکل های بخش کشاورزی در کشور به ثبت رسمی رسیده است. به این ترتیب در حوزه تشکل ها از این پس باید شاهد فعالیت این تشکل در حوزه کشاورزی ایران با شکل و شمایلی متفاوت از سایر تشکل های صنایع غذایی بود.
رئیس گروه تامین و سازماندهی تشکل های صنفی تخصصی دفتر امور تشکل های کشاورزی در این رابطه می گوید: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به دنبال درخواست و تقاضای تشکل‌های غیردولتی حوزه صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی تولیدات بخش کشاورزی، موضوع تشکیل فدراسیون را در دستور کار خود قرار داد که پس از اخذ موافقت وزارت جهاد کشاورزی (سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران)، مراحل تشکیل پرونده انجام شد و مجمع عمومی هیات موسس این تشکل با حضور بیش از ۳۰ نفر از نمایندگان صنایع غذایی ،تبدیلی و تکمیلی تولیدات بخش کشاورزی برگزار شد و طی آن هیات مدیره و بازرس فدراسیون انتخاب شدند. در این راستا با هماهنگی و انجام مراحل قانونی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، در تاریخ ۱۳۹۶/۷/۱۱با تخصیص شناسه ملی این فدراسیون به عنوان یک تشکل غیر تجاری به ثبت رسید.

نبی سپهریان می افزاید: در روند صدور مجوز، برگزاری جلسات با اداره ثبت و بررسی اساسنامه، صورتجلسات و امور حقوقی فدراسیون در تطبیق با بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکت ها مورد بررسی و نهایتاً مورد تایید و ثبت قرار گرفت.

وی اظهار می کند: فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی با هدف ایجاد مدیریت مناسب برای هماهنگی، برنامه ریزی،تعیین سیاست ها واستراتژی های توسعه ای وتعامل درون سازمانی بخش و ایجاد تعاملات بین المللی در حوزه صنایع غذایی سازماندهی شد و امید می رود با تجمیع و اتحاد تشکل‌های بخش خصوصی فعال در این زمینه، با مدیریت یک نهادحقوقی غیر دولتی در کنار بخش دولتی زمینه تحقق برنامه های بخش کشاورزی و صنایع غذایی کشور فراهم آید./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید