Iranian Agriculture News Agency

در نخستین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار صورت گرفت:

امضای تفاهم نامه سه جانبه ترویج محصولات سالم و استاندارد با مشارکت زنان روستایی و عشایری / رونمایی از کتاب ۲۳ سال تجربه توانمندی های زنان روستایی و عشایری

تفاهم‌نامه سه‌جانبه در زمینه ترویج محصولات سالم و استاندارد با مشارکت زنان روستایی و عشایری، بین وزارت جهاد کشاورزی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد ایران امضا شد.

امضای تفاهم نامه سه جانبه ترویج محصولات سالم و استاندارد با مشارکت زنان روستایی و عشایری / رونمایی از کتاب ۲۳ سال تجربه توانمندی های زنان روستایی و عشایری



تفاهم‌نامه سه‌جانبه در زمینه ترویج محصولات سالم و استاندارد با مشارکت زنان روستایی و عشایری، بین وزارت جهاد کشاورزی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد ایران امضا شد .

به گزارش ایانا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نخستین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار در حمایت از تولید و ترویج محصول سالم زنان روستایی و عشایری تفاهم نامه سه جانبه‌ای را با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری و نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به امضاء رساند .

همچنین در این همایش کتاب ۲۳ سال تجربه توانمندی های زنان روستایی و عشایری توسط وزیر جهاد کشاورزی و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری رونمایی شد. این کتاب به همت دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری ، در چهار فصل به رشته تحریر درآمده است. در فصل اول این کتاب، به کلیات دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان، تشکیلات دفتر، چشم انداز، سیاست‌ها و مأموریت‌ها و شرح وظایف دفتر پرداخته شده است. در فصل دوم کتاب، تاریخچه فعالیت‌های انجام شده در ایران برای زنان روستایی، در طول تاریخ و تحول تاریخی دفتر امور زنان رستایی ، از سال 1372 تاکنون ، مورد اشاره قرار گرفته است . در فصل سوم کتاب، به دستاوردهای دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در مدیریت دانش پرداخته شده است. در این فصل، شرح کتاب‌های تألیف و ترجمه شده، پایان‌نامه‌های اجرا شده، نشریات، فیلم، سمینارهای برگزارشده و اطلاع‌رسانی دفتر آمده است. در فصل چهارم کتاب، به مهم ترین طرح‌ها و پروژه‌های اجرا شده برای توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از سال 1372 تا 1396 پرداخته شده است. در این فصل طرح‌ها و پروژه‌های دفتر، دستورالعمل اجرایی، فرایند اجرا، نتایج و دستاوردهای اجرای طرح آمده معرفی شده است.

گفتنی است اطلاع‌رسانی پیرامون نقش زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار کشاورزی و روستایی، توجه به کشاروزی خانوادگی و برنامه‌ریی برای توسعه توانمندی‌های اعضای خانوار متناسب با نقش‌های موجود، آگاهی‌بخشی پیرامون تحولات سریع جمعیتی، تغییر نقش‌های جنسیتی و پررنگ شدن نقش اقتصادی زنان در مناطق روستایی و عشایری، معرفی توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری در پیشبرد برنامه‌های توسعه کشور، توجه به توسعه یکپارچه روستایی و ضرورت برنامه‌ریزی منطقه‌ای، محلی و جنسیتی، توجه به اهمیت بخش غیردولتی و مردمی در افزایش نقش زنان روستایی در توسعه پایدار، تبیین توسعه توانمندی‌های روستایی و عشایری در پایداری روستاها و کاهش مهاجرت، جریان‌سازی و ایجاد حساسیت نسبت به نقش زنان روستایی و عشایری در توسعه و ضرورت توجه به آن‌ها در سطوح سیاستگذاری و برنامه‌ریزی و... از اهداف برگزاری نخستین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایداربه شمار می رود.

نخستین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار با حضور وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز - یکشنبه - در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

A-960723-0 2

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید