Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهادکشاورزی در نخستین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار:

کشاورزی صنعتی نمی تواند جای کشاورزی خانوادگی را بگیرد

معاون وزیر جهادکشاورزی در نخستین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدارگفت: کشاورزی صنعتی نمی تواند جای کشاورزی خانوادگی را بگیرد.

کشاورزی صنعتی نمی تواند جای کشاورزی خانوادگی را بگیرد
معاون وزیر جهادکشاورزی در نخستین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدارگفت : کشاورزی صنعتی نمی تواند جای کشاورزی خانوادگی را بگیرد.

به گزارش ایانا، اسکندر زند امروز (یکشنبه) در نخستین همایش «نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار» که در محل وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، افزود: امروزه در دنیا به دو مقوله کشاورزی خانوادگی و صنعتی اهمیت می دهند به شکلی که زنان و کشاورزی خانوادگی در 70 درصد کشاورزی دنیا نقش کلیدی دارد .

وی با بیان اینکه پرداختن به زنان روستایی و عشایری از مهم ترین مقوله های بخش کشاورزی در دنیاست؛ گفت: زنان روستایی و عشایری نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار به خصوص در بخش کشاورزی دارند، بنابراین ما باید به کشاورزان خود اهمیت دهیم .

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهارداشت: کشاورزی خانوادگی بر کشاورزی صنعتی تأثیر فراوانی ‌دارد، بنابراین ما نمی توانیم از این نوع کشاورزی غافل شویم؛ زیرا در غیر این صورت به کشاورزی صنعتی آسیب وارد می شود .

به گفته وی، به همین منظور 17 هدف برای توسعه پایدار کشاورزی هزاره سوم شامل افزایش درآمد، کاهش فقر کشاورزان، پایداری اکوسیستم از زیرمجموعه های توسعه پایدار و زنان دیده شده است .

وی از اولویت های مهم‌ جهان پرداختن به زنان روستایی و عشایری دانست و تصریح کرد: زنان نیمی از جامعه هستند به همین دلیل کم توجهی به زنان در بخش کشاورزی ما را از رسیدن به اهدافمان دور می کند.

نخستین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار با حضور وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز - یکشنبه - در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

A-960723-0 3

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید