Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

فعالیت 12 هزار تسهیلگر روستایی و عشایری در کشور / دسترسی سخت زنان روستایی به منابع مالی و اعتباری

مدیرکل امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت 12 هزار تسهیلگر روستایی و عشایری در کشور خبر داد.

فعالیت 12 هزار تسهیلگر روستایی و عشایری در کشور / دسترسی سخت زنان روستایی به منابع مالی و اعتباری
مدیرکل امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت 12 هزار تسهیلگر روستایی و عشایری در کشور خبر داد.

به گزارش ایانا، مدیرکل امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی در همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار اظهار داشت: این وزارت از سال 72 اقدام به ایجاد ساختاری برای زنان روستایی کرد و در حال حاضر در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و دهستان‌ها، مروجان در حال خدمت هستند .

فروغ السادات بنی هاشم افزود: در سه بخش ساختار، بودجه و برنامه با آموزش مروجان بخش کشاورزی، تخصیص بودجه ملی و استانی و پیگیری برنامه پایلوتی از توسعه پایدار در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی در بخش کشاورزی، در توانمندسازی زنان روستایی تلاش شده است .

وی پروژه انتخاب و آموزش تسهیلگران زن روستایی را از جمله برنامه‌های مهم توسعه اجتماعی زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 هزار تسهیلگر روستایی و عشایری از افراد بومی استان‌ها در کشور فعالیت می‌کنند .

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، تشکیل و فعالیت صندوق ملی اعتبارات خرد زنان روستایی را از پروژه‌‌های موفق در ارایه وام‌های سریع، کوچک و آسان برای زنان روستایی برشمرد و افزود: با شبکه‌سازی صندوق‌ها و تشکیل صندوق‌های شهرستانی، زنان وارد حوزه رسمی و قانونی شده‌اند و به لحاظ اقتصادی جهش خوبی در وضعیت صندوق‌ها و سرمایه آن ایجاد شده به طوری که در حال حاضر سرمایه صندوق‌ها پنج برابر و تعداد اعضای آن دو برابر شده است .

به گفته وی، از هشت هزار نفر که عضو صندوق‌ها هستند، همه مشغول به کارند و پنج هزار نفر اشتغال پایدار و دائم در این بخش ایجاد شده است .

مدیرکل امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت: پروژه مدیریت پسماند خانگی و تولید کودهای آلی برای استفاده در بخش کشاورزی در ترویج فرهنگ محیط زیست و حفظ منابع پایه آب و خاک بسیار موفق بوده است .

وی از اجرای پروژه تولید محصول سالم با همکاری معاونت امور زنان، سازمان ملی استاندارد، دفتر محیط زیست و سازمان حفظ نباتات خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر از زنان تحت پوشش این پروژه قرار دارند .

بنی‌هاشم ادامه داد: اجرای کشت‌های گلخانه‌ای از دیگر پروژه‌های مهم ماست که در جهت مدیریت آب و خاک در سال‌های اخیر با توجه به سیاست وزراتخانه، توسعه یافته است .

وی در پایان نبود آمار ملی و سراسری از نقش زنان در بخش کشاورزی، دسترسی سخت زنان به منابع مالی و اعتباری و عرضه محصولات کشاورزی به صورت غیربهداشتی از جمله چالش‌های پیش روی زنان در بخش کشاورزی عنوان کرد .
A-960724-01
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید