Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران مطرح کرد:

افزایش صید ماهیان دریای خزر در سال جاری / سالانه 300 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه ها رهاسازی می شود

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به رها سازی تعداد زیاد بچه ماهیان در آبهای دریای خزر، انتظار می رود در سال جاری میزان صید ماهیان استخوانی افزایش یابد.

افزایش صید ماهیان دریای خزر در سال جاری / سالانه 300 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه ها رهاسازی می شود

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به رها سازی تعداد زیاد بچه ماهیان در آبهای دریای خزر، انتظار می رود در سال جاری میزان صید ماهیان استخوانی افزایش یابد .

به گزارش مانا، مختار آخوندی به کاهش صید ماهیان استخوانی دریای خزر طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: سال های 94 و 95 صید ماهیان استخوانی با صید 11 هزار تن به کمترین میزان خود رسید .

وی یکی از مهمترین دلایل کاهش صید سال گذشته را کاهش تعداد دریاروی صیادان پره عنوان و تصریح کرد: به دلیل تعدد روزهای طوفانی، صیادان کمتر موفق به دریاروی شدند که این امر تاثیر بسیار زیادی در کاهش صید آنها داشت .

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود تاکید کرد: آلودگی آب و افزایش صید غیرمجاز طی سالهای اخیر نیز باعث کاهش ذخایر ماهیان استخوانی و به دنبال آن کاهش میزان صید این گونه ماهیان شده است .

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: هر ساله حداقل 300 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه های منتهی به دریای خزر رهاسازی می شوند .

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران اعلام کرد: تمام ماهیان استخوانی صید شده در دریای خزر که شامل ماهی سفید، کپور و کفال است به هیچ عنوان صادر نمی شوند و تمام آنها در بازار داخلی کشور به مصرف می رسند .

وی اظهار داشت: در این زمان که معمولا اواسط فصل زمستان است، صیادان به دلیل برودت شدید هوا 40 روز به دریا نمی روند که به این مدت به اصطلاح صیادان چله خشک نام دارد .

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، با از سرگیری صید در اواخر زمستان، فصل صید ماهیان استخوانی تا اواسط فروردین سال آینده نیز ادامه خواهد یافت .

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: با توجه به رهاسازی انواع بچه ماهیان استخوانی در رودخانه های منتهی به دریای خزر از سوی سازمان شیلات ایران طی چهار سال گذشته، انتظار می رود صید ماهیان استخوانی افزایش یابد .

وی یادآور شد: بر اساس آمار اخذ شده از سوی ادارات شیلات استان های شمالی کشور، امسال از تاریخ بیستم مهرماه در مجموع سه استان شمالی کشور 120 شرکت تعاونی صیادی پره امسال در صید ماهیان استخوانی دریای خزر شرکت کردند .

به گفته آخوندی، از تعداد 120 شرکت تعاونی پره، 54 تعاونی به استان مازندران، 51 تعاونی به استان گیلان و 17 تعاونی به استان گلستان اختصاص دارد .

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: همچنین حدود 10 هزار صیاد استان های شمالی در قالب تعاونی های صید پره به صید ماهیان استخوانی دریای خزر پرداختند .

وی بیان داشت: انتظار می رود 15 فروردین ماه، صید ماهیان استخوانی دریای خزر سال 96 پایان پذیرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید