Iranian Agriculture News Agency

شاعری مطرح کرد:

زد و بند افراد سودجو برای تغییر کاربری اراضی ملی درشمال کشور

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ، گفت: هرگونه تغییر کاربری درعرصه‌های منابع طبیعی بدون رعایت ظرفیت های زیست محیطی و طی مراحل قانونی خلاف مقررات است.

زد و بند افراد سودجو برای تغییر کاربری اراضی ملی درشمال کشور

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ، گفت: هرگونه تغییر کاربری درعرصه‌های منابع طبیعی بدون رعایت ظرفیت های زیست محیطی و طی مراحل قانونی خلاف مقررات است .

به گزارش ایانا از خانه ملت، علی محمد شاعری درخصوص روند رسیدگی به معضل ساخت وسازهای غیرمجاز در مناطق شمالی کشور، گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز درمناطق شمالی کشور، درنوار ساحلی، درحاشیه شهرها، اراضی کشاورزی و جنگل ها درطی سالیان گذشته ادامه داشته است، متاسفانه ساخت و سازها باعث تغییر کاربری شدید اراضی شده و بسیاری از این ساخت و سازها غیرمجاز می باشد .

نماینده مردم نکاء، بهشهر و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی افزود: درگام اول ساخت و سازها انجام می شود، سپس دراکثر موارد با روش های غیرمتعارف و غیرقانونی و با زد و بند اقدام به تغییر کاربری می شود، عباس آباد یک منطقه بی بدیل، بکر و دست نخورده بوده و باید همچنان به عنوان یک منطقه گردشگری و طبیعت گردی با همین وضعیت فعلی حفظ شود .

وی تاکید کرد: هرگونه ساخت و ساز درمنطقه عباس آباد صورت گیرد، خلاف ملاحظات محیط زیستی و موازین توسعه پایدار است، بنابراین مراجع قانونی باید با متخلفان برخورد قانونی انجام دهند؛ ضمن اینکه مراجع قضایی باید اجازه ندهند که افراد سودجو نسبت به ایجاد ساخت و ساز دراینگونه مناطق به عنوان میراث فرهنگی و طبیعی دخالت های مخرب انجام دهند .

شاعری با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان متولیان اصلی حفاظت از عرصه های طبیعی کشور شناخته می شوند،گفت: دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم می تواند نسبت به هرگونه تخلف در این عرصه ها ورود کند، تا افراد سودجو، متخلف و مخرب محیط زیست نتوانند این حوادث را تکرار کنند .

این نماینده مردم درمجلس دهم، افزود: ممکن است برخی افراد سودجو باروش های غیرقانونی و با استفاده از باندهای مافیایی در کشور مجوزهای به ظاهر قانونی را دریافت کنند، اما هرگونه تغییر کاربری درعرصه های منابع طبیعی و محیط زیست بدون رعایت ظرفیت های محیطی و طی مراحل قانونی خلاف مقررات بوده و موجب تخریب محیط زیست می شود، بنابراین باید عواملی که موجب گسترش تخریب محیط زیست می شوند را شناسایی و با آنها برخورد قانونی لازم را داشت .

شاعری بیان کرد: بسیاری از افرادی که دست به چنین اقداماتی می زنند از بهانه هایی مانند ایجاد اشتغال، گردشگری و توسعه فعالیت های تولیدی استفاده می کنند، اما در واقع به دنبال دستیابی به سودهای بادآورده و نجومی هستند که باید جلوی تعرض این افراد را به منابع طبیعی گرفت .

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: عباس آباد یک یادگار بی بدیل از گذشتگان به نسل آینده است که باید از آن برای نسل فعلی و آینده حفاظت کرد، نباید اجازه داد ساخت و سازهای غیرمجاز دراین عرصه ها انجام شود .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران از برخورد دستگاه قضایی با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در استان خبر داد و گفت: در این راستا، ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه عباس آباد شهرستان بهشهر نیز پیگیری و ساخت شهرک در مکان یاد شده فعلاً منتفی شده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید