Iranian Agriculture News Agency

اجرای پروژه های تحقیقاتی محصولات گلخانه ای سبزی و صیفی در مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی

طی اجرای پروژه های تحقیقاتی مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی 30 ژنوتیپ گوجه فرنگی گلخانه ای، چهار ژنوتیپ فلفل، شش ژنوتیپ بادمجان و 60 لاین اصلاحی ملون های گلخانه ای از نظر سازگاری با تولید در شرایط گلخانه و در بستر کشت خاکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. پس از انجام بررسی های مربوط به صفات کمی و کیفی، ارقام و لاین های دارای خصوصیات مناسب و عملکرد بالا انتخاب خواهند شد.

اجرای پروژه های تحقیقاتی محصولات گلخانه ای سبزی و صیفی در مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی

پروژه های تحقیقاتی محصولات گلخانه ای سبزی و صیفی در مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی به اجرا درآمد.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی، با تشکیل و راه اندازی گلخانه های تحقیقاتی پژوهشکده سبزی و صیفی در ابتدای سال جاری، پروژه های مصوب کاربردی و تقاضا محور در زمینه محصولات گلخانه ای میوه ای سبزی و صیفی شامل گوجه فرنگی (معمولی و گیلاسی)، خربزه و طالبی، فلفل و بادمجان، با هدف تنوع بخشی به این محصولات در شرایط گلخانه به اجرا درآمد.

براساس این گزارش، طی اجرای این پروژه های تحقیقاتی 30 ژنوتیپ گوجه فرنگی گلخانه ای، چهار ژنوتیپ فلفل، شش ژنوتیپ بادمجان و 60 لاین اصلاحی ملون های گلخانه ای از نظر سازگاری با تولید در شرایط گلخانه و در بستر کشت خاکی مورد ارزیابی قرار می گیرند. پس از انجام بررسی های مربوط به صفات کمی و کیفی، ارقام و لاین های دارای خصوصیات مناسب و عملکرد بالا انتخاب خواهند شد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید