Iranian Agriculture News Agency

پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی به دانش آموختگان رشته شیلات

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان شیلات ایران گفت: به منظور افزایش فعالیت دانش آموختگان رشته شیلات، حدود 30 میلیون تومان وام با بهره هفت درصد پرداخت می شود.

به گزارش ایانا ' رجبعلی قربان زاده ' افزود: دانش آموختگان این رشته می توانند به صورت انفرادی یا تشکیل تعاونی‌های مهر کشاورزی با پنج تا هفت نفر عضو، اقدام کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، دولت در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ویژه برای ایجاد اشتغال و توسعه بخش کشاورزی تمامی اهتمام خود را به کار گرفته تا وزارت جهاد کشاورزی به کانون توجه و بستری مناسب برای تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها تبدیل شود.

وی اظهارداشت: در صورتی که سقف تسهیلات مورد نیاز برای طرحی، بیش از تسهیلات در نظر گرفته باشد، ازطریق ستاد اجرایی استان و استاندار میزان پرداخت وام مورد بررسی قرار می گیرد و اولویت پرداخت تسهیلات به تشکل‌ها و تعاونی‌های مهر کشاورزی است.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان شیلات ایران تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مشروط به ارائه طرح‌ های توجیه دار دانش آموختگان کشاورزی است و در قالب پرداخت تسهیلات و وثایق نیز تا حد امکان همکاری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی به شرایط و نحوه پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و افزود: فقط دانش آموختگان رشته های شیلات و کشاورزی ساکن روستاها که بیکار و فاقد زمین کشاورزی هستند می توانند از تسهیلات مذکور بهره مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌هایی که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند نیز از تسهیلات مذکور بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان این که بانک کشاورزی در جایگاه بانک عامل، تسهیلات لازم را ارائه خواهد داد، گفت: این تسهیلات با سود هفت درصد در بخش‌های دام و طیور، شیلاتی، تولیدات گیاهی، آب و خاک، گلخانه، باغبانی، مدیریت منابع طبیعی، صنایع کشاورزی، زنان روستایی، توسعه باغات، اصلاح و نوسازی باغات و تولید نهال پرداخت می‌شود.

قربانزاده گفت: در این راستا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پایگاه اینترنتی http://tkm.mcls.gov.ir‌ طراحی شده تا دانش آموختگان بخش کشاورزی و شیلات با مراجعه و تکمیل فرم، ثبت‌نام کنند.

این مسئول اظهارداشت: سازمان شیلات ایران یکی از زیر مجموعه‌های موثر و اشتغالزای بخش کشاورزی محسوب می‌شود که با توجه به ظرفیت‌ها و بسترهای مناسب می‌تواند محلی برای پرورش استعدادها و بازار پررونقی برای کسب‌ و کار دانش آموختگان این بخش باشد.

وی افزود: این سازمان در بخش‌های مختلف از جمله پرورش ماهیان خاویاری ، میگو، ماهی در قفس، ماهیان سرد و گرم آبی از شرایط مناسبی برای توسعه و ایجاد اشتغال برخوردار است و با ارائه تسهیلات، حمایت‌از طرح‌های اشتغالزایی، کارآفرینی و جذب سرمایه‌گذاران همواره تلاش کرده تا دغدغه اشتغال دانش آموختگان این حوزه را برطرف کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید