Iranian Agriculture News Agency

براساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه برکلی

استفاده زیاد از آفت کش ها به مشکلات تنفسی در کودکان می انجامد

طبق تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه برکلی ، آفت کش های Elemental sulfur ، که حاوی گوگرد عنصری و بنتونایتی است و بیشترین استفاده را در کالیفرنیا دارد، می تواند به سلامت تنفسی کودکان اطراف مزارع که از این نوع آفت کش استفاده می شود، آسیب برساند.

استفاده زیاد از آفت کش ها به مشکلات تنفسی در کودکان می انجامد

طبق تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه برکلی UC Berkeley ، آفت کش های Elemental sulfur ، که حاوی گوگرد عنصری و بنتونایتی است و بیشترین استفاده را در کالیفرنیا دارد، می تواند به سلامت تنفسی کودکان اطراف مزارع که از این نوع آفت کش استفاده می شود، آسیب برساند.

به گزارش ایانا از سایت " Berkeley News "، محققان در مطالعه کودکان در جامعه کشاورزی دره سالنوس( Salinas Valley ) ، ارتباط قابل توجهی بین استفاده از گوگرد و کاهش سلامت تنفسی آن ها یافتند.

این مطالعه به کاهش عملکرد ریه، علائم مرتبط با آسم و افزایش مصرف داروهای آسم در کودکان که در حدود نیم مایلی (حدود 800 متری) یا کمتر از محل استفاده از گوگرد عنصری قرار داشتند، در مقایسه با سایر کودکان اشاره می کند.

درحالی که اثر Elemental sulfur بر جمعیت مسکونی، به ویژه کودکان که در نزدیکی مزارع زندگی می کنند، قبلا مورد مطالعه قرار نگرفته بود؛ اما با وجود استفاده گسترده از مواد شیمیایی و امکان سرایت آن از مزارع به اطراف مورد توجه محققان قرار گرفت و مطالعه ای برای اولین بار به ارتباط استفاده از گوگرد در کشاورزی با بیماری تنفسی در کودکان نزدیک به محل استفاده از این مواد ، پرداخته است.

این مطالعه 14 اوت در مجله Environmental Health Perspectives منتشر شد. این تحقیق توسط موسسه ملی علوم بهداشت محیط (1) و آژانس حفاطت از محیط زیست ( EPA ) (2) تأمین مالی شده است.

درحالی که گوگرد برای استفاده در محصولات متعارف و آلی برای کنترل قارچ و سایر آفات ، مجاز است، اما این ماده بیشترین استفاده در سموم کشاورزی کالیفرنیا و اروپا را دراختیار دارد. تنها در کالیفرنیا بیش از 21 میلیون کیلوگرم گوگرد در کشاورزی در سال 2013 استفاده شد.

آسا برادمن، مدیر کل مرکز تحقیقات محیط زیست و بهداشت کودکان در دانشکده بهداشت عمومی برکلی، گفت:"گوگرد به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا آن را موثر و با میزان کمتری سم برای افراد می شناسند. چراکه به طور طبیعی در غذا و خاک ما وجود دارد و بخشی از بیوشیمی طبیعی انسان است، اما تنفس در گرد و غبار گوگرد می تواند عضوهای تنفسی را تحریک و موجب سرفه شود. "

وی افزود:"ما باید بهتر درک کنیم که چگونه مردم در معرض گوگردی که در کشاورزی استفاده می شود ، قرار می گیرند و چگونه با آن مقابله کنیم. "

برای مطالعه، تیم تحقیقاتی، ارتباط بین عملکرد ریه و علائم تنفسی مربوط به آسم را در صدها کودک که در نزدیکی مزارعی که در آن ها سولفور استفاده شده بود، مورد بررسی قرار داد. به طوری که در این بررسی مرکز ارزیابی سلامت مادران و کودکان سالیناس ( CHAMACOS ) (3)، شرکت داشت. CHAMACOS تحقیقاتی در مورد آفت کش ها و دیگر اثرات زیست محیطی در میان کودکان جامعه کشاورزی انجام داده است.

این تحقیق به ارتباط کاهش سلامت تنفسی و استفاده از گوگرد در نزدیکی محل اقامت، پی برده است. به طوری که افزایش 10 برابر مقدار تخمین زده شده گوگرد مورد استفاده در یک کیلومتری محل اقامت کودکان در سال قبل از ارزیابی بیماران مبتلا به علائم ریوی (4) با افزایش 3.5 درصدی در مصرف داروهای آسم و افزایش دو برابری در نشانه های تنفسی همچون خس خس سینه و تنگی نفس همراه بود.

این مطالعه همچنین دریافت که هر 10 برابر افزایش مقدار گوگرد در 12 ماه گذشته در شعاع یک کیلومتری خانه، با کاهش میانگین 143 میلی لیتر در ثانیه mL / s) ) حداکثر مقدار هوایی که کودکان 7 ساله می توانند در یک ثانیه از ریه خارج کنند ، همراه بوده است.

برندا اسکنازی، نویسنده ارشد و پروفسور دانشکده بهداشت عمومی برکلی گفت:" این مطالعه اولین داده ها به طوریکه مطابق با گزارش های کارگران مزرعه را ارائه و نشان می دهد که احتمال اینکه ساکنین و کودکان نزدیک به محل استفاده گوگرد در فعالیت های کشاورزی به مشکلات تنفسی دچار شوند، بیشتر است."

همچنین با توجه به استفاده گسترده از گوگرد و (این نوع آفت کش ها) در سراسر جهان، نویسندگان این تحقیق خواستار فوری برای تحقیق بیشتر به منظور تأیید این یافته ها و یا تغییرات احتمالی در مقررات و روش های کاربردی برای محدود کردن اثرات استفاده از گوگرد روی سلامت تنفسی شده اند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- National Institute of Environmental Health Sciences

2- Environmental Protection Agency

3- Center for the Health Assessment of Mothers and Children of Salinas (CHAMACOS)

4- pulmonary evaluation : ارزیابی بیماران مبتلا به علائم ریوی عبارتند از: تاریخ، معاینه فیزیکی، و در بیشتر موارد، اشعه ایکس قفسه سینه. همچنین گاهی این عوامل نیازمند تست های بعدی هستند که ممکن است شامل تست عملکرد ریه یا سایر آزمایشات تصویربرداری قفسه سینه و برونکوسکوپی باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید