Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از کشاورزان مریوانی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

یکپارچه‌سازی اراضی توان کشاورزی را افزایش می‌دهد

یکپارچه‌سازی اراضی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، توان کشاورزی کشور را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان در مراسم تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان برتر این شهرستان با اعلام این مطلب گفت: سالانه در مریوان 120 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که می‌توان با استفاده از روش‌های علمی و کشاورزی صنعتی این رقم را تا چند برابر افزایش داد.

سیدعزیز هاشمی افزود: یکی از دلایل پایین آمدن تولید محصولات کشاورزی، قطعه قطعه و کوچک کردن زمین‌های کشاورزی است، کشاورزان در زمین‌های کوچک بیش از چند نوع محصول می‌کارند و کمترین برداشت را خواهند داشت که می‌توان با تک محصولی و صنعتی کردن آن بیشترین برداشت را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید دامداری را از حالت سنتی خارج و به دامداری صنعتی تبدیل کرد، باید اراضی را نیز یکپارچه‌سازی کرد تا توان تولید کشاورزی بالا برود.

هاشمی ادامه داد: برای اولین بار در مریوان 15 هکتار از زمین‌های این شهرستان تحت آبیاری بارانی و قطره‌ای قرار گرفته است که در مقایسه با شهرستان‌های دیگر استان رقم خیلی ناچیزی است.

وی تصریح کرد: کشاورزان باید تشکل و تعاونی تشکیل دهند تا بتوانند محصولات تولیدی خود را به‌صورت مستقیم وارد بازار کنند و به‌دست دلالان نیافتد.

امام جمعه مریوان نیز در این مراسم گفت: مدیریت شرط اساسی در هر کاری است و بدون آن نمی‌توان هدف مورد نظر را عملی کرد.

ماموستا مصطفی شیرزادی از کشاورزان خواست از کمک و راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی در به روز شدن تولید محصولات کشاورزی و صنعتی کردن آن استفاده کنند تا کمترین ضایعات را در تولید محصول داشته باشند.

در پایان همایش به 30 تن از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی مریوان با اهدای جوایزی تجلیل شد./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910327-05_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید