Iranian Agriculture News Agency

سازمان جنگل ها و نیروی انتظامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاونت مهندسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

سازمان جنگل ها و نیروی انتظامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند


سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاونت مهندسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایانا از سازمان جنگل ها، در این مراسم سردار محمودزاده معاون مهندسی ناجا گفت: عرصه هایی که در اختیار نیروی انتظامی است برای حفظ و نگهداری و ایجاد فضای سبز نیازمند آموزش از سوی منابع طبیعی است، از این رو همکاری های دوجانبه در زمینه فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی و فضای سبز بسیار موثر خواهد بود.
وی افزود: با توجه به گستردگی عرصه های منابع طبیعی حوادث مختلفی آن را تهدید می کند که نیازمند همکاری های مشترک است.
سردار محمود زاده پیشنهاد کرد: تفاهم نامه ایجاد شده بصورت آزمایشی به مدت یک سال پیگیری شود و پس از ارزیابی نتایج و بازخورد لازم ، سر انجام به امضای وزیر جهاد کشاورزی و فرمانده نیروی انتظامی برسد.
تفاهم نامه همکاری با نیروی انتظامی راهگشاه است
رییس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور از امضای تفاهم نامه همکاری با نیروی انتظامی جهت حفظ و گسترش منابع طبیعی ابراز خشنودی کرد و گفت: این همکاری مشترک می تواند برای منابع طبیعی راهگشاه باشد.
خداکرم جلالی گفت: چندین سال است که فعالیت های ناجا را در زمینه نهال کاری، حفاظت و اطفای حریق جنگل ها و مراتع شاهد هستیم و جا دارد که به خاطر این توجه و تلاش از زحمات تان تشکر نمایم.
خداکرم جلالی تاکید کرد ناجا در کوران همکاری مشترک مشکلات و مسایل فی مابین را بر اساس اولویت به سازمان جنگل ها اعلام نمایند تا موانع همکاری برطرف شود.
نیروی انتظامی موفق ترین دستگاه نهضت سبز است
مدیرکل ترویج، آموزش و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها در نشست امضای تفاهم نامه مشترک همکاری گفت: نیروی انتظامی از موفق ترین دستگاه نهضت سبز است که در هفته منابع طبیعی نقش و مشارکت اثرگذار دارد.
غلامرضا هادربادی افزود: نیروی انتظامی در سراسر کشوراز گستردگی زیادی برخوردار است و می توان از فضا و ظرفیت های موجود با همکاری فی مابین استفاده کرد.
وی گفت: در سال جاری دو دوره کارگاه آموزشی از سوی سازمان برای دستگاه های نهضت سبز در نظر گرفته شده که یک دوره آن در شش ماهه اول سال برگزار شده و دوره دیگر تا پایان سال برگزار می شود.
هادری بادی تصریح کرد: همکاری سازمان جنگل ها و نیروی انتظامی در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی چندین سال سابقه دارد اما این تفاهم نامه به این همکاری قوت بیشتری می بخشد.
مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها همچنین ابراز داشت: نیروی انتظامی در سال جاری 10درصد فضای سبز را در عرصه هایی که در اختیار دارد افزایش خواهد داد و ناجا سال گذشته 95 هزار اصله نهال درعرصه های تحت نظارت غرس کرده است.
هائربادی اوج همکاری سازمان جنگل ها با نیروی انتظامی را در هفته منابع طبیعی برشمرد و افزود: ناجا بین دستگاهای مشارکت کننده نهضت سبز موثرترین است.
منابع طبیعی و ناجا باید فعالیت ها را گسترش دهند
مهندس اسدی مدیر کل نت ناجا گفت: نیروی انتظامی در زمینه حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی فعال است اما باید این فعالیت ها را گسترش داد.
اسدی با بیان اینکه در زمینه حفظ منابع طبیعی و فرهنگ سازی می توانیم فعال عمل کنیم. خاطر نشان کرد: این ظرفیت در ناجا وجود دارد که در طرح احیای جنگل ها نقش آفرینی و مشارکت فعال داشته باشد.
مدیریت 135 میلیون هکتار منابع طبیعی نیازمند همکاری سایر دستگاه هاست
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری کشور نیز در این نشست گفت: 135 میلیون هکتار از منابع طبیعی کشور تحت مدیریت سازمان جنگل ها قرار دارد و این سازمان برای حفظ و نگهداشت آن نیازمند همکاری سایر دستگاه هاست.
سرهنگ قاسم سبزعلی تصریح کرد:سازمان جنگل ها تمامی تخلفاتی که در این عرصه ها اتفاق می افتد رصد می کند و با تشکیل پرونده آن را در اختیار بخش قضایی قرار می دهد تا به تخلفات و تخریب و تصرفات رسیدگی شود.
وی یادآور شد: سازمان جنگل ها برای حفاظت از جنگل ها و مراتع با مشکلات زیادی مواجه است که حریق جنگل ها و مراتع، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب و زغال بخشی از چالش های موجود در این بخش است که این تفاهم نامه می تواند به همکاری های بین دو دستگاه قوام بیشتری ببخشد.
سبزعلی خاطر نشان کرد: ما برای مدیریت زمین و جنگل باید با بسیاری از دستگاه های مرتبط تعامل داشته باشیم تا میزان خسارت به طبیعت را کاهش دهیم.
در مقدمه این تفاهم نامه از تغییرات اقلیمی، بیابان زایی و کمبود آب شیرین به عنوان سه چالش عمده بشر در قرن بیست و یکم یاد شده که یکی از راه های کنترل آن حفظ و احیای منابع طبیعی است که اساس پایدارهر کشور به حساب می آید.
همچنین دراین تفاهم نامه اشاره شده، منابع طبیعی ضمن حفظ آب و خاک و تولید هوای سالم نقش اساسی در امنیت غذایی کشور دارد و در حال حاضر بیش از 80درصد مساحت کشورایران را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد و برای رسیدن به این مهم تفاهم نامه موجود بین معاونت مهندسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور منعقد شده است.
موضوع تفاهم نامه مزبور ارتقای فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی با بهره گیری از ظرفیت گسترده نیروی انتظامی و توسعه فضای سبز در عرصه های نیروی انتظامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
ارتقای سطح دانش فنی نیروهای ناجا در زمینه منابع طبیعی، تقویت روحیه تعاون و همکاری مشترک ناجا و سازمان جنگل ها، همکاری در زمینه تولید نهال و کاشت گونه های مناسب در اراضی ناجا و همکاری نیروی انتظامی با سازمان جنگل ها در زمینه اطفای حریق و جلوگیری از تخریب جنگل ها و مراتع از جمله اهدافی است که در این تفاهم نامه دنبال می شود.
بر اساس این گزارش، در تفاهم نامه مشترک همکاری به تعهدات طرفین در قبال هم اشاره شده است که تعهدات سازمان جنگل ها درزمینه تامین نهال ، نظارت فنی بر حسن اجرای طرح ها و پروژه های اجرایی، آموزش تخصصی نیروی معرفی شده ناجا در خصوص حفاظت و احیای عرصه های منابع طبیعی ، تقدیر از واحد برتر ناجا درزمینه کاشت و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی در هفته منابع طبیعی و صدور کارت همیار طبیعت برای نیروهای داو طلب ناجا است و در مقابل معاونت مهندسی ناجا نیز تعهداتی نظیر؛ ساماندهی نیروها در انجام پروژه های منابع طبیعی، تلاش در جهت ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین رده های مختلف ناجا،همکاری و مشارکت در برگزاری هفته منابع طبیعی، اطلاع رسانی،جذب و اعلام پرسنل داوطلب به عنوان همیار طبیعت و انجام تبلیغات مناسب در خصوص معرفی فعالیت های ناجا در هفته منابع طبیعی را برعهده گرفته است.
این تفاهم نامه عصر سه شنبه بیست ششم مهر در محل سازمان جنگل ها به امضای خداکرم جلالی به عنوان رییس سازمان و سردار یحیی محمود زاده به عنوان معاون مهندسی نیروی انتظامی رسیده است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید