Iranian Agriculture News Agency

600 هکتار زمین مستعد تبدیل شدن به باغ در کامیاران وجود دارد

علم و دانش و بکارگیری شیوه‌های غیرشیمیایی و مشتری‌مداری همراه با افزایش کمی و کیفی محصول راهکار چالش‌های کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایانا، فرماندار کامیاران با بیان اینکه 600 هکتار زمین مستعد و قابل تبدیل شدن به باغ در کامیاران وجود دارد، گفت: این زمین‌ها به کسانی که توانایی کار و فعالیت داشته باشند واگذار می‌شود.

علی‌عسکر روحانی در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه این شهرستان افزود: حفظ تعادل در محیط زیست، نگهداری از گونه‌های جانوری و گیاهی عامل اساسی در دفع آفات است.

وی با اشاره به اینکه تنها افزایش محصول راهکار مبارزه با چالش در بخش کشاورزی نیست بر استفاده از علم و دانش و بکارگیری شیوه های غیرشیمیایی و مشتری‌مداری تأکید کرد.

روحانی شرایط توسعه کشاورزی را در این شهرستان مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تاکنون 460 طرح در این بخش تصویب شده است که با اجرای آن تحولی مثبت در اشتغال زایی و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود.

وی در ادامه از تخصیص 400 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این شهرستان زمینه جذب بیشتر اعتبار و سرمایه گذاری مهیا است.

فرماندار کامیاران آموزش فعالیت‌های ترویجی به کشاورز در کنار کشت و زرع را ضروری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر حجم تولیدات کشاورزی و دامی مطلوب است در همین راستا باید کیفیت تولید متناسب با ظرفیت‌های موجود افزایش یابد.

روحانی یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، می‌توان پنج هزار هکتار از اراضی کامیاران را با استفاده از سد گاوشان بهره‌برداری کرد که در حال حاضر این امکان برای یک هزار و 500 هکتار فراهم شده است.

وی گسترش دامداری‌ها و گاوداری‌ها را در بهبود کیفیت محصولات کشاورزی مؤثر دانست و از اشتغال‌زایی 180 نفر در 180 مرغداری رسمی و غیررسمی خبر داد.

روحانی تأکید کرد: با گسترش مکان‌های تولید دام و طیور اشتغال‌زایی و افزایش درآمد ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه دولت تمام جاده‌های روستایی بالای 50 خانوار را آسفالت می‌کند بر آسفالت جاده‌های بین مزارع تأکید کرد و اظهار داشت: محصولات کشاورزی باید با کیفیت و به موقع به بازار مصرف عرضه شود.

فرماندار کامیاران به‌منظور پیشگیری از خسارت محصولات کشاورزی از کشاورزان خواست تا محصولات خود را بیمه کنند.

در پایان این مراسم، از 30 نمونه برتر بخش کشاورزی در سطح شهرستان و هفت نمونه برتر استانی به‌صورت فردی و تعاونی معرفی شده و از آنان تقدیر به‌عمل آمد./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910327-06_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید