Iranian Agriculture News Agency

در ادامه سفر نجفی به کره جنوبی صورت پذیرفت؛

حضور شهردار تهران در مراسم افتتاحیه اجلاس تغییرات اقلیمی در سئول

شهردار تهران در مراسم افتتاحیه اجلاس تغییرات اقلیمی 2017 در سئول حضور یافت.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه اجلاس شهرداران پیرامون تغییرات اقلیمی 2017 صبح امروز با حضور شهردار تهران و شهرداران و مقامات کشورهای عضو گروه رهبری آب و هوای کلانشهرها (C40) در محل هتل کنراد سئول برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این اجلاس پارک ون سون، شهردار سئول طی سخنانی، ضمن خیر مقدم به مقامات شهری کشورهای مختلف، رویکردهای اتخاذ شده از سوی کلانشهر سئول و دولت کره جنوبی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، توسعه سیستم آب رسانی و افزایش میزان بازیافت مواد ارایه کرد.
همچنین «آنا هیدالگو» شهردار پاریس نیز طی سخنانی با اشاره به توافقنامه پاریس به بیان نقش شهرها و رهبران حکومت‌های محلی در ایجاد پدیده تغییرات اقلیمی و راهکارهای مقابله با آن پرداخت.
براساس این گزارش گروه رهبری آب و هوای کلانشهرها که از آن با عنوان شهرهای C40 یاد می‌شود، گروهی از شهرها هستند که برای کاهش وارد شدن گازهای کربن دار و تطبیق با تغییرات آب و هوایی کره زمین فعالیت می کنند. هدف اصلی شکل گیری این گروه مقابله با تغییرات اقلیمی است؛ چراکه کلانشهرها یکی از تاثیرگذارترین عوامل در آینده آب و هوای جهان محسوب می شوند. در حال حاضر 70 درصد از شهرها با تاثیرات تغییرات آب و هوایی مواجه بوده و تقریبا همه آنها در معرض خطر قرار دارند که جایگاه تهران به عنوان یکی از کلانشهرهای مهم دنیا در این زمینه قابل توجه است.
بر اساس گزارش شهرنوشت، گروه C40 به دنبال متعهد کردن شهرها و ایجاد فرصت های لازم برای اجرای پروژه های مشترک است تا زمینه را برای داشتن زندگی سبزتر و در نهایت کاهش تغییرات اقلیمی در مقیاس جهانی فراهم کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید