Iranian Agriculture News Agency

تولید کنندگان فیلیپینی، گل ارگانیک پرورش می دهند

کشاورزان تولید گل رز و داوودی در لا ترنیداد، استان بنگوئت ( Benguet ) فیلیپین به تولید محصول ارگانیک روی آورده اند تا بتوانند محصولات خود را بهبود بخشیده و با بازارهای آسیای جنوب شرقی (آ سه آن) رقابت کنند.

تولید کنندگان فیلیپینی، گل ارگانیک پرورش می دهند

کشاورزان تولید گل رز و داوودی در لا ترنیداد، استان بنگوئت ( Benguet ) فیلیپین به تولید محصول ارگانیک روی آورده اند تا بتوانند محصولات خود را بهبود بخشیده و با بازارهای آسیای جنوب شرقی (آ سه آن) رقابت کنند.

به گزارش ایانا از سایت "مانیل بولتن"، سرپرست روستای النو، جونی پوروک، در مصاحبه ای گفت :" برخی از کشاورزان از کود(مدفوع) مرغی استفاده و مشاهده کرده اند که اندازه گل های گل داوودی بهبود یافته اند، بنابراین برای انواع مشابه هم در تلاش هستند."

همچنین با همکاری سازمان های دولتی و دانشگاه ایالتی بنگوئت Benguet (BSU) ، کشاورزان قادر به پذیرش با شیوه های مناسب برای سایر کشورها هستند به طوری که شامل بسته بندی برای جلوگیری از آسیب در حمل و نقل می شود.

پوروک، به عنوان رئیس پیشین اتحادیه کشاورزان گل رز ، گفت: "ما یک انجمن متخصصان ارگانیک را تشکیل داده ایم تا از کودهای آلی حمایت کنیم."

این درحالی است که موضع کشاورزان پس از توجه به افزایش اسیدیته خاک در روستای آلنو وبا تاثیر بر تولید گل ها، تغییر کرده است. وی همچنین به آلودگی هایی که در فصل تابستان به علت گرمای خورشید و ایجاد قارچ در فصول بارانی به وجود می آید، اشاره کرد.

به گفته پوروک، به عنوان یک تولید کننده گل رز، با توجه به مشاهدات در فصل باران، کودهای مصنوعی با بروز سیل شسته شده و در نتیجه نیاز است تا دوباره از کود استفاده شود، ، اما کود مرغی در خاک حتی پس از بارندگی می ماند. همچنین هزینه کود مرغ نسبت به کود تجاری کمتر است.

وی افزود: ارقام رُز گوناگون هستند و انواع مختلفی از آن در سال استفاده می شود. ما امیدواریم که دولت بتواند به ما در تهیه ارقام بهتر کمک کند تا گل های با کیفیت بهتری داشته باشیم و بتوانیم با گل های وارداتی رقابت کنیم." این درحالی است که النو ، به عنوان تولید کننده بزرگ گل رز در کشور به رسمیت شناخته شده است.

لا ترنیداد، روزانه حدود 2000 دسته گل رز تولید می کند. به طوری که یک دسته 24 گل دارد. گل رز ها در مناطق بارانگیز النو ، باهنگ، الاپانگ و بیننگ رشد می کنند. حدود 80 درصد از تولید یا 200 تا 250 جعبه به طور متوسط ​​ روزانه به مانیل فرستاده می شود.

النو، تولید حدود 70 درصد گل رز، 20 درصد آنتوریوم و 10 درصد گل داودی را برعهده دارد.

پوروک گفت :" کشاورزان النو طی دهه ها برای تولید گل رز و داوودی از کودهای مصنوعی استفاده کرده اند به طوریکه باعث ایجاد اسیدیته خاک شده و بر کیفیت گل ها تاثیر گذاشته است."

وی گفت:"گذشته از اسیدیته، آلودگی "تریپس" آب گلبرگ ها را می مکد و باعث خشکی گل می شود و در فصل تابستان به عنوان یک مشکل بروز می کند در حالی که طی این سال ها، این مساله هرگز مورد توجه قرار نگرفته است."

همچنین "تریپس" تولید گل رز را 50 درصد در فصل تابستان کاهش می دهد.

پوروک امیدوار است که دولت بتواند به آن ها برای مقابله با نیاز کیفی منطقه آ سه آن کمک کند. همچنین با توجه به بخش فرآوری می توان از مشتقات گل رز مانند روغن و عطر ، لوسیون استفاده کرد و این موضوع می تواند روی جذب سرمایه گذاران تاثیر گذار باشد.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید