Iranian Agriculture News Agency

در نیمه نخست امسال ثبت شد

نان، میوه - سبزی و پوشاک؛ در صدر شکایت های مردمی

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: نان، میوه- سبزی و پوشاک بیشترین حجم شکایت های مردمی به این سازمان را در نیمه نخست امسال تشکیل می دهد.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: نان، میوه- سبزی و پوشاک بیشترین حجم شکایت های مردمی به این سازمان را در نیمه نخست امسال تشکیل می دهد.

به گزارش تارنمای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سیدمحمود نوابی گفت: در زمینه خدمات بیشترین شکایت از تعمیرگاه‌های خودروهای سبک، پارکینگ شهری و مشاوران املاک است.
نوابی افزود: آمارهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نشان می دهد 85 درصد شکایت ها به کالاها و 15 درصد به خدمات مربوط می شد.
از مجموع شکایت های دریافتی در 6 ماهه نخست امسال به حدود 86 درصد شکایت ها رسیدگی شد و 14درصد به دلیل استعلام حقوقی یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است.
به گفته نوابی از مجموع شکایت های رسیدگی شده، در 35 هزار و 771 فقره یعنی 38 درصد تخلف تشخیص داده شد که این امر شامل 45 هزار و 209 فقره (48 درصد) نشد. 12 هزار و 841 فقره یعنی 14 درصد شکایت ها نیز هنوز در مرحله بررسی است.
به گفته وی، طبق آمار دریافتی در مجموع 93 هزار و 821 فقره شکایت مردمی درباره کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شد که 62 هزار و 813 فقره (67درصد) تلفنی، 14 هزار و 63 مورد (15 درصد) حضوری و 16 هزار و 945 فقره (18 درصد) کتبی بود.
همچنین بر اساس نوع تخلف، گرانفروشی، کم فروشی و فقدان قیمت از بیشترین موارد تخلف بود.
بر اساس تاکید رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مصرف کنندگان حتی اگر با مواردی از پس نگرفتن جنس فروخته شده روبرو شدند، می توانند موضوع را از طریق تلفن 124 (سامانه نظارت بر گران فروشی و تخلف اصناف) اطلاع رسانی کنند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید