Iranian Agriculture News Agency

در مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر صورت گرفت:

امضای قرارداد واگذاری تولید بذر دو رقم گندم به بخش خصوصی/ افتتاح سردخانه جدید بانک ژن گیاهی ملی ایران و سامانه فرآوری بذر غلات آبی

قرارداد واگذاری تولید بذر دو رقم گندم آبی رخشان و حیدری به بخش خصوصی امضاء و سرد خانه جدید بانک ژن گیاهی ملی ایران و سامانه فرآوری بذر غلات آبی در مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر افتتاح شد.

امضای قرارداد واگذاری تولید بذر دو رقم گندم به بخش خصوصی/ افتتاح سردخانه جدید بانک ژن گیاهی ملی ایران و سامانه فرآوری بذر غلات آبی

قرارداد واگذاری تولید بذر دو رقم گندم آبی رخشان و حیدری به بخش خصوصی امضاء و سرد خانه جدید بانک ژن گیاهی ملی ایران و سامانه فرآوری بذر غلات آبی در مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال وبذرافتتاح شد.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات اصلاح وتهیه نهال و بذر، دکتر نجفیان رئیس این مؤسسه در مراسم امضای قرارداد واگذاری تولید بذر دو رقم گندم آبی رخشان و حیدری به بخش خصوصی با اشاره به چگونگی اصلاح ومعرفی دو رقم گندم نان آبی رخشان (مناسب برای اقلیم معتدل) و حیدری(مناسب برای اقلیم سرد) گفت: این دو رقم گندم آبی، نوزدهمین و بیستمین ارقام واگذار شده به بخش خصوصی توسط مؤسسه به شمار می روند و نخستین ارقام گندمی محسوب می شوند که امتیازتولید بذر آنها به بخش خصوصی واگذار می شود .

وی افزود: این مهم در راستای کاهش تصدی گری بخش دولتی و تقویت بخش خصوصی وتحقق حق مالکیت معنوی و رویالیتی ارقام صورت می گیرد.

موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این مراسم، واگذاری ارقام مناسب گندم به بخش خصوصی را بسیار مهم و با ارزش دانست و برنامه های تحقیقاتی مؤسسه را بسیارارزشمند و مفید برای استان و کشور برشمرد .

اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم نیز در این مراسم برنامه های واگذاری تولید بذر ارقام مؤسسه به بخش خصوصی را مورد حمایت کامل وزارت جهاد کشاورزی دانست.

در ادامه این آئین، امضای قرارداد واگذاری تولید بذر دو رقم گندم آبی رخشان و حیدری به بخش خصوصی به انجام رسید و سپس ضمن بازدید از بخش تحقیقات ژنتیک وبانک ژن گیاهی ملی ایران، سردخانه جدید بانک ژن و ذخایر توارثی توسط دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی افتتاح شد.

همچنین سامانه بذر غلات آبی در مزرعه چهارصد هکتاری مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر از سوی مشاور و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.

گفتنی است در مراسم امضای قرارداد واگذاری تولید بذر دو رقم گندم آبی رخشان و حیدری به بخش خصوصی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مؤسسات تحقیقاتی کشاورزی کرج، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، دو تن از معاونان سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی، رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح وتهیه نهال و بذر، مشاور وزیر و مجری طرح گندم، دو تن از معاونان مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، رؤسا و مدیران بخش های تحقیقاتی و ستادی مؤسسه، مدیران ونمایندگان شرکت های کشت وصنعت کردستان سبز و شرکت پیشروکشت البرز و... حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید