Iranian Agriculture News Agency

با رویکرد حقوق شهروندی برگزار می شود

برگزاری پنل تخصصی" کشف علمی جرائم و حقوق شهروندی" پلیس آگاهی تهران بزرگ در کنگره بین المللی حقوق ایران

پنل تخصصی" کشف علمی جرائم و حقوق شهروندی " با مدیریت این پلیس در کنگره بین المللی حقوق ایران برگزار می گردد.

برگزاری پنل تخصصی" کشف علمی جرائم و حقوق شهروندی" پلیس آگاهی تهران بزرگ در کنگره بین المللی حقوق ایران


پنل تخصصی" کشف علمی جرائم و حقوق شهروندی " با مدیریت این پلیس در کنگره بین المللی حقوق ایران برگزار می گردد.

به گزارش ایانا از مرکز کنگره حقوق ایران، سرهنگ یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به برخی از وظایف تخصصی پلیس آگاهی افزود: مبارزه با جرائمی نظیر جرائم جنایی، اقتصادی، قاچاق کالا و ارز، سرقت، جعل و کلاهبرداری و انجام اقدامات فنی - تخصصی مؤثر در کشف علمی جرم مانند بررسی صحنه های جرم و اظهار نظرهای کارشناسی نسبت به مدارک و دلایل مکشوفه از صحنه های جرم، تعیین پیشینه کیفری افراد، تحقیق، تعقیب، شناسایی و دستگیری متهمین و مجرمین حرفه ای در چارچوب قوانین و مقررات ج.ا.ایران بخشی از وظایف این پلیس است . انجام این مأموریت های تخصصی و خطیر با هدف کشف جرائم و به تبع آن حمایت از حقوق شهروندان، برقراری نظم و کمک به اجرای عدالت در جامعه صورت می گیرد.
سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: براساس قوانین، پلیس آگاهی در فرآیند کشف جرائم از اختیارات قانونی برخوردار است، تلاش مجموعه پلیس آگاهی بر این است که ضمن رعایت و اجرای قانون در فرآیند رسیدگی به پرونده های ارجاعی، خلاء های قانونی موجود مانعی برای توجه مناسب این پلیس به حقوق حقه هر یک از اشخاص ذی حق ( شاکی ، متهم ، قربانی و ... ) بوجود نیاورند . بدین ترتیب مفهوم " حرفه ای گرایی پلیس" را همراه با مسئولیت قانونی در جامعه اشاعه می دهد.
وی تصریح کرد: اقداماتی که تاکنون این مجموعه در پرونده ¬های ارجاعی با رعایت حقوق شهروندی طرفین انجام داده است شاخص و قابل تقدیر است . سعی بر این است که با برگزاری پنل تخصصی و سخنرانی در کنگره بین المللی حقوق ایران با رویکرد حقوق شهروندی، ضمن معرفی برخی از مأموریت های محوله پلیس آگاهی، راهکارها و پیشنهادات علمی و کاربردی در راستای رفع برخی از چالش ها و ابهامات موجود در حوزه کشف علمی جرائم از منظر حقوق شهروندی ارائه شود .
سرهنگ یاراحمدی در پایان ابراز امیداوری کرد: همکاری ¬های علمی پلیس آگاهی با جوامع علمی کشور همچون این کنگره موثر در اجرای هر چه بهتر قانون و در نهایت برقراری نظم و امنیت باشد.
علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این نمایشگاه به پایگاه اینترنتی www.Lawi.ir مراجعه نمایند و یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس حاصل فرمایند.
نخستین کنگره بین المللی حقوق ایران با رویکرد حقوق شهروندی، باهدف تقویت نظارت و اجرای قوانین در راستای توانمندسازی و ارتقاء کارآمدی دستگاه های اجرایی در زمینه حقوقی و همچنین معرفی آخرین نظریه ها و دستاوردهای علمی، تبادل دیدگاه ها، با حمایت دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی کشور با حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارتخانه ها، و دانشگاه های سراسر کشور با محوریت نظارت و اجرای قوانین در دستگاه های اجرایی، ایجاد محیط و ساختار مناسب حقوقى، قضایى و ادارى براى تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله کشور با دعوت گسترده از مقامات ملی و مهمانان بین المللی، وزرای محترم به همت مرکز همایش¬های بین المللی توسعه؛ 3 و 4 آبان ماه سال جاری در برج میلاد تهران، برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید