Iranian Agriculture News Agency

مصرف کود کشاورزی در کشور 30 درصد کمتر از توصیه های کارشناسان


معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از سیاست های ما برای تولید محصول سالم، استاندارد شدن کیفیت تولید و اجباری شدن مصرف کود استاندارد است.
به گزارش ایرنا، عباس کشاورز در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه افزود: هر چند اکنون استاندارد کودها رعایت می شود اما هنوز مصرف کود 30 درصد کمتر از توصیه های کارشناسان مرکز تحقیقات است.
وی اظهار کرد: در حالی که باید 4.8 میلیون تن کود مصرف شود، میزان مصرف کنونی به سختی به 3.5 میلیون تن می رسد لذا مردم نباید از برخی اخبار غیر واقعی و به دور از یافته های علمی واهمه داشته باشند.
وی گفت: وظیفه ما حاکمیتی است و باید ابزار کافی در اختیار داشته باشیم تا به عنوان مثال اعلام کنیم این کود استاندارد است تا کشاورز با خیال راحت اقدام به خرید آن کند.
جلگه رخ قطب تولید سیب زمینی بذری ایران
کشاورز درباره وضعیت منطقه جلگه رخ نیز افزود: این منطقه از معدود دشت های مستعد ایران است که ارتفاع آن از سطح دریا هزار و 700 متر است و از سوی دیگر به دلیل محصور شدن در ارتفاعات، هوای ایزوله دارد و این ارتفاعات جلو آلوده شدن منطقه را می گیرد.
وی اظهار کرد: جلگه رخ یکی از کانون های اصلی تولید سیب زمینی بذری کشور است و بازدیدهای فصلی و ارزیابی از کیفیت تولیدات آن که به دیگر استان های کشور صادر می گردد، انجام می شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید