Iranian Agriculture News Agency

خرید روزانه 1 هزارتن گوشت مرغ مازاد تولید مرغداران با قیمت هر کیلوگرم 6600 تومان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از خرید روزانه یک هزارتن گوشت مرغ مازاد تولید مرغداران با قیمت هر کیلوگرم 6600 تا 6950 تومان خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا ولی با بیان اینکه دستورالعمل خرید مازاد گوشت مرغ به تمامی استان ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: با توجه به کاهش تقاضا نسبت به عرضه مرغ ، شرکت پشتیبانی امور دام خرید گوشت مرغ مازاد مرغداران در سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام برای کاهش ضرر و زیان مرغداران روزانه هزار تن مرغ مازاد خط یک ( مرغ در کشتارگاه به صورت دستی پاک شده) را با نرخ 6 هزار و 600 و خط دو (پاک شده مکانیزه) را 6 هزار و 950 تومان خریداری می‌کند.
ولی با بیان اینکه محدودیتی در خرید مرغ مازاد مرغداران وجود ندارد، گفت: از طریق تمامی اتحادیه ها، تعاونی و تشکل‌های صنفی در سطح گسترده به صورت شبانه روزی، آماده خریداری مرغ مازاد مرغداران هستیم که در صورت عدم همکاری زنجیره های صنفی، ناگریزیم خرید را از کشتارگاه ها انجام دهیم.
وی در خصوص گلایه های مرغداران مبنی بر تسویه 10 درصد وجه مرغ پس از فروش شرکت پشتیبانی امور دام ، بیان کرد: براساس قانون تجارت هر پیمانکاری می‌تواند 10 درصد مبلغ را پس از فروش محصول پرداخت کند و این مشکل ارتباطی به شرکت پشتیبانی امور دام ندارد.
به گفته ولی، مابقی مبلغ خرید مرغ مازاد مرغداران با نهاده های دامی تهاتر می شود.
این مقام مسوول با بیان اینکه شرکت پشتیبانی تنها مرغ سایز مازاد مرغداران را خریداری می‌کند، تصریح کرد: خرید مرغ سایز یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است، که براین اساس این شرکت تنها اقدام به خرید جنس خوب و با کیفیت می‌کند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام یادآور شد: شرکت پشتیبانی امور دام براساس استانداردهای سازمان دامپزشکی اقدام به خرید مرغ سایز با وزن 1.2 تا 2 کیلوگرم می‌کند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید