Iranian Agriculture News Agency

با حضور نمایندگان ۱6 کشور خارجی؛

کارگاه آموزشی بین المللی توریسم روستایی 6 آبان ماه برگزار می‌شود

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی جهاد کشاورزی گفت: آشنایی مشارکت کنندگان با آخرین مدل های موفق گردشگری روستایی جامعه محور و استفاده از راهبردهای بازاریابی دیجیتالی برای تجدید حیات جوامع روستایی از اهداف برپایی کارگاه آموزشی بین المللی توریسم روستایی به شمار می رود.

کارگاه آموزشی بین المللی توریسم روستایی 6 آبان ماه برگزار می‌شود

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی وزارت جهاد کشاورزی از برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی گردشگری روستایی با حضور نمایندگان ۱6 کشور خارجی طی روزهای ششم تا دهم آبان ماه سال جاری در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در کرج خبر داد.

به گزارش ایانا از مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی، دکتر سیدجلال‌الدین بصام رئیس این مؤسسه گفت‌: به منظور توسعه پایدار روستایی و برخورداری روستاییان از معیشت پایدار، می توان از فعالیت های مکمل کشاورزی در روستاها بهره گرفت که در این میان گردشگری روستایی، امکان افزایش درآمد خانوارهای روستایی، اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت های روستایی را در بستر بهبود کیفیت زندگی و توزیع متعادل خدمات و تسهیلات رفاهی در روستا فراهم کند.

وی افزود: این کارگاه با همکاری سازمان ملی بهره وری با مؤسسه و در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره ) برگزار و در پایان مدرک بین المللی APO اعطا خواهد شد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی جهاد کشاورزی با بیان اینکه کارگاه آموزشی بین‌المللی گردشگری روستایی با هدف افزایش دانش مشارکت کنندگان و مهارت های آنان در ارتباط با برنامه ریزی و مدیریت پروژه های تورسیم روستایی برگزار می شود، افزود: آشنایی مشارکت کنندگان با آخرین مدل های موفق گردشگری روستایی جامعه محور و استفاده از راهبردهای بازاریابی دیجیتالی برای تجدید حیات جوامع روستایی از دیگر اهداف برپایی کارگاه آموزشی بین المللی توریسم روستایی به شمار می رود.

بصام از دیگر اهداف این کارگاه آموزشی را توسعه اقتصادی - اجتماعی جوامع روستایی از طریق گردشگری روستایی و مطالعه روش ها و تکنیک ها برای پروژه های گردشگری روستایی برشمرد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی مطالبی چون فرآیند و آینده توسعه گردشگری روستایی ، مولفه های کلیدی پروژه های گردشگری روستایی، اصول و رهیافت های مرتبط با پروژه های گردشگری روستایی و توسعه آن، فرآیندهای اجرایی آن ارائه خواهد شد.

به گفته وی از دیگر مطالب ارائه شده در این کارگاه، ابزارها و تکنیک ها برای شناسایی گروه های علاقه مند در توسعه پروژه های گردشگری روستایی جامعه محور و نقش گروه های علاقمند در توسعه پروژه های گردشگری روستایی جامعه محور و ظهور روش های جدید در مقوله گردشگری م روستایی در آسیا و دیگر نقاط دنیا است.

وی از حضور نمایندگان ۱6 کشور خارجی در این کارگاه خبر داد و یادآور شد: نمایندگان کشورهای ژاپن، کره جنوبی، فلیپین، بنگلادش، کامبوج، تایوان، هند، اندونزی، مالزی، نپال، مغولستان، پاکستان، سریلانکا، لائوس، تایلند و ویتنام در این کارگاه حضور خواهند داشت و استادانی از کشورهای ایتالیا،هلند، مالزی و ایران نیز مباحثی در موضوع کارگاه مطرح خواهند کرد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی جهاد کشاورزی با بیان اینکه این مؤسسه طی سال‌های گذشته مجری چهار کارگاه آموزشی بین‌المللی "نوآوری در مدیریت پس از برداشت تولید میوه"، "صدور گواهی محصولات ارگانیک" ، "سیستم تولید ناب" و "مدیریت نوین آب" بوده است، تأکید کرد: این مؤسسه با اجرای دوره‌های آموزشی بین‌المللی در زمینه مشاوره، معرفی استادان ایرانی، معرفی ناظران ایرانی، معرفی مزارع و امکانات کشاورزی ایران برای اجرای برنامه‌های عملی کارگاه‌های بین‌المللی با سازمان بهره‌وری آسیایی ( APO ) و سازمان ملی بهره‌وری ایران ( NIPO ) همکاری دارد.



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید