Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال خبر داد:

هدف گذاری تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هزار هکتار شالیزاری های شمال کشور در برنامه ششم

پیش بینی می شود تا اردیبهشت ۹۷ نزدیک به ۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور تجهیز و نوسازی شوند.

هدف گذاری تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هزار هکتار شالیزاری های شمال کشور در برنامه ششم

پیش بینی می شود تا اردیبهشت ۹۷ نزدیک به ۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور تجهیز و نوسازی شوند.

به گزارش ایانا از جهاد کشاورزی، مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: با تخصیص منابع ملی سالانه نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار از این اراضی شالیزاری را می توان تجهیز و نوسازی کرد و پیش بینی می کنیم با تامین سرمایه های خارجی این عدد به ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار در سال برسد .

رضا عظیمی افزود: ما برای سرعت در اجرای عملیات خاکی همچون تسطیح لیزری، احداث جاده های دسترسی به قطعات اراضی و احداث شبکه های آبیاری و زهکشی در شالیزارهای شمال کشور به دنبال سرمایه های خارجی هستیم و قصد داریم از محل فاینانس چین حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان جذب کنیم .

وی در مورد اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سال جاری اظهار داشت: پیش بینی می کنیم تا اردیبهشت ۹۷ نزدیک به ۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور تجهیز و نوسازی شوند .

عظیمی افزود: امسال برای اجرای این طرح در استان های مازندران، گیلان و گلستان ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از منابع ملی پیش بینی شده است .

مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور سهم استان مازندران از این اعتبار ملی را ۵ میلیارد تومان و گلستان را ۸۰۰ میلیون عنوان و تصریح کرد: مابقی این اعتبارات ملی به استان گیلان تعلق می گیرد .

وی ادامه داد: اعتبارات ملی از نیمه دوم امسال تخصیص خواهد یافت .

عظیمی گفت: طی سه سال اخیر از محل اعتبارات ملی ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار در اراضی شالیزاری شمال کشور عملیات اجرایی داشته ایم .

وی حفظ کاربری اراضی کشاورزی، صرفه جویی ۲۵ درصدی در مصرف آب، کاهش سختی کار و اجرای عملیات مکانیزاسیون در اراضی و کاهش ۲۰ درصدی ضایعات محصولات را از مزیت های اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای شمال کشور برشمرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید