Iranian Agriculture News Agency

چگونه استارتاپ ها ، کشاورزی هند را متحول می کنند؟

هند دومین کشور بزرگ از نظر زمین های کشاورزی است که حدود 60 درصد از خانوارهای روستایی هندی زندگی خود را از طریق کشاورزی می گذرانند و بنابراین فضای گسترده ای برای راه اندازی استارتاپ های فناوری کشاورزی (agritech) در این کشور می تواند فراهم شود.

چگونه استارتاپ ها ، کشاورزی هند را متحول می کنند؟

هند دومین کشور بزرگ از نظر زمین های کشاورزی است که حدود 60 درصد از خانوارهای روستایی هندی زندگی خود را از طریق کشاورزی می گذرانند و بنابراین فضای گسترده ای برای راه اندازی استارتاپ های فناوری کشاورزی ( agritech ) در این کشور می تواند فراهم شود.

به گزارش ایانا از سایت " inc42 "، دولت های مرکزی و ایالتی به شدت دنبال سیاست هایی برای بهبود زندگی کشاورزان در هند هستند. این درحالی است که دولت قصد دارد درآمد متوسط ​​کشاورزان را تا سال 2022 دو برابر کند. اما آیا به اندازه کافی برای حذف ناکارآمدی در زنجیره تامین کشاورزی و ایجاد یک استارتاپ اگری تک Agritech به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری سودآور، فضای مناسب وجود دارد؟

چندی پیش مسوولان در Inc42 ، مرکزی که مسئولیت ترویج و گسترش آگاهی درباره agritech در هند را بر عهده دارد، گردهم آمدند. به طوری که اولین گام به صورت میزگرد سرمایه گذاران اگری تک ( AgriTech ) ، 25 مه 2017 در دهلی کلید خورد. هدف از میزگرد این بود تا درباره چالش ها و فرصت ها در بخش کشاورزی هند بحث و گفت وگو شود ، همچنین گزارش 2017 تحت عنوان The State Of Indian AgriTech نیز ارائه شد.

این گزارش در حضور ویکرام گوپتا ، از شرکای IvyCap Ventures (1)؛ راویندر سینگ ساینی، مشاور شورای ملی بهره وری؛ ادهیر جها، مدیر شرکت India Sugar Exim Corporation (2)؛ ریتو ورما، بنیانگذار و مدیر Ankur Capital (3) ؛ همندرا ماتور، شریک سرمایه گذار صندوق نوآوری بهارات ؛ اکاش روخیایر، مدیر مالی سابق و سرمایه گذار و شامیت گوش ، ارائه شد.

نگاهی به کشاورزی هند

کشاورزی، همراه با ماهیگیری و جنگلداری، یکی از بزرگترین بخش هایی است که در تولید ناخالص داخلی هند نقش دارند. به طوری که تولید ناخالص داخلی کشاورزی هند در سال 2016 به مبلغ 244.74 میلیارد دلار رسید.

هند با دارابودن 157.35 میلیون هکتار، دومین کشور بزرگ در جهان ، از نظر زمین های زراعی به شمار می رود.

درحالی که در زمینه سرمایه گذاری زیرساخت های کشاورزی مانند آبیاری، انبارداری و ذخیره سازی سرد توجه بیشتری صورت گرفته است.

که می توان به طرح های جدیدی نظیر مدیریت سلامت خاک و پروژه اصلی مأموریت ملی کشاورزی پایدار (4) ، طرح بهبود آبیاری(5) و برنامه توسعه روستایی (6) اشاره کرد که به بهبود کارایی کشاورزان و ارایه امکانات دیگر برای پیشرفت کشاورزی هند کمک کرده است.

کشاورزی هند: چالش ها

کاهش زمین داران (به طور متوسط ​​1.4 هکتار)، به زمین داران کوچک و تفکیکی، کاهش زمین های کشاورزی در مقایسه با جمعیت رو به رشد، کاهش سطح آب های زیرزمینی، کیفیت پایین بذر، کمبود مکانیزاسیون، عملکرد پایین محصول و وابستگی به واسطه ها از چالش های رشد کشاورزی در هند محسوب می شوند.

علاه براین، فقدان ساختار بازاریابی سازمان یافته برای تولید، سوءاستفاده در بازارهای کشاورزی غیر سازمان یافته، امکانات ناکافی برای حمل و نقل و ذخیره سازی، کمبود اعتبار، و دسترسی محدود به تکنولوژی برتر برای دریافت اطلاعات به موقع، از عواملی است که مانع تحول کشاورزی هند می شود.

استارتاپ های فناوری کشاورزی( AgriTech )

درعین حال فرصت ها در این زمینه ها وجو دارد مانند چگونگی افزایش تولید محصول، بهبود ارزش غذایی محصولات، کاهش قیمت های نهاده ها برای کشاورزان، بهبود کلی فرآیند زنجیره تامین ، کاهش زباله در سیستم توزیع، در دسترس بودن ماشین آلات و امکان ارتباط کشاورزان با جامعه از طریق همکاری مصرف کننده و تولید کننده.

این درحالی است که استارتاپ های فناوری کشاورزی ، می توانند تکنولوژی را در زمینه ارتباطات بازار مانند بازار خرده فروشی، B2C (7) و B2B (8) و پلت فرم های کشاورزی دیجیتال به کار گیرند. این استارتاپ ها در حال حاضر قادر به حل مشکلات نهاده های کشاورزی در هند از همان ابتدا هستند. همچنین آن ها قادر به ارائه اطلاعات صحیح، تکنیک ها و بهبود بهره وری برای کشاورزان در بخش اپلیکیشن های پیش از برداشت و پس از برداشت هستند.

سرمایه گذاری در فناوری کشاورزی

طبق آخرین گزارش، در سال 2016، بیش از 3.23 میلیارد دلار در بخش کشاورزی در سراسر جهان سرمایه گذاری شده است. درحالی که 53 استارتاپ کشاورزی درهند با سرمایه 313 میلیون دلار ایجاد شده اند. در سطح جهانی، 40 درصد از مجموع بودجه (1.29 میلیارد دلار) در بازار مواد غذایی و یا دسته تجارت الکترونیک مواد غذایی سرمایه گذاری شده است، و پس از آن استارتاپ بیوتکنولوژی با 22 درصد از بودجه (719 میلیون دلار) قراردارد. سرمایه گذاری در تکنولوژی های کشاورزی دقیق که شامل دستگاه های ثبت داده ها و نرم افزار مدیریت مزرعه است، درجایگاه سوم و دارای ارزش 405 میلیون دلار است. در حالی که سرمایه گذاری در سیستم های کشاورزی Novel Farming Systems ، که شامل استارتاپ هایی هستند از نوآوری های جدید برای تولید محصولات کشاورزی و زیست شناختی استفاده می کنند، در رده چهارم با بودجه (247 میلیون دلار) قرار دارد.

نتیجه

در حالی که عوامل تقاضا مانند رشد جمعیت، افزایش سطح درآمد منجر به افزایش مصرف و افزایش صادرات شده ، که می تواند به رشد کشاورزی در هند کمک کند. به علاوه، حمایت سیاسی از سوی دولت از قبیل افزایش حداقل قیمت پشتیبانی، افزایش حمایت از بیمه محصولات کشاورزی، معرفی طرح های مختلف برای کمک به کشاورزان، تقویت و تسهیل طرح های اعتباری کشاورزان، از عوامل این رشد به شمار می روند.

باید گفت به همه ذینفعان - از دولت ها گرفته تا استارتاپ های کشاورزی و سرمایه گذاران - برای همکاری در استفاده از فرصت برای تحول این بخش نیاز است. این درحالی است که، سیاست های دولت، عمدتا کشاورزی را به عنوان یک روش کاهش فقر در نظر می گیرد، اما تمرکز باید بر افزایش بهره وری و افزایش درآمد باشد. همچنین انگیزه باید در استفاده از فناوری ایجاد شود تا چالش ها در بخش نهاده ها در زمینه کاشت ، آبیاری وبرداشت و در نهایت فروش، کاهش یابد.

گفتنی است دو پنل هم برگزار شد که در آن اشاره شد ، موضوع زنجیره ارزش کشاورزی، نیازمند تحول و نوآوری برای مقابله با ناکارآمدی است - که از استارتاپ های تکنولوژیکی به جای بازیکنان کشاورزی سنتی در هند، به دست می آید.

اگری تک ، یک فرصت پنهان یا هیجانی(تبلیغاتی)؟

در این مورد ویکرام گوپتا اظهار داشت :" فرصت بسیار زیاد است. از دیدگاه سرمایه گذار، سرمایه گذاران به دنبال چهار یا پنج سال زمان برای بازپرداخت سرمایه هستند. ما به دنبال فرصت های سرمایه گذاری روشن هستیم که در آن شما می توانید از تکنولوژی برای افزایش کسب و کار استفاده کنید. یکی از آن ها فناوری اطلاعات است - که کشاورزان می توانند برای دستیابی به تصمیمات حیاتی استفاده کنند. "

وی اشاره کرد ، در حالی که برای کسب درآمد محصولات چالش وجود دارد، اما مدل های جالبی وجود دارد که پول می گیرند و کشاورزان حاضر به پرداخت آن هستند. با این حال، او اشاره کرد که زمان آن رسیده تا بخش دیگری از تکنولوژی مانند مکانیزاسیون مزرعه هم پیشرفت کند؛ چراکه هند در این زمینه عقب مانده است.

ویکرام گوپتا گفت: "با وجود این که هند از نظر زمین های کشاورزی جزو بزرگترین کشورها ی جهان است، سهم آن در فروش محصولات مکانیزه در مقایسه با 100 شرکت کشاورزی جهان که در رتبه بندی فورچون آمده، کمتر از 5 درصد است." بنابراین فرصت در این زمینه برای استارتاپ ها وجود دارد.

ادهیر جها، گفت:" از آنجایی که متوسط زمین کشاورزان کوچک است، بسیاری از فناوری های مکانیزاسیون فراتر از این میزان برای کشاورزان است. از این رو، استارتاپ ها باید فناوری هایی را که می توان برای مدت زمانی به کشاورزان اجاره داد، ارایه دهند درحالی که تعمیر و نگهداری آن ها عمدتا برعهده استارتاپ ها باشد."

وی همچنین اضافه کرد :"درعین حال فعالیت های توسعه (فناوری) کشاورزی، زمان زیادی را صرف می کند، بنابراین صبر و شکیبایی یک عامل کلیدی در این زمینه است. بنابراین، به عنوان یک سرمایه گذار، شما باید در این مسیر برای مدت طولانی قرار گیرید. ممکن است در چهار سال اول تاثیر منفی داشته باشید و سپس مدل، تغییر رفتار می دهد. "

AgriTech ، چشم انداز سرمایه گذاران

بحث دوم در مورد بررسی دقیق دیدگاه سرمایه گذاران در این بخش بود.

همندرا ماتور، گفت:" اگر به 10 سال گذشته نگاه کنید، و اینکه سرمایه گذاری جسورانه (کارآفرینی) انجام شد و درآمد سرانه هندی ها افزایش یافت. این امر منجر به تغییراتی در عادات تقاضا در مواد غذایی در هند در سال 2013 شد و این در توازن بخش های غذا منعکس شده است. این مساله از ان رو نیست که که ما بیشتر غذا می خوریم، بلکه از آن رو است که مصرف کنندگان بیشتر مایل به خرید مواد غذایی با کیفیت خوب هستند. بنابراین، این دلیل دغدغه سرمایه گذاری کارآفرینی در چند سال اخیر در کشاورزی شده است. "

سرمایه گذاران همچنین گفتند که این تکنولوژی باعث کاهش هزینه ها برای کشاورزان خواهد شد. بنابراین، آنچه که استارتاپ ها باید انجام دهند، در نظر گرفتن ارزش هزینه برای کشاورز است. همندرا ماتور اظهار داشت: " کارآیی نه تنها برای کشاورز، بلکه برای کل زنجیره تامین، که می تواند مدل های تجاری را قابل اعتماد سازد، روی دهد."

برای تشویق ، ایجاد صندوق های بیشتر برای جریان یافتن در این بخش نیاز است و ویکرام معتقد بود که دولت باید انگیزه هایی برای سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و بخش های جانبی و مناطق دور افتاده ایجاد کند. او اظهار داشت :" آموزش عمومی و آگاهی در سطوح مردمی کمرنگ شده است و دولت نقش مهمی در اطلاع رسانی به کشاورزان در مورد فرصت های موجود - مثلا اعتبار یا فناوری ها دارد."

همندرا افزود :"برای آغاز به کار استارتاپ ها، ، سه فرصت در زمینه تهیه داده های واقعی، تجزیه و تحلیل تصویر و تکنولوژی برای اسکن خاک وجود دارد. وی توضیح داد: "با استفاده از تصاویر ماهواره ای، می توان در مرحله کاشت اطلاع یافت که چه محصولی می تواند عملکرد بالقوه داشته باشد و این اقدامات به کشاورزان کمک می کند تا از کاشت بیش از حد جلوگیری و عرضه را مدیریت کرد تا قیمت ها سقوط نکنند. "

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- مرکزی که با رویکرد سرمایه گذاری کارآفرینانه اداره می شود و در بمبئی قرار دارد.

2- این شرکت هندی محصولاتی مانند نیشکر، آب میوه و سایر محصولات مرتبط را ارائه می دهد.

3-این شرکت به کارآفرینان در زمینه سرمایه، مشاوره، پشتیبانی و ابزارهایی که لازم دارند ، کمک می کند و در بمبئی واقع است.

4- Paramparagat Krishi Vikas Yojana

5- Pradhanternri Gram Sinchai Yojana

6- Sansad Adarsh Gram Yojana

7- Business to Consumer: B2C به معنی تجارت الکترونیکی بین بنگاه و مصرف‌کننده است که بیشتر شامل خرده‌فروش‌ها می‌شود.

8- Business to Business:B 2 B ، تجارت اینترنتی بین دو بنگاه که بیشتر شامل عمده‌فروشی‌ها می‌شود،

هند دومین کشور بزرگ از نظر زمین های کشاورزی است که حدود 60 درصد از خانوارهای روستایی هندی زندگی خود را از طریق کشاورزی می گذرانند و بنابراین فضای گسترده ای برای راه اندازی استارتاپ های فناوری کشاورزی ( agritech ) در این کشور می تواند فراهم شود.

به گزارش ایانا از سایت " inc42 "، دولت های مرکزی و ایالتی به شدت دنبال سیاست هایی برای بهبود زندگی کشاورزان در هند هستند. این درحالی است که دولت قصد دارد درآمد متوسط ​​کشاورزان را تا سال 2022 دو برابر کند. اما آیا به اندازه کافی برای حذف ناکارآمدی در زنجیره تامین کشاورزی و ایجاد یک استارتاپ اگری تک Agritech به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری سودآور، فضای مناسب وجود دارد؟

چندی پیش مسوولان در Inc42 ، مرکزی که مسئولیت ترویج و گسترش آگاهی درباره agritech در هند را بر عهده دارد، گردهم آمدند. به طوری که اولین گام به صورت میزگرد سرمایه گذاران اگری تک ( AgriTech ) ، 25 مه 2017 در دهلی کلید خورد. هدف از میزگرد این بود تا درباره چالش ها و فرصت ها در بخش کشاورزی هند بحث و گفت وگو شود ، همچنین گزارش 2017 تحت عنوان The State Of Indian AgriTech نیز ارائه شد.

این گزارش در حضور ویکرام گوپتا ، از شرکای IvyCap Ventures (1)؛ راویندر سینگ ساینی، مشاور شورای ملی بهره وری؛ ادهیر جها، مدیر شرکت India Sugar Exim Corporation (2)؛ ریتو ورما، بنیانگذار و مدیر Ankur Capital (3) ؛ همندرا ماتور، شریک سرمایه گذار صندوق نوآوری بهارات ؛ اکاش روخیایر، مدیر مالی سابق و سرمایه گذار و شامیت گوش ، ارائه شد.

نگاهی به کشاورزی هند

کشاورزی، همراه با ماهیگیری و جنگلداری، یکی از بزرگترین بخش هایی است که در تولید ناخالص داخلی هند نقش دارند. به طوری که تولید ناخالص داخلی کشاورزی هند در سال 2016 به مبلغ 244.74 میلیارد دلار رسید.

هند با دارابودن 157.35 میلیون هکتار، دومین کشور بزرگ در جهان ، از نظر زمین های زراعی به شمار می رود.

درحالی که در زمینه سرمایه گذاری زیرساخت های کشاورزی مانند آبیاری، انبارداری و ذخیره سازی سرد توجه بیشتری صورت گرفته است.

که می توان به طرح های جدیدی نظیر مدیریت سلامت خاک و پروژه اصلی مأموریت ملی کشاورزی پایدار (4) ، طرح بهبود آبیاری(5) و برنامه توسعه روستایی (6) اشاره کرد که به بهبود کارایی کشاورزان و ارایه امکانات دیگر برای پیشرفت کشاورزی هند کمک کرده است.

کشاورزی هند: چالش ها

کاهش زمین داران (به طور متوسط ​​1.4 هکتار)، به زمین داران کوچک و تفکیکی، کاهش زمین های کشاورزی در مقایسه با جمعیت رو به رشد، کاهش سطح آب های زیرزمینی، کیفیت پایین بذر، کمبود مکانیزاسیون، عملکرد پایین محصول و وابستگی به واسطه ها از چالش های رشد کشاورزی در هند محسوب می شوند.

علاه براین، فقدان ساختار بازاریابی سازمان یافته برای تولید، سوءاستفاده در بازارهای کشاورزی غیر سازمان یافته، امکانات ناکافی برای حمل و نقل و ذخیره سازی، کمبود اعتبار، و دسترسی محدود به تکنولوژی برتر برای دریافت اطلاعات به موقع، از عواملی است که مانع تحول کشاورزی هند می شود.

استارتاپ های فناوری کشاورزی( AgriTech )

درعین حال فرصت ها در این زمینه ها وجو دارد مانند چگونگی افزایش تولید محصول، بهبود ارزش غذایی محصولات، کاهش قیمت های نهاده ها برای کشاورزان، بهبود کلی فرآیند زنجیره تامین ، کاهش زباله در سیستم توزیع، در دسترس بودن ماشین آلات و امکان ارتباط کشاورزان با جامعه از طریق همکاری مصرف کننده و تولید کننده.

این درحالی است که استارتاپ های فناوری کشاورزی ، می توانند تکنولوژی را در زمینه ارتباطات بازار مانند بازار خرده فروشی، B2C (7) و B2B (8) و پلت فرم های کشاورزی دیجیتال به کار گیرند. این استارتاپ ها در حال حاضر قادر به حل مشکلات نهاده های کشاورزی در هند از همان ابتدا هستند. همچنین آن ها قادر به ارائه اطلاعات صحیح، تکنیک ها و بهبود بهره وری برای کشاورزان در بخش اپلیکیشن های پیش از برداشت و پس از برداشت هستند.

سرمایه گذاری در فناوری کشاورزی

طبق آخرین گزارش، در سال 2016، بیش از 3.23 میلیارد دلار در بخش کشاورزی در سراسر جهان سرمایه گذاری شده است. درحالی که 53 استارتاپ کشاورزی درهند با سرمایه 313 میلیون دلار ایجاد شده اند. در سطح جهانی، 40 درصد از مجموع بودجه (1.29 میلیارد دلار) در بازار مواد غذایی و یا دسته تجارت الکترونیک مواد غذایی سرمایه گذاری شده است، و پس از آن استارتاپ بیوتکنولوژی با 22 درصد از بودجه (719 میلیون دلار) قراردارد. سرمایه گذاری در تکنولوژی های کشاورزی دقیق که شامل دستگاه های ثبت داده ها و نرم افزار مدیریت مزرعه است، درجایگاه سوم و دارای ارزش 405 میلیون دلار است. در حالی که سرمایه گذاری در سیستم های کشاورزی Novel Farming Systems ، که شامل استارتاپ هایی هستند از نوآوری های جدید برای تولید محصولات کشاورزی و زیست شناختی استفاده می کنند، در رده چهارم با بودجه (247 میلیون دلار) قرار دارد.

نتیجه

در حالی که عوامل تقاضا مانند رشد جمعیت، افزایش سطح درآمد منجر به افزایش مصرف و افزایش صادرات شده ، که می تواند به رشد کشاورزی در هند کمک کند. به علاوه، حمایت سیاسی از سوی دولت از قبیل افزایش حداقل قیمت پشتیبانی، افزایش حمایت از بیمه محصولات کشاورزی، معرفی طرح های مختلف برای کمک به کشاورزان، تقویت و تسهیل طرح های اعتباری کشاورزان، از عوامل این رشد به شمار می روند.

باید گفت به همه ذینفعان - از دولت ها گرفته تا استارتاپ های کشاورزی و سرمایه گذاران - برای همکاری در استفاده از فرصت برای تحول این بخش نیاز است. این درحالی است که، سیاست های دولت، عمدتا کشاورزی را به عنوان یک روش کاهش فقر در نظر می گیرد، اما تمرکز باید بر افزایش بهره وری و افزایش درآمد باشد. همچنین انگیزه باید در استفاده از فناوری ایجاد شود تا چالش ها در بخش نهاده ها در زمینه کاشت ، آبیاری وبرداشت و در نهایت فروش، کاهش یابد.

گفتنی است دو پنل هم برگزار شد که در آن اشاره شد ، موضوع زنجیره ارزش کشاورزی، نیازمند تحول و نوآوری برای مقابله با ناکارآمدی است - که از استارتاپ های تکنولوژیکی به جای بازیکنان کشاورزی سنتی در هند، به دست می آید.

اگری تک ، یک فرصت پنهان یا هیجانی(تبلیغاتی)؟

در این مورد ویکرام گوپتا اظهار داشت :" فرصت بسیار زیاد است. از دیدگاه سرمایه گذار، سرمایه گذاران به دنبال چهار یا پنج سال زمان برای بازپرداخت سرمایه هستند. ما به دنبال فرصت های سرمایه گذاری روشن هستیم که در آن شما می توانید از تکنولوژی برای افزایش کسب و کار استفاده کنید. یکی از آن ها فناوری اطلاعات است - که کشاورزان می توانند برای دستیابی به تصمیمات حیاتی استفاده کنند. "

وی اشاره کرد ، در حالی که برای کسب درآمد محصولات چالش وجود دارد، اما مدل های جالبی وجود دارد که پول می گیرند و کشاورزان حاضر به پرداخت آن هستند. با این حال، او اشاره کرد که زمان آن رسیده تا بخش دیگری از تکنولوژی مانند مکانیزاسیون مزرعه هم پیشرفت کند؛ چراکه هند در این زمینه عقب مانده است.

ویکرام گوپتا گفت: "با وجود این که هند از نظر زمین های کشاورزی جزو بزرگترین کشورها ی جهان است، سهم آن در فروش محصولات مکانیزه در مقایسه با 100 شرکت کشاورزی جهان که در رتبه بندی فورچون آمده، کمتر از 5 درصد است." بنابراین فرصت در این زمینه برای استارتاپ ها وجود دارد.

ادهیر جها، گفت:" از آنجایی که متوسط زمین کشاورزان کوچک است، بسیاری از فناوری های مکانیزاسیون فراتر از این میزان برای کشاورزان است. از این رو، استارتاپ ها باید فناوری هایی را که می توان برای مدت زمانی به کشاورزان اجاره داد، ارایه دهند درحالی که تعمیر و نگهداری آن ها عمدتا برعهده استارتاپ ها باشد."

وی همچنین اضافه کرد :"درعین حال فعالیت های توسعه (فناوری) کشاورزی، زمان زیادی را صرف می کند، بنابراین صبر و شکیبایی یک عامل کلیدی در این زمینه است. بنابراین، به عنوان یک سرمایه گذار، شما باید در این مسیر برای مدت طولانی قرار گیرید. ممکن است در چهار سال اول تاثیر منفی داشته باشید و سپس مدل، تغییر رفتار می دهد. "

AgriTech ، چشم انداز سرمایه گذاران

بحث دوم در مورد بررسی دقیق دیدگاه سرمایه گذاران در این بخش بود.

همندرا ماتور، گفت:" اگر به 10 سال گذشته نگاه کنید، و اینکه سرمایه گذاری جسورانه (کارآفرینی) انجام شد و درآمد سرانه هندی ها افزایش یافت. این امر منجر به تغییراتی در عادات تقاضا در مواد غذایی در هند در سال 2013 شد و این در توازن بخش های غذا منعکس شده است. این مساله از ان رو نیست که که ما بیشتر غذا می خوریم، بلکه از آن رو است که مصرف کنندگان بیشتر مایل به خرید مواد غذایی با کیفیت خوب هستند. بنابراین، این دلیل دغدغه سرمایه گذاری کارآفرینی در چند سال اخیر در کشاورزی شده است. "

سرمایه گذاران همچنین گفتند که این تکنولوژی باعث کاهش هزینه ها برای کشاورزان خواهد شد. بنابراین، آنچه که استارتاپ ها باید انجام دهند، در نظر گرفتن ارزش هزینه برای کشاورز است. همندرا ماتور اظهار داشت: " کارآیی نه تنها برای کشاورز، بلکه برای کل زنجیره تامین، که می تواند مدل های تجاری را قابل اعتماد سازد، روی دهد."

برای تشویق ، ایجاد صندوق های بیشتر برای جریان یافتن در این بخش نیاز است و ویکرام معتقد بود که دولت باید انگیزه هایی برای سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و بخش های جانبی و مناطق دور افتاده ایجاد کند. او اظهار داشت :" آموزش عمومی و آگاهی در سطوح مردمی کمرنگ شده است و دولت نقش مهمی در اطلاع رسانی به کشاورزان در مورد فرصت های موجود - مثلا اعتبار یا فناوری ها دارد."

همندرا افزود :"برای آغاز به کار استارتاپ ها، ، سه فرصت در زمینه تهیه داده های واقعی، تجزیه و تحلیل تصویر و تکنولوژی برای اسکن خاک وجود دارد. وی توضیح داد: "با استفاده از تصاویر ماهواره ای، می توان در مرحله کاشت اطلاع یافت که چه محصولی می تواند عملکرد بالقوه داشته باشد و این اقدامات به کشاورزان کمک می کند تا از کاشت بیش از حد جلوگیری و عرضه را مدیریت کرد تا قیمت ها سقوط نکنند. "

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- مرکزی که با رویکرد سرمایه گذاری کارآفرینانه اداره می شود و در بمبئی قرار دارد.

2- این شرکت هندی محصولاتی مانند نیشکر، آب میوه و سایر محصولات مرتبط را ارائه می دهد.

3-این شرکت به کارآفرینان در زمینه سرمایه، مشاوره، پشتیبانی و ابزارهایی که لازم دارند ، کمک می کند و در بمبئی واقع است.

4- Paramparagat Krishi Vikas Yojana

5- Pradhanternri Gram Sinchai Yojana

6- Sansad Adarsh Gram Yojana

7- Business to Consumer: B2C به معنی تجارت الکترونیکی بین بنگاه و مصرف‌کننده است که بیشتر شامل خرده‌فروش‌ها می‌شود.

8- Business to Business:B 2 B ، تجارت اینترنتی بین دو بنگاه که بیشتر شامل عمده‌فروشی‌ها می‌شود،

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید