Iranian Agriculture News Agency

مراحل کاشت تا برداشت؛تولید محصول به روش تمام اتوماتیک/محققان انگلیسی، محصولات کشاورزی را تنها با استفاده از ماشین آلات تولید می کنند

به گفته محققان و توسعه دهندگان درگیر در پروژه، یک مزرعه ای در انگلستان برای اولین بار در جهان توانسته مراحل کاشت تا برداشت محصول را بدون دخالت انسان ، انجام دهد. به طوری که از مرحله کاشت بذر تا جمع آوری محصول، کارها توسط ماشین های اتوماتیک که از یک اتاق کنترل می شود، انجام شده است.

مراحل کاشت تا برداشت؛تولید محصول به روش تمام اتوماتیک/محققان انگلیسی، محصولات کشاورزی را تنها با استفاده از ماشین آلات تولید می کنند

به گفته محققان و توسعه دهندگان درگیر در پروژه، یک مزرعه ای در انگلستان برای اولین بار در جهان توانسته مراحل کاشت تا برداشت محصول را بدون دخالت انسان ، انجام دهد. به طوری که از مرحله کاشت بذر تا جمع آوری محصول، کارها توسط ماشین های اتوماتیک که از یک اتاق کنترل می شود، انجام شده است .

به گزارش ایانا از سایت "سی ان ان"، بر اساس گزارش های خبری، این پروژه به نام Hands Free Hectare در ماه گذشته با عملکرد 4 1/2 (4.5) تن برای محصل جو انجام شده است .

درحالی که مزرعه اتوماتیک تحت سرمایه گذاری مشترک توسط دانشگاه هارپر آدامز در شرپشایر انگلستان و Precision Decisions ، یک شرکت تخصصی کشاورزی در یورک راه اندازی شده است .

کیت فرانکلین، مهندس کشاورزی این پروژه گفت: "قبلا، بخش های ازسیستم های کشاورزی، اتوماتیک بوده وبودجه و علاقه به طور کلی تنها به یک حوزه داشت."

کارشناسان معتقدند که فناوری اتوماسیون تا به حال در دسترس بوده ، اما در سال های اخیر، با کاهش هزینه ها و تغییر جمعیت در نیروی کار، پیاده سازی آن تسریع شده است .

تراکتور اتوماتیک در مزرعه جو

مت نیلسن از شرکت Autonomous Solutions ، شرکتی که وسایل نقلیه را از کنترل دستی به رباتیک تبدیل می کند و در یوتا امریکا قرار دارد، گفت: "افزایش هزینه های کار عامل مهمی است تا در زمینه فناوری کشاورزی بیشتر کار شود."

با این حال محدودیت هایی وجود دارد که باید بررسی شوند. به عنوان مثال، میوه ها و سبزیجات تازه ظریف تر از دانه های محکم هستند و ممکن است بیشتر در معرض کبودی در یک برداشت اتوماتیک قرار گیرند.

همچنین ملاحظات اجتماعی و خاص کشورها باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، در ژاپن، اتوماسیون صنعتی ممکن است یک ضرورت باشد؛درحالی که در هند، این مساله به معنای بیکاری میلیون ها نفر باشد.

دیوید زیلبرمان، استاد اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، گفت: "از نظر فنی، اتوماسیون کامل در همه جا قابل اجرا است، اما از لحاظ اقتصادی و اجتماعی تنها در برخی شرایط می تواند اجرا شود."

در پروژه Hands Free Hectare ، کشاورزان و مهندسان از تراکتورهای ویژه و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کردند تا محصول جو را در منطقه ای تقریبا برابر با دو و نیم جریب( حدود یک هکتار) کشت کنند.

هواپیماهای بدون سرنشین با سنسورهای تصویربرداری چند طیفی، تصاویر هوایی از مزرعه را می گیرند، در حالی که ماشین های کوچکتر در سطح محصول برای ارزیابی این که چه نوع کود و کجا به کار رود، استفاده می شود. همچنین دوربین هایی برای عکسبرداری زنده و برای شناسایی علف های هرز یا بیماری های مهاجم مورد استفاده قرار می گیرند.

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد در اوایل سال جاری، بر استفاده از نوآوری های تکنولوژیکی به منظور افزایش تولید و بهره بردن ازآن به جای شیوه های نامناسب کشاورزی تاکید کرد. فائو همچنین هشدارداد که روش های ناپایدار پاسخگوی نیازهای جهانی غذا نیستند.

مهندس مارتین ابل عملیات اسپری خودکار را از اتاق کنترل نظارت می کند

فرانکلین گفت: "اتوماسیون یک سیستم پایدار را ایجاد می کند. در مناطق مختلف مزرعه و احتمالا حتی برای گیاهان به طور جداگانه ا ی می تواند در نظر گرفته شود."

محققان براین باورند که موفقیت در Hands Free Hectare ، نیا به امکان سنجی اقتصادی در حوزه اتوماسیون کامل (تمام اتوماتیک) دارد.

لازم به یادآوری است که بودجه این پروژه توسط Innovate UK ، تامین شده ، Innovate UK سازمان دولتی است که به بخش های های اقتصادی بریتانیا کمک می کند تا از فناوری در سطح پایین به تکنولوژی پیشرفته، روی بیاورند. همچنین Innovate UK در بیانیه ای گفته که کل سرمایه گذاری حدود 250،000 دلار بوده است.

مارتین ابل، محقق مکاترونیک (1) ازشرکت Precision Decisions ، گفت: "در این پروژه امکان استفاده از نرم افزار منبع باز فراهم شد چراکه به ما امکان داد تا وسایل را با هزینه ای ارزان تر به گونه ای اتوماتیک برنامه ریزی کنیم."

محققان پروژه معتقدند که این پروژه به معنی بیکاری کشاورزان نیست، بلکه مدرن سازی می تواند موقعیت هایی را نیز فراهم کند.

ابل گفت: "تغییر در مجموعه مهارت ها اجتناب ناپذیر است. به طوری که کشاورزان باید قادر باشند تا بهتر از زمان خود برای مدیریت مزرعه و محصولات خود، راهبری رباتیک بهره ببرند".

همچنین زمانی که کارها به ربات ها سپرده می شود، می توان کارهای کارآمدتری را بدون خستگی انجام داد.

گفنتی است با موفقیت برداشت تابستانی، Hands Free Hectares قصد دارد تحقیقات خود را در زمینه کشاورزی و خاکورزی بدون دخالت انسان، ادامه دهد. همچنین در پایان ماه اکتبر، تیم در نظر دارد تا محصول گندم زمستانه را به روش کامل اتوماتیک بکارد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- تلفیقی از سه رشته مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مهندسی کامپیوتر است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید