Iranian Agriculture News Agency

بیمه کشاورزی در عمان به بخش دام و ماهیگیری گسترش می یابد

سیاست بیمه برای بخش کشاورزی که به تازگی توسط اداره بازار سرمایه راه اندازی شده، قرار است بخش دام و شیلات را تحت پوشش قرار دهد.

بیمه کشاورزی در عمان به بخش دام و ماهیگیری گسترش می یابد

سیاست بیمه برای بخش کشاورزی که به تازگی توسط اداره بازار سرمایه ( Capital Market Authority (CMA) راه اندازی شده، قرار است بخش دام و شیلات را تحت پوشش قرار دهد.

به گزارش ایانا از سایت "تایمز اف عمان"، این سیاست بیمه جدید از سوی دکتر فواد بن جعفر بن محمد ال سجوانی، وزیر کشاورزی و شیلات، روز دوشنبه اعلام شد.

کل طرح در سه مرحله اجرا می شود ، به طوری که بخش دام، زنبورداری، کشت خرما، طیور و بخش های ماهیگیری را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

چهار شرکت بیمه عمان (1)- پوشش بیمه را برای کشاورزان و Oman Reinsurance (Oman Re) طرح های بیمه تکمیلی را ارایه می دهند.

باید اشاره کردکه حداقل بیمه برای هر یک از سیاست های بیمه کشاورزی 75 ریال عمان است.

درحالی که تمام خطرات اصلی مربوط به کشت، از جمله آتش سوزی طبیعی ، رعد و برق، سیل، رانش زمین، رگبار، گردباد، طوفان، تندباد تحت پوشش این طرح قرار گرفته است. علاوه بر این، آسیب ناشی از آفات تنها زمانی که که بر روی یک منطقه بزرگ تاثیر گذرد، بیمه خواهد شد.

البته خسارات وارده به کشاورزان به دلیل خشکسالی و نواحی که اغلب تحت تأثیر باد شدید قرار دارند، تحت پوشش طرح قرار نگرفته است.

احمد علی الماماری، معاون رییس (بخش بیمه)، در CMA ، گفت:"اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد در سال های اخیر افزایش یافته است. بسیاری از مردم محلی در بخش کشاورزی سرمایه گذاری می کنند و بنابراین به این نوع پوشش نیاز دارند."

وی ادامه داد: "تولید میوه ها و سبزیجات در عمان بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت کشاورزی و شیلات گسترش یافته است. در حالی که عمان دو نوع کشاورزان، به صورت کشاورزان تمام وقت و نیمه وقت دارد."

الماماری افزود:"به همین دلیل است که ما برای تامین کشاورزی به پوشش بیمه برای کشاورزان نیاز داریم. این امر به کشاورزان کمک می کند تا از سوی بانک ها تامین مالی شوند."

عبدالله بن سلیم ال سلمی، رئیس اجرایی CMA ، گفت :" وزارت کشاورزی و شیلات و شرکت های بیمه باید به ارایه آگاهی درباره طرح های بیمه در میان کشاورزان در نقاط مختلف کشور اقدام کنند. پیش از این، سمینارهای اطلاع رسانی در سرتاسر کشور برگزار شد، جایی که تیم ها با کشاورزان ملاقات داشتند و کارگاه های آموزشی برای آموزش آن ها درباره مفهوم و فلسفه بیمه کشاورزی ارایه دادند. "

به گفته وی، بیشتر کشاورزان در عمان مزارع کوچک و یا قطعه زمین به صورت خصوصی دارند."

الماماری خاطرنشان کرد:" یک گروه کاری برای مطالعه امکان سنجی و معرفی خط مشی بیمه کشاورزی در کشور، تشکیل شده که که شامل نمایندگان از CMA ، وزارت کشاورزی و شیلات، اتاق بازرگانی و صنایع عمان و شرکت بیمه عمان است."


گفتنی است این تیم کار خود را از 28 اوت 2016 آغاز کرده تا مطالعات درباره امکان سنجی بیمه کشاورزی و محصولات بیمه ای و ماهیت خطر ات تحت پوشش را انجام دهد.

لازم به یادآوری است در مراسم راه اندازی طرح مقامات از CMA ، وزارت کشاورزی و شیلات، اتاق بازرگانی و صنعت عمان، شرکت بیمه عمان و شرکت های بیمه حضور داشتند.

ترجمه: فرحناز سپهری

1-شرکتهای بیمه شرکت کننده در طرح عبارتند از: National Life and General Insurance, Dhofar Insurance, Al Madina Takaful and Arabia Falcon Insurance Company

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید