Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی در گفت‌وگو با ایانا:

خریداری 10 هزار تن مرغ توسط شرکت پشتیبانی در ماه گذشته در راستای حمایت از تولیدکنندگان

به دلیل کاهش قیمت مرغ، خریداری مرغ توسط شرکت پشتیبانی ادامه داشته و همین عامل، تاثیری قابل توجه بر بازار گذاشته است.

خریداری 10 هزار تن مرغ توسط شرکت پشتیبانی در ماه گذشته در راستای حمایت از تولیدکنندگان

به دلیل کاهش قیمت مرغ، خریداری مرغ توسط شرکت پشتیبانی ادامه داشته و همین عامل، تاثیری قابل توجه بر بازار گذاشته است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت:در راستای حمایت از تولیدکنندگان حدود 10 هزار تن از 15 هزار تن ذخیره شرکت پشتیبانی، مربوط به خرید مرغی است که در مهر ماه توسط مسئولان این شرکت انجام شده است.

محمدعلی کمالی، با اشاره به نقش تاثیرگذار شرکت پشتیبانی در هفته‌های اخیر، افزود: معمولا مهرماه هر سال، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و استقبال بیشتر از بازار لوازم التحریر، هزینه خوراک در اکثر خانوارها کاهش یافته و متعاقب آن قیمت مرغ نیز کاهش می‌یابد. امسال نیز این موضوع با دهه دوم محرم مصادف شد که تاثیر بیشتری بر کاهش مصرف داشت. به طوری که هر کیلوگرم مرغ زنده با کاهشی 1200 تا 1500 تومانی به سه هزار و 700 تا سه هزار و 800 تومان رسید.

وی عنوان کرد: بنابراین دو اقدام در دستور کار قرار گرفت؛ یکی ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مازاد مرغ در بازار و دیگری اقدام اتحادیه مرغداران تهران از اواخر هفته گذشته در میدان بهمن با همکاری صندوق حمایت از صنعت طیور و شرکت پشتیبانی برای خرید مرغ با قیمت بالای شش هزار تومان در هر کیلوگرم.

کمالی تاکید کرد: مجموع این اقدامات موجب شد که قیمت این محصول در هفته جاری متعادل شود.

وی اظهار کرد: اگرچه شرکت پشتیبانی امور دام به موقع برای خرید مرغ به بازار ورود کرد، اما انتظار می‌رود که مسئولان این شرکت خرید را تنها از تشکل‌ها انجام دهند تا تنظیم بازار معنی دار شود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی، با بیان اینکه وظایف شرکت پشتیبانی در دو بخش عمده تنظیم بازار و تامین ذخایر خلاصه می‌شود، گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته میزان ضرر و زیان شرکت با توجه به مقدار مرغ خریداری شده سالانه بین 250 تا 400 میلیارد تومان است.

به گفته کمالی، بنابراین پیشنهاد می‌شود این اعتبار به مرور زمان در اختیار صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور قرار گرفته تا بتواند منبعی برای کمک به طرح های اجرایی بخش طیور گوشتی باشد. اتحادیه نیز تضمین می‌کند که هم ذخایر استراتژیک مرغ را تامین کند، هم صادرات را رونق بخشد و هم بازار را به خوبی تنظیم کند.

V-

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید