Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره آمار و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان؛

سمنان رتبه برتر سامانه جامع پهنه‌بندی در کشور را کسب کرد/ ثبت اطلاعات ۴۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی

رئیس اداره آمار و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان رتبه برتر سامانه جامع پهنه بندی را در کشور کسب کرد.

سمنان رتبه برتر سامانه جامع پهنه‌بندی در کشور را کسب کرد/ ثبت اطلاعات ۴۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی

رئیس اداره آمار و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان رتبه برتر سامانه جامع پهنه بندی را در کشور کسب کرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، وحید محمدیان با بیان اینکه این استان رتبه برتر سامانه جامع پهنه بندی را در کشور کسب کرد گفت: اطلاعات ۴۴ هزار و ۲۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی استان سمنان در سامانه جامع پهنه بندی ثبت شد.

وی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت اطلاعات بهره برداران بهره برداری‌ها و فعالیت‌های حوزه ترویج و مراکز کشاورزی از سوی مروجان در راستای اجرایی شدن نظام نوین ترویج است.

وی با اشاره به برخی از موضوعات و محورهای نظام نوین ترویج گفت: پهنه بندی عرصه های تولید، تعیین حدود و ثغور پهنه تحت نظارت هر یک از مروجان مسئول پهنه‌ها و همچنین مدیریت دانش را از موضوع‌های مهم نظام نوین ترویج برشمرد.

رئیس اداره آمار فناوری و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه دوره آموزشی معرفی و آشنایی با این سامانه برای تمام استان‌ها سال گذشته برگزار شد تصریح کرد: در این سامانه اطلاعات بهره‌برداران کشاورزی، اطلاعات کارشناسان، مروجان، مسئول هر یک از پهنه‌ها و تعیین حدود و ثغور فعالیت‌هایشان، اطلاعات زیر ساخت‌ها و تجهیزات در مراکز کشاورزی دهستان ثبت می‌شود.

محمدیان با اشاره به نحوه ثبت اطلاعات در این سامانه نیز گفت: فرم‌های تخصصی در حوزه زراعت، باغبانی، زنبورداری و شیلات در این سامانه بارگذاری شده است تا اطلاعات مربوط به این حوزه از سوی مروجان ثبت شود.

وی افزود: اطلاعات ثبت شده در این سامانه به یک جعبه مدیریت مکان محور تبدیل می‌شود تا وزاتخانه راحت‌تر بتواند فعالیت‌ها را در این عرصه تولیدات کشاورزی رصد کند.

رئیس اداره آمار فناوری و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: در این راستا استان سمنان به ۸ منطقه ، ۲۳ مرکز خدمات، ۸ مدیریت شهرستان تقسیم شد و آغاز به کار کرد.

محمدیان با اشاره به فعالیت و آغاز ثبت نام در سامانه جامع پهنه‌بندی در استان سمنان افزود: ۲۳ رئیس مرکز، ۸ مدیر شهرستان، ۹ مدیر سامانه و ۱۰۹ کارشناس مروج کشاورزی عملیات جمع‌آوری اطلاعات پهنه و همچنین بهره‌برداران در استان سمنان را آغاز کردند.

وی خاطر‌نشان کرد: تا کنون اطلاعات ۴۴ هزار و ۲۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی « شامل بهره‌برداراران زراعی، باغی، دام، طیور، زنبوردار و گلخانه‌ها» جمع آوری شده است.

رئیس اداره آمار فناوری و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اطلاعات بهره‌برداران در همه شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده است به تعداد بهره‌برداران در هریک شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: تا کنون اطلاعات ۳ هزار و ۶۱ بهره‌بردار سمنانی، ۱۳ هزار و ۵۹۴ بهره‌بردارشهرستان شاهرود و اطلاعات ۸ هزار و ۴۲۵ بهره‌بردار دامغانی در سمانه ثبت شده است.

محمدیان افزود: همچنین اطلاعات ۷ هزار و ۵۵۳ بهره‌بردار شهرستان میامی ، ۴ هزار و ۵۳ بهره‌بردار گرمساری، ۳ هزار و ۳۴۲ مهدیشهری، ۲ هزار و ۲۹۸ بهره‌بردار اهل آرادان و اطلاعات یکهزار و ۶۹۴ بهره بردار شهرستان سرخه در سمانه ثبت شده است که بر اساس سرشماری کشاورزی سال ۹۳ به تقریب بیش از ۹۸ درصد صحت دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به شاخص‌های اشاره شده و اطلاعات ثبت شده در این سامانه سازمان جهاد کشاورزی سمنان جزو رتبه های برتر کشور شد و از سوی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی تقدیر شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید