Iranian Agriculture News Agency

سرپرست استانداری و امام جمعه اردبیل شامگاه امروز چهارشنبه میزبان نمایندگان شدند

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در استان اردبیل/ آسیب شناسی خسارات اقتصادی کشاورزان و بازدید از توانمندی های کشاورزی استان

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در آغاز حضور اعضای این کمیسیون در اردبیل گفت: تنگناهای کشاورزی در کشور فراوان است و باید برای برطرف کردن آن توجه وِیژه ای صورت گیرد

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در استان اردبیل/ آسیب شناسی خسارات اقتصادی کشاورزان و بازدید از توانمندی های کشاورزی استان

رییس کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی گفت: تنگناهای کشاورزی در کشور فراوان است و باید برای برطرف کردن آن توجه وِیژه ای صورت گیرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از اردبیل؛ علی اکبری شامگاه امروز چهارشنبه در جریان دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این شهرستان افزود: کشور ما در زمینه کشاورزی قابلیت های زیادی دارد که با شناسایی این قابلیت ها می توان توانمندی این بخش را رقم زد .

وی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کشاورزان با مشکلات نوسانات بازار روبرو هستند، افزود: کشاورزان در تولید و عرضه محصولات خود به ویژه در سیب زمینی و میوه دستخوش ناملایمات شدید بوده و متحمل خسارت بیشتری می شوند و مجلس به دنبال آسیب شناسی در این موارد است .

اکبری گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی با نگاه آسیب شناسانه به استان ها سفر می کنند تا از نزدیک با مشکلات کشاورزان آشنا شوند

اقبال عباسی سرپرست استانداری اردبیل هم در این جلسه گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از فردا پنج شنبه برنامه های متعددی را در جریان بازدید از توانمندی های کشاورزی استان اردبیل دارند و در قالب چهار گروه به شهرستان های مختلف سفر کرده و با مشکلات کشاورزان این مناطق بیشتر آشنا می شوند .

وی با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه استان اردبیل است افزود: اقتصاد مقاومتی در این استان در بخش کشاورزی قابل تحقق است و با توجه به قابلیت این بخش می توان رونق آن را در استان تحقق بخشید

عباسی در این دیدار گفت: اردبیل در حوزه آب نیاز به توجه ویژه‌ای دارد که درحقیقت یک بحران جدی است و ما نیز در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: اردبیل در حوزه آب نیاز به توجه ویژه‌ای دارد و ما نیز در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن داریم که امیدواریم مورد توجه قرار گیردوی افزود: کشاورزی نخستین محور توسعه استان اردبیل بوده و اقتصاد استان وابسته به آب و خاک است که باید با عنایت ویژه‌ای این مسأله توسط اعضای محترم کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار گیرد.

رضا کریمی نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی هم در این جلسه گفت: حضور در استان ها از برنامه های مهم این کمیسیون است تا از نزدیک با طرح های کشاورزی و مشکلات موجود آشنا شویم .

وی افزود: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سفر خود به استان اردبیل تنگناهای موجود را مشاهده و برای رفع آن ها تصمیم گیری خواهد نمود .

کریمی رونق بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: با توسعه و رونق این بخش شاهد تولید و اشتغال بیشتری در کشور خواهیم بود .

دیدار فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی و سفر نمایندگان به شهرستان ها از جمله برنامه های اعضای کمیسیون کشاورزی در جریان سفر به اردبیل است.

آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در جریان دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم به مسؤولان کشوری اعتماد کرده‌اند و ما نباید جواب آن ها را با سوء مدیریت در حوزه‌های مختلف بدهیم .

وی گفت: اولویت کشور ما این است که کشاورزان در وضعیت نامناسبی قرار دارند و عدم توجه به این مسأله دردناک و غیر قابل تصور است .

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه مدیریت کلان کشاورزی در کشور نیازمند مدیریت، علم و اندیشه روز است تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس یکی از اصلی‌ترین کمیسیون‌های مجلس است که باید توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد .

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: کشور ما آمادگی پیوستن به بازارهای جهانی را دارد، ولی وضعیت اقتصادی و زیرمجموعه‌های آن از جمله تولیدات غیرنفتی و صادرات بسیار نامناسب است و این اجازه را به ما نمی‌دهد .

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مجموعه کشت و صنعت مغان در استان نادیده گرفته شده است گفت :در سطح دنیا بهره‌وری در حوزه کشاورزی بسیار بالا رفته است و ما نیز باید با توجه به علم روز دنیا پیش برویم تا دچار عقب افتادگی نشویم./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید