Iranian Agriculture News Agency

ژاپنی ها از تصفیه پساب، برای کاشت سبزیجات بهره می برند/ این پروژه در سال پنجم خود قرار دارد

برنامه ای تحت عنوان "Bistro Sewage" در بسیاری از نقاط کشور ژاپن اجرا می شود؛ به طوری که که از کود تولید شده از لجن، به عنوان محصول جانبی تصفیه پساب، برای تولید سبزیجات، استفاده می شود.

ژاپنی ها از تصفیه پساب، برای کاشت سبزیجات بهره می برند/ این پروژه در سال پنجم خود قرار دارد

برنامه ای تحت عنوان "Bistro Sewage" در بسیاری از نقاط کشور ژاپن اجرا می شود؛ به طوری که که از کود تولید شده از لجن، به عنوان محصول جانبی تصفیه پساب، برای تولید سبزیجات، استفاده می شود.

به گزارش ایانا از سایت "جاپان تایمز"، این پروژه در سال پنجم خود قرار دارد و در حال حاضر در 16 حوزه اجرا می شود. این درحالی است که وزارت زمین و سایر سازمان ها در ماه آوریل تصمیم گرفتند تا سبزیجات را با استفاده از چرخه بازیافت تولیدکنند.

این در حالی است که پلت فرم Gesuido Koho Platform ، یک سازمان صنعتی و دولتی دانشگاهی است که در جهت بالا بردن آگاهی عمومی در زمینه فاضلاب، در نمایشگاه فناوری پساب کشور، که در ماه آگوست در مرکز نمایشگاهی توکیو Tokyo Big Sight برگزار شد، درجهت افزایش آگاهی عموم درباره پساب و استفاده از مواد بازیافتی ازان برای کاشت سبزیجات همچون سبزیجات و ذرت در منطقه ناگانو و آئوموری اطلاع رسانی کرد.

به گفته یک مقام رسمی پلت فرم GKP ، بسیاری از بازدیدکنندگان خواستار اجرای این پروژه شدند.

لجن، آب تصفیه شده و دی اکسید کربن تولید شده در فرآیند تصفیه پساب تاسیسات دفع فاضلاب شامل سه ماده اصلی: نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. درحالی که این پروژه لجن را به کود تبدیل می کند ، همچنین از آب تصفیه شده برای تولید برنج و جلبک دریایی و از گرما و دی اکسید کربن برای کشت سبزیجات گلخانه ای استفاده می شود.

یک مقام رسمی از وازرت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری گفت: «مواد بازیافتی از تصفیه فاضلاب، کود غنی و آب تولید می کند و با توجه به گزارش های دریافتی، این مواد می توانند به افزایش عملکرد و تولید میوه های شیرین تر کمک کنند .

به گفته وزارتخانه، کود حاصل از تصفیه فاضلاب سبب بروز مشکلات سلامتی نمی شود زیرا سطح مواد مضر، از جمله آرسنیک، جیوه و سرب، تنها یک ششم تا یک سی ام و در محدوده حداکثر مقدار مجاز تعیین شده تقانون تنظیم کود قرار دارد.

البته یک مانع برای پروژه ، تصویر عموم مردم از فاضلاب است. به طوری که کشاورزان نگرانی هایی را دراین باره ابراز می کنند که مصرف کنندگان ممکن است از مصرف سبزیجات تولید شده با استفاده از کود حاصل از فاضلاب اجتناب کنند.

بنابراین، طراحان پروژه، نام مستعار را برای این طرح انتخاب و آن را junkan sodachi نامیدند، به طوری که امیدوارند تا مصرف کنندگان به سمت محصولات شان جذب شوند.

این درحالی است که با توجه به آغاز فصل برداشت سبزیجات ، وزارت زمین، در حال برنامه ریزی برای افزایش آگاهی عموم درباره کشت سبزیجات با پروژه junkan sodachi است.

یک مقام ارشد وزارتخانه اظهار داشت :"این پروژه نه تنها برای کشاورزان بلکه برای دولت نیز مفید است، زیرا بازیافت فاضلاب می تواند هزینه ها را کاهش می دهد. همچنین ما در نظر داریم تا افراد بیشتری درباره نقش فاضلاب، اطلاع پیدا کنند."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید