Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به ایانا خبر داد:

جذب 80 درصد تسهیلات صنایع تبدیلی کشور در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد: تاکنون 80 درصد منابع مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور در استان تهران جذب شده است.

تاکنون 80 درصد منابع مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور در استان تهران جذب شده است.

علی اشرف منصوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران امروز در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان این مطلب افزود: نگهداری محصولات کشاورزی به خاطر ارزش افزوده و توزیع تدریجی در سطح بازار یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران است تا کشاورزان در فصل تولید دچار ضرر و زیان نشوند.

وی اشاره به وجود اعتبارات متمرکز برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کل کشور در بانک کشاورزی، تصریح کرد: بر همین اساس طرح های این بخش را سریع تر از سایر استان ها به بانک کشاورزی ارسال کردیم که تاکنون 80 درصد کل منابع اعتباری مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور در استان تهران جذب شده، برخی از این طرح ها در حال انعقاد قرارداد و بعضی از طرح ها در حال پرداخت اعتبارات است، همچنین رقم تسهیلات سرمایه ای این بخش حدود 100 میلیارد تومان است.

منصوری با بیان اینکه هدف گذاری برنامه اقتصاد مقاومتی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی طی سال گذشته 35 هزارتن بوده، عنوان کرد: در سال گذشته حدود 315 هزارتن جذب ماده خام از طریق ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و صدور پروانه بهره برداری در استان تهران صورت گرفت که رکورد بزرگی برای ایجاد این صنایع محسوب می شود، همچنین توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و سردخانه ها در سال جاری با همین شتاب ادامه می باید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه اضافه کرد: در این راستا هیچگونه محدودیتی برای توسعه صنایع فرآوری و ذخیره سازی محصولات کشاورزی از جمله سردخانه ها در استان تهران وجود ندارد.

h

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید