Iranian Agriculture News Agency

هفتاد و ششمین نشست کمیته مشورتی بین‌المللی پنبه (ICAC) در تاشکند برگزار شد

بازدید هیات ایرانی از مراکز تحقیقات پنبه ازبکستان

هیات ایرانی متشکل از رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور، مدیر واحد تحقیقات پنبه استان خراسان‌رضوی، مدیرعامل تعاونی پنبه‌کاران بشرویه و بخش خصوصی از مراکز تحقیقات پنبه کشور ازبکستان بازدید کردند.

بازدید هیات ایرانی از مراکز تحقیقات پنبه ازبکستان

هیات ایرانی متشکل از رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور، مدیر واحد تحقیقات پنبه استان خراسان‌رضوی، مدیرعامل تعاونی پنبه‌کاران بشرویه و بخش خصوصی از مراکز تحقیقات پنبه کشورازبکستان بازدید کردند.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات پنبه کشور، هفتاد و ششمین نشست کمیته مشورتی بین المللی پنبه (ICAC) در تاشکند ازبکستان با حضور نمایندگان محققان کشورهای آمریکا و پاکستان و از ایران رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور برگزار و توسط عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان افتتاح شد.

در سخنرانی افتتاحیه کمال اوف، ضمن خوش آمد گویی به نمایندگان کشور های مختلف، تحولات صنعت پنبه ازبکستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امیدوارم شرکت کنندگان هفتادو ششمین نشست کمیته مشورتی بین المللی پنبه و مهمانان داخلی، در سیزدهمین نمایشگاه صنعت نساجی و پنبه ازبکستان چشم انداز جدیدی از همکاری و برنامه ریزی و توافقات مفید دو طرفه انجام شود.

رئیس کمیته مشورتی و مدیر اجرایی آن نیز از نمایندگان حاضر در این نشست خواست برای سال آینده به منظور توسعه یک سازمان کارآمد تر و قوی تر برنامه ریزی و برای مقابله با افزایش تقاضای الیاف مصنوعی، به ارتقاء کیفیت الیاف طبیعی تاکید کنند.

همچنین در مراسم افتتاحیه دکتر قربانعلی روشنی رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشورمان سخنرانی علمی خود را در خصوص راهکارهای افزایش عملکرد پنبه در کشورهای منطقه مدیترانه و خاورمیانه ایراد کرد.

وی در حاشیه برگزاری هفتاد و ششمین نشست کمیته مشورتی بین‌المللی پنبه ( ICAC )، از مراکز تحقیقاتی آن کشور بازدید به عمل آورد.

همچنین هیات ایرانی بر اساس هماهنگی انجام شده با دکتر نمازوف رئیس موسسه تحقیقات پنبه ازبکستان، از مزارع متعددی از ارقام زودرس و دیررس بازدید کردند. ارقام کاشته شده در مزارع پنبه ازبکستان ارقامی زودرس است که حداکثر دوره رسیدگی آنها ۱۲۰ روز بوده و دارای یکنواخت‌رسی بالایی هستند.

براساس این گزارش، در این بازدید که به دعوت رسمی دکتر ابراهیم عبدالرحمانف معاون آکادمی علوم ازبکستان برنامه‌ریزی شده بود، دکتر روشنی رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور، دکتر رمضانی مسئول واحد تحقیقات پنبه استان خراسان‌رضوی، مهندس خدایی مدیرعامل تعاونی پنبه‌کاران بشرویه، دباغ‌زاده از بخش خصوصی و همچنین جمعی از محققان از کشورهای آمریکا و پاکستان از آزمایشگاه‌های کشت بافت، گلخانه‌های تحقیقاتی، مزارع تحقیقاتی پنبه و همچنین سیستم جین‌زنی، دلینتاسیون مکانیکی و بسته‌بندی بذر و انواع ارقام مقاوم به خشکی و شوری از نزدیک بازدید کردند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید