Iranian Agriculture News Agency

اختصاص 11 هزار و 100 هکتار از مزارع لرستان به پروژه ایران ایکاردا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اختصاص 11 هزار و 100 هکتار اراضی استان به پروژه ایران ایکاردا خبر داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اختصاص 11 هزار و 100 هکتار اراضی استان به پروژه ایران ایکاردا خبر داد.

حسین پیرحیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری موسسه تحقیقات بین‌المللی مناطق خشک (ایکاردا) برای ارتقای تولید مزارع دیم غرب کشور پروژه امنیت غذایی ایران - ایکاردا را پیگیری می‌کند. این طرح از سال گذشته آغاز شده و در چهار استان کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و لرستان اجرایی می‌شود.

پیرحیاتی ادامه داد: این پروژه در استان در سه سایت تحقیقاتی خرم‌آباد نماینده منطقه معتدل، کوهدشت ناحیه گرم و دلفان به عنوان منطقه سرد عملیاتی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در این مناطق سه پلت فرم 10 هکتاری به زیر کاشت رفته است، گفت: در جوار این مزارع 2000 هکتار از اراضی کشاورزان بومی نیز به زیرکشت گندم، نخود و جو رفته است.


وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری نیز قرار است 11 هزار و 100 هکتار دیگر کشت شود و علاوه بر سه شهرستان پایلوت در مابقی شهرستان‌ها نیز کاشت می‌شوند.


پیرحیاتی تصریح کرد: در این پروژه از بذرهای اصلاح شده استفاده می‌شود و با رعایت عمق و تاریخ کاشت، کشت مکانیزه و استفاده از کود ضمن آزمون خاک سعی در افزایش تولید داریم.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه این طرح پنج ساله است که از سال گذشته شروع شده، ادامه داد: بعد از این مدت میزان تولید 25 درصد افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید