Iranian Agriculture News Agency

شیوه کنونی مصرف برق کشور قابل دوام نیست

وزیر جدید نیرو اولویت اصلی کاری خود را عملیاتی کردن برنامه ارائه شده به مجلس دانست و گفت: با توجه به اهمیت تامین آب شرب شهرها و روستاها طبیعی است نخستین دغدغه ما اطمینان از فراهم بودن آب کافی و سالم برای تمامی شهروندان در پهنه کشور است.

شیوه کنونی مصرف برق کشور قابل دوام نیست

وزیر جدید نیرو اولویت اصلی کاری خود را عملیاتی کردن برنامه ارائه شده به مجلس دانست و گفت: با توجه به اهمیت تامین آب شرب شهرها و روستاها طبیعی است نخستین دغدغه ما اطمینان از فراهم بودن آب کافی و سالم برای تمامی شهروندان در پهنه کشور است.

به‌گزارش ایانا از پاون،رضا اردکانیان در مراسم استقبال از وزیر جدید نیرو اولویت اصلی کاری خود را عملیاتی کردن برنامه تقدیمی به مجلس دانست و افزود: لازمه تحقق این برنامه در گام نخست بررسی وضعیت موجود است. بنابراین تلاش خواهیم کرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با دقت لازم تصویری از وضعیت موجود فراهم شود و براساس آن گام‌های جدیدی در این بخش برداریم.

وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به مسائل موجود در حوزه آب و برق و ارتباط مستقیم آن با امنیت و آسایش مردم، انتظار ما از تمامی دست‌اندرکاران همکاری و تعامل نزدیک و موثر با وزارت نیرو است. تلاش خواهیم کرد وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام دهیم تا در زمان قابل قبولی برنامه‌های پیشنهادی عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات در این حوزه بایستی عملیاتی و پایدار باشد، ادامه داد: با توجه به اهمیت تامین آب شرب شهرها و روستاها طبیعی است نخستین دغدغه ما اطمینان از فراهم بودن آب کافی و سالم برای تمامی شهروندان در پهنه کشور است.

تامین آب شرب روستاها در اولویت برنامه کاری وزارت نیرو

اردکانیان یادآور شد: با توجه به فعالیت‌های مناسبی که در زمینه آب رسانی به شهرها انجام شده و کشور ما نیز از این حیث در شرایط بسیار خوبی دارد، طبیعتا اولویت تامین آب شرب روستاها در برنامه کاری وزارتخانه قرار دارد منتها اهمیت آب موضوع به گونه‌ای است که تقسیم‌بندی و درجه‌بندی کار راحتی نباشد و اساس کارمان را به مصرف بهتر قرار دهیم که در این مسیر آگاهی‌رسانی و ارتباط فعال و موثر با رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تاکید بنده بر مسئله آب آن هم در صحن مجلس شورای از یک نظر برخواسته از نوع نگاه، نظرات و پیگیری نمایندگان مردم نیز بوده است. طبق ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص شده است در چهار سال گذشته بالغ بر ۷۵ درصد سوالات نمایندگان و ۸۵ درصد مجموعه تذکرات کتبی و شفاهی در ارتباط با وزارت نیرو مرتبط با بخش آب بوده است بنابراین طبیعی است در پرداخت به این مسئله باید وقت قابل ملاحضه‌ای اختصاص می‌یافت.

وزیر نیرو تصریح کرد: امروزه ما در شرایط مطمئنی از حیث تامین منابع مالی لازم برای طرح‌های توسعه قرار نداریم ولی امیدواریم با کمک دولت و مجلس در این زمینه به نقطه اطمینان برسیم تا کماکان برق نیز به عنوان یک زیرساخت تعیین کننده در توسعه اقتصادی کشور و آسایش مردم به نحو مطمئن در اختیار همگان قرار بگیرد.

اردکانیان خواستار توجه هر چه بیشتر به مصرف در حوزه برق شد و افزود: ما در زمان پیک سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از هفت درصد رشد مصرف داشته‌ایم و این وضعیت با توجه به مجموعه تحولاتی که در بخش صنعت و تولید کشور رخ داده و در حال رخ دادن است حاکی از آن است که ما در مصرف برق آنگونه که باید به شکل بهینه عمل نمی‌کنیم و باید توجه داشته باشیم که هم این شیوه مصرف قابل دوام نیست و هم با مخاطرات متعددی در آینده روبه‌رو می‌شویم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید