Iranian Agriculture News Agency

یزدان سیف در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با ایانا اعلام کرد:

خرید ٨.۹ میلیون تن گندم از کشاورزان/ پرداخت ۷۶ درصد پول گندمکاران/ فروش ۴۴۰ هزارتن گندم صادراتی

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: طی سال جاری حدود ٨ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و تاکنون ۷۶ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

طی سال جاری حدود ٨ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و تاکنون ۷۶ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: طی سال جاری حدود ٨ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و تاکنون ۷۶ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۴۰ هزار تن گندم صادراتی فروش رفته، تصریح کرد: از این میزان ۳۰۰ هزار تن به مشتقات تبدیل و در ۶ ماهه نخست سال جاری صادر شده است.
سیف با ابراز تاسف از اینکه دوران طلایی حمایت از تولید در دولت نهم و دهم از بین رفته، افزود: در دولت نهم و دهم که گندم با قیمت ۴۳۰ دلار خریداری می شد به تولید داخل توجهی نشد، این در حالی است که توجه به این حوزه در دولت یازدهم و دوازدهم در شرایطی صورت می گیرد که دولت تحت شدیدترین فشار ها قرار دارد و قیمت جهانی گندم ۲۴۰ دلار است.
وی تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی شکر در سال قبل و پیش بینی تولید یک میلیون و ۹۰۰ هزار تنی این محصول در سال جاری را نشانه تلاش بی وقفه و توجه دولت به تولید دانست و نقش رسانه ها را برای آگاهی بخشی به مردم موثر دانست./

H
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید