Iranian Agriculture News Agency

یک وکیل مصری در تلویزیون: مردان وطن‌پرست به زنان بدحجاب تجاوز کنند!

یک وکیل مصری در تلویزیون: مردان وطن‌پرست به زنان بدحجاب تجاوز کنند!


یک وکیل مصری طی اظهاراتی عجیب آزار و اذیت دخترانی که لباس هایی مانند شلوار جین پاره شده دارند را "وظیفه ملی" است.

به گزارش خبر فوری به نقل از ایندیپندنت ، نبی الوحش، سیاستمدار محافظه کار معروف مصری، در یک مصاحبه تلویزیونی بحث های عجیبی را در مورد پیش نویس قانون فحشا در مصر مطرح ساخت.

او در این برنامه اظهار کرد: "آیا شما خوشحال هستید دختری را می‌بینید که در خیابان راه می‌رود و نیمی از پشت خود را نشان می دهد؟"

وی افزود: "من می‌گویم وقتی یک دختر به این صورت در اماکن عمومی ظاهر می‌شود، وظیفه یک وطن پرست است که او را به زور مورد آزار و اذیت قرار داده و به او تجاوز کند".

اظهارات الوحش باعث خشم در سراسر کشور شد و شورای ملی زنان مصر اعلام کرد قصد دارد شکایت خود را علیه این شخص و شبکه تلویزیونی که اظهارات الوحش را پوشش داد، ارائه دهد.

شورای ملی هم اعلام کرد که شکایت خود را علیه آقای الوحش ارائه می‌دهد و ادعای او را در شبکه تلویزیونی مصر رد می‌کند.

نظرات جنجالی الوحش پس از آن بیان شد که پایتخت مصر( قاهره) ماه گذشته در اولین نظرسنجی بین المللی "خطرناک ترین" شهر برای زنان معرفی شد. فعالان حقوق زنان در قاهره می‌گویند که این موضوع ناشی از سنت های تبعیض آمیزی است که قرن هاست به شدت تقویت شده است و باعث شد زنان دارای دسترسی محدود به مراقبت های بهداشتی، آموزش و امور مالی خوب باشند.

یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که 83 درصد از زنان مصری اظهار کرده اند که از نظر جنسی مورد آزار قرار گرفته اند.

در اکتبر سال گذشته بحث و جدال شدیدی بین الوحش و یک روحانی لیبرال (که معتقد بود روسری نداشتن زنان مشکل شرعی ندارد) رخ داد که الوحش را به شدت عصبانی کرد و باعث درگیری لفظی و فیزیکی این دو شده و منجر شد که الوحش این روحانی لیبرال را "کافر" خطاب کند و این روحانی لیبرال هم الوحش را "بیمار و دیوانه" خطاب کرد.

مخالفت های این سیاستمدار مصری البته سابقه دارد. آقای الوحش قبلا هم مخالفت خود را با زنانی که قاضی هستند اعلام کرده بود. او استدلال کرده بود که اگر زنان قاضی شوند پس قاعدتا مفتی هم می‌توانند شوند.

او در این مورد بیان کرده بود: "اگر به یک زن اجازه بدهیم که قاضی شود پس اشکالی نباید داشته باشد که شیخ الازهر هم شود؟ اصلا چرا او نباید مفتی شود؟ اصلا چرا همه ما به جهنم نرویم ؟! آیا یک زن فتوای خود را در حالی که در حال قاعدگی است، صادر می کند؟"
مشکلات زنان در کشور مصر ادامه دارد و بحث های زیادی در این باره همچنان مطرح است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید