Iranian Agriculture News Agency

راه اندازی اتحادیه پسته کاران دغدغه اساسی کشاورزان دامغانی

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : ایجاد اتحادیه پسته کاران برای راه اندازی واحدهای فرآوری پسته و افزایش بهره وری محصولات تولیدی از دغدغه های اساسی این فعالان بخش کشاورزی شهرستان است.


ابوالفضل حسن بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود فعالیت بیش از 15 هزار نفر در بخش کشاورزی دامغان، راه اندازی اتحادیه و تعاونی کشاورزی برای ساماندهی و رسیدگی به مشکلات این افراد ضروری است.
وی اظهار کرد: همواره تفکر جمعی در افزایش رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در بخش کشاورزی دامغان تاثیرگذار بوده است که باید با هم افزایی بیشتر برای توسعه این شهرستان اقدام کرد.
وی تصریح کرد: توجه به تعاونی روستایی و کشاورزی می تواند روحیه نقادی را در بین پسته کاران دامغان افزایش دهد چرا که آنان می تواند با این رویکرد مهم ترین خواسته های خود را از مسوولان مطالبه کنند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی راه اندازی واحدهای تولیدی فرآوری پسته را یکی از دغدغه های اساسی پسته کاران برشمرد و گفت: می توان با راه اندازی این تعاونی برای اجرای این طرح برنامه ریزی کرد.
حسن بیگی اضافه کرد: سال گذشته بیش از یکصد میلیارد ریال برای نصب و تجهیز باغ های پسته دامغان به سامانه های نوین آبیاری اعتبار هزینه شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده برای امسال هم 120 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل اجرای این طرح تخصیص می یابد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال با توجه به اتخاذ راهبرد کیفیت بخشی محصولات کشاورزی بیش از 45 هزار تن پسته از باغ های این شهرستان برداشت شد که نسبت به مدت سال گذشته میزان تولید 10 درصد افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، بیش از 80 درصد پسته استان سمنان در دامغان تولیدی می‌شود و در سال جاری پیش بینی می شود از باغ های این شهرستان 45 هزار تن برداشت شود.
تولید انواع محصولات کشاورزی استان سمنان در سال زراعی گذشته حدود 10 درصد و تولید محصولات راهبردی کشاورزی در این استان 33 درصد افزایش یافت، در استان سمنان 45 هزار بهره بردار در بخش های مختلف فعالیت دارند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید