Iranian Agriculture News Agency

گزارش Zion Market Research نشان داد

319.9 میلیارد دلار؛ سهم بازار فرآوری میوه و سبزیجات تا سال 2020

با توجه به گزارش Zion Market Research، تقاضای جهانی برای بخش فرآوری میوه و سبزی در سال 2014 دارای ارزش 203.3 میلیارد دلارامریکا بود و انتظار می رود در سال 2020 به 319.9 میلیارد دلارامریکا و از 2016 تا 2020 به نرخ رشد مرکب سالانه 7.9 درصد برسد.

319.9 میلیارد دلار؛ سهم بازار فرآوری میوه و سبزیجات تا سال 2020

با توجه به گزارش Zion Market Research (1)، تقاضای جهانی برای بخش فرآوری میوه و سبزی در سال 2014 دارای ارزش 203.3 میلیارد دلارامریکا بود و انتظار می رود در سال 2020 به 319.9 میلیارد دلارامریکا و از 2016 تا 2020 به نرخ رشد مرکب سالانه 7.9 درصد برسد.

به گزارش ایانا از سایت " The Columnist News "(2)، Zion Market Research ، گزارش جدیدی را تحت عنوان "بازار فرآوری میوه ها و سبزیجات " که شامل مواد تازه، کنسرو شده،منجمد، تازه برش داده، خشک شده و غذاهای راحت وسریع می شود ، منتشر کرده است؛ درعین حال این گزارش به تجزیه و تحلیل جامع و پیش بینی، از 2014 - 2020 می پردازد.

این درحالی است که میوه ها و سبزیجات از جمله کالاهای فاسد شدنی و مواد حیاتی در رژیم های غذایی افراد به شمار می ورد و به عنوان منبع غذایی ارزان و مناسب شناخته شده است و به دلیل ارزش غذایی بالا، سهم قابل توجهی در رژیم تغذیه ای و سلامت انسان ها دارد.

از سویی فرآوری میوه و سبزی در صنایع غذایی و آشامیدنی به طور گسترده ای درحال انجام است. که می توان به عملیاتی همچون خشک کردن، کنسروکردن، انجماد و تهیه مربا، آب میوه و ژله که باعث افزایش عمر مفید میوه ها و سبزیجات می شود، اشاره کرد.

همچنین افزایش درآمد ، کیفیت و راحتی، افزایش سطح واردات میوه و سبزی، افزایش نرخ شهرنشینی، تقاضای مصرف کنندگان برای غذاهای سالم، پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی و رشد سوپرمارکت زنجیره ای باعث رشد بازار میوه و سبزیجات فرآوری شده است.

در حال حاضر به دلیل تنوع محصول، تغییر عادات غذایی، شیوه های تولید و شیوه زندگی ، مواد غذایی فرآوری شده، غذای آماده یا یخ زده با رونق روبه رو شده اند. با این حال، مقررات دقیق ایمنی مواد غذایی برای محصولات غذایی فرآوری شده بر رشد بازار تاثیر گذار است.

لازم به یادآوری است که محصولات فرآوری شده سبزیجات و میوه ها، فرصت های بزرگی را نشان می دهد به طوری که دارای سهم تقریبا 52 درصدی از کل بازار در سال 2014 بود.


پیش بینی می شود که این بخش در سال 2020 به نرخ رشد مرکب سالانه قابل توجهی برسد. همچنین تقاضا برای محصولات فرآوری شده در کشورهای در حال توسعه با سرعت رشد بیشتری همراه است، چراکه رشد صنعتی به افزایش درآمد سرانه ، شهرنشینی بیشتر و افزایش جمعیت طبقه متوسط ​​منجر شده است.


بازار میوه و سبزیجات شامل محصولات تازه، کنسرو شده، منجمد، تازه برش داده شده ، خشک و غیره است. میوه های وسبزیجات کنسروی به علت افزایش تقاضا و مصرف در سراسر جهان به عنوان بخش بالقوه ظاهر شده ، به طوری که حدود 20 درصد کل سهم بازار را در سال 2014 به دست آورد.

این درحالی است که روش فرآوری برای هر یک از این محصولات متفاوت است. که در این روش ها از تجهیزات گوناگون استفاده می شود که شامل بسته بندی، پیش پردازش، شستشو و آبگیری، فرآوری، پُر کردن و چاشنی زدن است. به طوری که عملیات فرآوری به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود.

از لحاظ جغرافیایی، آمریکای شمالی در سال 2014 میلادی ، بیش از 31 درصد سهم بازار جهانی میوه وسبزی را از آن خود کرد. به طوری که این امر عمدتا به دلیل افزایش مصرف مواد غذایی یخ زده در ایالات متحده بود.

همچنین اروپا یکی از بازیکنان عمده در تجارت جهانی میوه و سبزیجات فرآوری محسوب می شود. آلمان، انگلستان، فرانسه، بلژیک و هلند بزرگترین واردکنندگان میوه و سبزیجات فرآوری در این منطقه هستند. از سویی آفریقا و منطقه خاورمیانه به عنوان مصرف کننده بالقوه محصولات میوه و سبزی های فرآوری شده به شمار می روند.

گفتنی است در این صنعت، شرکت ها طور مداوم در تلاش برای روش های متمایز و نوآورانه برای بهبود سهم بازار و فروش خود هستند. که برخی از معروف ترین آن ها عبارتند از:
نستله اس. آ(
Nestle S.A. ) ؛ جیا گروپ اگ ( Group AG GEA )؛ دل مونت فودز( Del Monte Foods, Inc. ) ؛ سیف وی( Safeway, Inc. )؛ کرونز اگ( Krones AG )؛ کانگرا فودز( Conagra Foods, Inc. )؛ جی بی تی کرپوریشین( JBT Corporation )؛ دله فود کمپانی( Dole Food Company )؛ مکسول چیس تکنولوژی ( ( Maxwell Chase Technologies ؛ کروگر ( The Kroger Company )؛ گرینکور گروپ پی ال سی( Greencore Group PLC )؛ بوش ( Bosch Group )؛ بوهلر گروپ اند اچ.جی هینز کمپانی ( Buhler Group and H. J. Heinz Company )

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Zion Market Research ، که درفلوریدا امریکا قرار دارد، با انتشار گزارش های تحقیقاتی به مشتریان کمک می کند تا درباره روند تجاری فعلی و تحولات آینده اطلاعات کسب کنند. همچنین با ارایه اطلاعات عمیق و دقیق به تصمیم گیری بخش کارآفرینی کمک می کند.

2-سایتی که آخرین اخبار روند بازار را در سراسر جهان ارایه می دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید