Iranian Agriculture News Agency

داستان زباله های مواد غذایی " مستندی جدید از مجری معروف امریکایی"

آنتونی بوردین به مقابله با زباله های مواد غذایی می رود / بهره بردن از سرآشپزان مشهور در مستند آنتونی بوردین

مستند جدید از آنتونی بوردین ، آشپز و شخصیت تلویزیونی و مجری معروف امریکایی، به نام "اتلاف شده! داستان زباله های مواد غذایی " به بررسی مشکل زباله های مواد غذایی در ایالات متحده و راه حل های ممکن در سراسر جهان می پردازد.

آنتونی بوردین به مقابله با زباله های مواد غذایی می رود / بهره بردن از سرآشپزان مشهور در مستند آنتونی بوردین

مستند جدید از آنتونی بوردین (1) ، آشپز و شخصیت تلویزیونی و مجری معروف امریکایی، به نام "اتلاف شده! داستان زباله های مواد غذایی " (2) به بررسی مشکل زباله های مواد غذایی در ایالات متحده و راه حل های ممکن در سراسر جهان می پردازد.

به گزارش ایانا از سایت " foodtank "، ویژگی این مستند بهره بردن از سرآشپزان مشهور و رهبران مواد غذایی، از جمله دن باربر، ماریو باتالی، ماسیمو بوتورا، دنی بووین و دکتر جودیت رودین، برای نشان دادن راه حل های بالقوه برای کمک به حل مشکل زباله های مواد غذایی است.

آنتونی بوردن در بیانیه مطبوعاتی گفت:"این یک فیلم مهم و آموزنده است و افتخار می کنم که بخشی از آن باشم. سرآشپزها جز افرادی هستند که با مشکل زباله های مواد غذایی مواجه هستند، شاید به این علت است که بیش از دیگران درباره حجم گسترده ای از غذای قابل استفاده و مغذی که در رستوران ها دور ریخت می شوند، آگاه هستند، درحالی که این میزان غذا می تواند برای افرادی که نیازمند هستند، استفاده شود ."

طبق مستند و آمار سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) تقریبا یک سوم مواد غذایی تولید شده در سراسر جهان برای مصرف انسان هرگز خورده نمی شوند. این درحالی است که سالانه 1.3 میلیارد تن زباله های مواد غذایی تولید می شود. به گفته فائو، تنها یک چهارم از این زباله ها برای تغذیه 870 میلیون نفر گرسنه در جهان کافی است.

باید اشاره کرد، در ایالات متحده، خانواده ها تقریبا 25 درصد مواد غذایی و نوشیدنی را که سالانه هزینه ای در حدود 1،365 تا 2،275 دلار امریکا برای آن صرف می کنند، دور می ریزند. این درحالی است که به این هزینه ها باید 218 میلیارد دلارامریکا در سال، که هزینه رشد، فرآوری، حمل و دفع مواد غذایی که هرگز خورده نشده ، را هم باید افزود.

طبق گزارش شورای دفاع از منابع طبیعی (
NRDC )(3) ، "در امریکا سالانه هرفرد بیش از 400 پوند غذا دور می ریزد. درحالی که زمانی غذا هدر می رود، در واقع ، منابع که در تولید آن سهیم بودند هم به گونه ای از بین خواهد رفت. باید این نکته را یادآور شد که 21 درصد از آب شیرین در صنعت کشاورزی ایالات متحده استفاده می شود. همچنین هدررفت مواد غذایی به آلودگی هوا که برابربا آلودگی 37 میلیون خودرو در سال است، کمک می کند.


در حالی که "
WASTED! "، ابعاد مربوط به مشکل جهانی زباله های مواد غذایی را روشن می کند، همچنین دارای نوآوری ها و راهکارهایی است که از مواد غذایی بیشتر، برای تغذیه افراد بیشتر استفاده شود همچنین به ، کاهش آسیب های محیطی، تحریک فناوری و کسب و کار و در نهایت بهبود سلامت و رفاه شهروندان در سراسر جهان منجر شود.

برای مثال، سرآشپز دنی بووین ( Danny Bowien )، بررسی می کند که چگونه مرکز اکولوژی مواد غذایی ژاپن زباله های مواد غذایی را به خوراک مغذی حیوانات و از جمله برای خوک ها تبدیل می کند . و سرآشپزهای ژاپنی از تمام بخش های حیوان در سرو غذا استفاده می کنند.


وی از تجربه خود می گوید: "ذهنیت ژاپنی ، برپایه استفاده از همه چیز قرار دارد، و آن ها راه هایی را برای عطر و طعم بخشیدن پیدا می کنند ... و من به عنوان سرآشپز این موارد جزو مسئولیت هایم است."

همچنین این مستند رویکردهای سیاست کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و کره جنوبی را که هدف آن ها محدود کردن زباله های غذایی است، بررسی می کند. به عنوان مثال، تحت قانون جدید فرانسه، سوپرمارکت ها در صورتی که مواد غذایی شان را به جای اهدای آن به موسسات خیریه و مراکز مواد غذایی، دور بریزند یا ازبین ببرند، مجازات می شوند.

از سویی، افراد و سازمان ها در سراسر ایالات متحده نیز برای جلوگیری از زباله های مواد غذایی در تلاش هستند. طبق گزارش بانک اطلاعات نوآور زباله های غذایی مربوط به سازمان غیرد ولتی
ReFED (4)، بیش از 400 سازمان، مشکل زباله های مواد غذایی را به فرصت در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست تبدیل می کنند، به طوری که این راه حل ها در تمام مراحل زنجیره غذایی توسعه می یابند.


همچنین سرآشپز دن باربر(
Dan Barber ) ، موادی که اغلب دور انداخته می شوند، مانند سر ماهی، یا مواد درجه دوم را برای کمک به ایجاد فرهنگ مصرف مواد غذایی پایدار، نمایش می دهد.

وی می گوید:" درباره موضوع زباله های مواد غذایی، فرهنگ رژیم های غذایی باید تغییر کند، به طوری که زباله های مواد غذایی بتواند به گونه ای طبیعی برای رژیم های غذایی ما مجدد استفاده شود."

این درحالی است که مرکز کاهش زباله ایووا (IWRC) در سطح مزرعه، با کشاورزان برای کاهش و دفع زباله شان، از طریق کمپوست کار می کند. در سطح خرده فروشی، سازمان هایی مانند Food at First (درامز، شهری در ایووا قرار دارد)، به جمع آوری هزاران پوند غذا که توسط فروشگاه های مواد غذایی محلی و خدمات مواد غذایی دور ریخته می شود اقدام و از طریق برنامه غذای رایگان و ذخیره غذایی توزیع می کند.


در سطح مصرفی، همچنین افراد می توانند محصولات تازه و سبزیجات را به
#GiveHealthy یا AmpleHarvest.org اهدا کنند یا غذای بیش از حد از رستوران ها از طریق Food For All. خریداری می شود.

در نهایت هدف "WASTED!" تغییر نحوه خرید، آشپزی، بازیافت و خوردن غذا است.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:
1-
Anthony Bourdain : آنتونی بوردین ، زاده ۲۵ ژوئن ۱۹۵۶، آشپز ومجری آمریکایی است.

2- WASTED! The Story of Food Waste

3- Natural Resources Defense Council (NRDC)

4- ReFED's Food Waste Innovator Database
5-
Iowa Waste Reduction Center (IWRC)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید