Iranian Agriculture News Agency

ساخت نخستین مزرعه سرپوشیده خورشیدی جهان در فیلادلفیا

شرکت متروپولیس فارمز(در حوزه ساخت مزارع سرپوشیده فعالیت دارد) در حال ساخت مزرعه سرپوشیده ای است، که از انرژی خوشیدی برای تمام مراحل رشد محصولات بهره می برد؛ البته نه به معنای سنتی آن.

ساخت نخستین مزرعه سرپوشیده خورشیدی جهان در فیلادلفیا

شرکت متروپولیس فارمز(در حوزه ساخت مزارع سرپوشیده فعالیت دارد) در حال ساخت مزرعه سرپوشیده ای است، که از انرژی خوشیدی برای تمام مراحل رشد محصولات بهره می برد؛ البته نه به معنای سنتی آن.

به گزارش ایانا از سایت "متروپولیس فارمز"، در تصویر بالا، مجموعه ای عظیم به مساحت 100،000 فوت مربع (حدود 9290 مترمربع) با 2,003 پانل خورشیدی ایجاد شده است ؛ به طوری که ضریب نور خورشید برای تامین بیش از نیمی از انرژی (مگاوات) کافی است. در زیر این پنل ها، در طبقه چهارم این ساختمان، یک مزرعه عمودی سرپوشیده ایجاد می شود، که معادل 660 جریب (حدود 267 هکتار) است . پنل ها در حال حاضر نصب شده اند و ساخت مزرعه در حال انجام است. این درحالی است که نخستین محصول در ماه نوامبر کاشته خواهد شد.

لازم به یادآوری است که این نخستین مزرعه سرپوشیده جهان (1) است که به طور کامل با انرژی خوشیدی کار می کند.

به گفته دست اندرکاران این پروژه ، پیش از شروع این پروژه، در طبقه چهارم این ساختمان تنها نوعی نخود(2) کاشت می شد. اما اکنون، با استفاده از فناوری نوآورانه می توان تمام محصولات را پرورش داد، در این مزرعه سرپوشیده خورشیدی ، گوجه فرنگی، توت فرنگی، کاهو، بروکلی و سایرمحصولات تازه را می توان برای شهروندان فیلادلفیا تهیه کرد.


این درحالی است که در شهر فیلادلفیا زمین کافی برای کشت محصولات کشاورزی به طور سنتی وجود ندارد. بنابراین با بهره بردن از فرآیند رشد در فضای داخل، می توان فضاهای رها شده را احیا کرد و از آن ها برای تولید مواد غذایی محلی استفاده کرد. درحالی که این افراد، متعهد به توانمند ساختن نسل جدید کشاورزان برای فراهم کردن غذا برای شهرها از طریق فضای شهری هستند.


همچنین این تکنولوژی، توانایی رشد مواد غذایی محلی در هر جامعه ای را بدون در نظر گرفتن محل و شرایط آب و هوایی، می دهد. به باور آن ها، غذای محلی دارای طعم بهتری و مغذی تر از غذایی است که در یک کامیون بسته بندی شده و هفته ها راه می پیماید تا به دست مصرف کننده برسد، همچنین استفاده از غذاهای تولید محلی باعث تحریک اقتصاد محلی می شود.

درحالی که از طریق پیشرفت های صرفه جویی در انرژی اینان پیشگام در فناوری کشاورزی عمودی هستند به طوری که این پانل های خورشیدی مقدار کافی انرژی را برای تامین انرژِی مزرعه ای که در زیر این پنل ها قرار دارد، فراهم می کند.

حقیقت این است که، مانند هر تکنولوژی، کشاورزی سرپوشیده به طور مداوم در حال توسعه است. به گفته آن ها، از طریق روشنایی های نوآورانه (نه LED ها)، سیستم های مدیریت و سایر ابزارها برای کاهش چشمگیر میزان انرژی مزرعه استفاده می شود، به طوری که کارآیی بالاتری را به دست آورده اند، همچنین در مسیر پیشرفت تکنولوژی قرار گرفته اند تا مصرف انرژی را حتی بیشتر از این کاهش دهد.

همچنین آن ها اشاره می کنند ، برای ساخت مزرعه ای با کربن صفر، در تلاش هستیم. از طریق تکنیک های باز یافت آب، تولید انرژی تجدید پذیر، سیستم های پیشرفته انرژی و مهمتر از همه از طریق کشاورزی محلی، در این مسیر پیش می رویم.

به طور کلی، با استفاده از این پانل های خورشیدی برای قدرت بخشیدن به سیستم های انرژی ، در کاهش ردپای کربن و هزینه انرژی برای رشد غذا در فضای داخلی کار می کنیم.

ما به سمت کشاورزی عمودی پیش می رویم تا به سیاره و جوامع محلی کمک کنیم و این ماموریت شامل تعهد به استفاده از انرژی های تجدید پذیر است که تا حد امکان به کاهش ردپای کربن کمک شود.

ما امیدواریم که دیگران هم از ما پیروی کنند و مزارع خود را برای آیندگان بسازند و محصولات را مسئولانه رشد دهند تا جوامع در هرکجا، از داشتن یک منبع غذای محلی با کیفیت بالا برخوردار شوند .

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- completely solar-powered indoor farm

2- نخود کفتری یا Pigeon pea ،که به عنوان نخود رنگی،نخود کنگو یانخود سودانیشناخته شده ، یکی از حبوبات است . این گیاه در ایران معمولاً برای تهیهلپه کشت می‌شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید