Iranian Agriculture News Agency

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستائی کشور به ایانا خبرداد:

آغاز توزیع اینترنتی مواد غذایی در کشور از خرداد 97 / ایجاد دو مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی در جنوب و شرق تهران

طرح توزیع اینترنتی و دیجیتالی مواد غذایی و پروتئینی توسط استارت آپ ها تا 6 ماه آینده به صورت پایلوت در شهر تهران فعال می شود، همچنین دو مرکز عرضه اینترنتی و دیجیتالی مواد غذایی در جنوب و شرق تهران احداث می شود.

آغاز توزیع اینترنتی مواد غذایی در کشور از خرداد 97 / ایجاد دو مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی در جنوب و شرق تهران

طرح توزیع اینترنتی و دیجیتالی مواد غذایی و پروتئینی توسط استارت آپ ها تا 6 ماه آینده به صورت پایلوت در شهر تهران فعال می شود، همچنین دو مرکز عرضه اینترنتی و دیجیتالی مواد غذایی در جنوب و شرق تهران احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، جلسه تامین محصولات غذایی و پروتئینی مورد نیاز واحدهای استارت آپ و معرفی تولیدات واحدهای تولیدکننده و تامین کننده امروز با حضور نماینده های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان تعاون روستایی، سازمان میادین میوه و تره‌بار و جمعی از اتحادیه ها و استارت آپ ها در سازمان تعاون روستائی برگزار شد.

عبا‌س‌ علی‌آبادی، عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستائی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان این مطلب افزود: طرح توزیع اینترنتی و دیجیتالی مواد غذایی، پروتئینی، میوه و سبزی جات توسط استارت آپ ها تا 6 ماه آینده به صورت پایلوت در شهر تهران فعال می شود، سپس در سطح کشور گسترش می یابد.

وی گفت: در قدم نخست، دو مرکز توزیع و عرضه کالا در جنوب و شرق تهران، جهت پخش و رساندن مواد غذایی مورد نیاز به دست مصرف کننده پیش بینی شده که ظرفیت انبارهای این دو مرکز حدود 45 هزار تن است، اما برای نگهداری موادغذایی فسادپذیر، سردخانه ای در جنوب شهر تهران احداث می شود تا خدمات زنجیره توزیع در اختیار مجوعه بخش خصوصی قرار گیرد. در ضمن برخی از اتحادیه های برای بسته بندی محصولاتی مانند تخم مرغ، مرغ و میوه در این دو مرکز اعلام آمادگی کردند.

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستائی کشور با اشاره به اینکه در بخش تامین مواد غذایی به جز گوشت قرمز و دام سبک مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: گوشت مرغ، تخم مرغ، میوه و سبزی جات برای اجرای این طرح به وفور وجود دارد.

علی‌آبادی با بیان اینکه نرم افزار هایی برای توزیع مواد غذایی توسط شبکه های خروجی استارت آپ ها تهیه شده و آماده ورود به بازار است، اظهار کرد: هر استارت آپی که نرم افزار بهتری ارائه کند، می تواند با آن نرم افزار به بازار وارد شود تا مواد غذایی با یک حرکت فرهنگی، با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اسمی فارسی برای این طرح هستیم، افزود: هنوز اسمی برای این طرح انتخاب نشده و استارت آپ، اسمی غیر فارسی و مترادف حرکتی تند و شتاب دهنده است.

علی‌آبادی با بیان اینکه تا کنون اتحادیه های باغداران، مرغ تخم گذار، مرغ گوشتی و ماهیان سردابی برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: با توسعه طرح توزیع دیجیتالی مواد غذایی ممکن است بقیه اتحادیه ها متقاضی ورود به این طرح شوند.

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستائی ایران گفت: طی جلسات مشترک وزیر جهاد کشاورزی با معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، برای حمایت از استارت آپ ها جهت توزیع مواد غذایی، پروتئینی، میوه و سبزی جات تاکید شده و نگاه استراتژیک وزارت جهاد کشاورزی بر ایجاد زنجیره بین مزرعه تا سفره نشان دهنده این است که هدف وزارت جهاد کشاورزی رسیدن محصولات کشاورزی با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت به دست مصرف کننده است.

وی عنوان کرد: سازمان تعاون روستایی به عنوان متولی و ناظر بر مراکز تولید مواد غذایی در سطح کشور و یکی از ارکان این بخش می تواند به عنوان کمک کننده این مجموعه جهت تنظیم بازار از زیرساخت ها استفاده کند.

علی‌آبادی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی ساختار توزیع محصولات غذایی توسط استارت آپ ها را در 4 بخش طراحی کرده، تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی مدیریت حوزه تولید را برعهده خواهد داشت، حوزه توزیع در بخش های شهری و بین شهری توسط بخش خصوصی و استارت آپ ها، تقویت و حمایت می شود، همچنین حوزه تسهیل گری برعهده معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی است که این ماموریت به سازمان تعاون روستایی واگذار شده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید