Iranian Agriculture News Agency

با حضور نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی فعال در صنعت بذر و نهال برگزار شد:

سمینار نظام حمایت از حقوق به‌نژادگران گیاهی، فرصت‌ها و چالش‌های الحاق به کنوانسیون بین‌المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی (UPOV)

نظام ملی حمایت از ارقام جدید گیاهی، نظام کنوانسیون UPOV، ارتباط بین معاهدات بین‌المللی ناظر بر دسترسی به مواد ژنتیکی گیاهی و کنوانسون UPOV، قانون جدید مدیریت حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی ایران و... از موضوعاتی بود که در در سمینار نظام حمایت از حقوق به‌نژادگران گیاهی، فرصت‌ها و چالش‌های الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

سمینار نظام حمایت از حقوق به‌نژادگران گیاهی، فرصت‌ها و چالش‌های الحاق به کنوانسیون بین‌المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی (UPOV)
سمینار نظام حمایت از حقوق به‌نژادگران گیاهی، فرصت‌ها و چالش‌های الحاق به کنوانسیون بین‌المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی ( UPOV ) در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد .
به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، سمینار نظام حمایت از حقوق به‌نژادگران گیاهی، فرصت ها و چالش های الحاق به کنوانسیون بین المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی ( UPOV ) با حضور نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی فعال در صنعت بذر و نهال، مجلس شورای اسلامی، وزارت دادگستری و قوه قضاییه و نمایندگان اتحادیه بین المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی ( UPOV )، انجمن تخصصی بذر و گیاه فرانسه ( GNIS )، فدراسیون بین المللی بذر ( ISF ) در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد .

براساس این گزارش، در این سمینار که به ابتکار مشترک معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال برگزار سد، شرکت کنندگان اعم از مخالف و موافق دیدگاه ها و نظرات خود را در زمینه الحاق به کمیسیون UPOV بیان کردند.

همچنین در این سمینار مباحثی نظیر نظام ملی حمایت از ارقام جدید گیاهی، نظام کنوانسیون UPOV ، ارتباط بین معاهدات بین المللی ناظر بر دسترسی به مواد ژنتیکی گیاهی و کنوانسون UPOV ، قانون جدید مدیریت حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی ایران، تأثیر نظام حمایت از حقوق به‌نژادگران گیاهی بر توسعه صنعت بذر فرانسه و دیدگاه فدراسیون بین المللی بذر در خصوص منافع حقوق مالکیت فکری برای به‌نژادگران گیاهی مورد بررسی قرار گرفت./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید