Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امور عشایر ایران در سفر به آذربایجان غربی؛

۵۹ درصد از مساحت کشور در حوزه عشایر قرار دارد

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: ۵۹ درصد از مساحت کشور در حوزه عشایر قرار دارد. عشایر توانمند و مولد باید بتوانند با آموزش مهارت های جدید در راستای اشتغال پایدار کوشا باشند و از ظرفیت گردشگری و مناطق بکر عشایری و تولیدات ارگانیک در راستای بهبود معیشت خود گام بردارند.

۵۹ درصد از مساحت کشور در حوزه عشایر قرار دارد

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت:۵۹درصد از مساحت کشور در حوزه عشایر قرار دارد.عشایر توانمند و مولد باید بتوانند با آموزش مهارت های جدید در راستای اشتغال پایدار کوشا باشند و از ظرفیت گردشگری و مناطق بکر عشایری و تولیدات ارگانیک در راستای بهبود معیشت خود گام بردارند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، کرمعلی قندالی، در جلسه بررسی مشکلات عشایری شهرستان شوط در روستای قورد الدورن این شهرستان با بیان این مطلب اظهارکرد: عشایر انسان های با کرامت، مولد و کم توقع هستند و بیشترین تاثیرگذاری در حوزه اقتصاد و فرهنگ کشور را دارند.

قندالی با اشاره به جایگزینی فعالیت ها و حرفه های جدید درآمد زا با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های مناطق عشایربیان کرد: عشایر توانمند و مولد باید بتوانند با آموزش مهارت های جدید در راستای اشتغال پایدار کوشا باشند و از ظرفیت گردشگری و مناطق بکر عشایری و تولیدات ارگانیک در راستای بهبود معیشت خود گام بردارند .

در ادامه اسمعیل کریم زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز به خدمات سازمان امور عشایر و اداره کل در مناطق عشایری اشاره کرد و افزود: فرمان ایجاد امور عشایر توسط حضرت امام خمینی (ره) جهت رفع تنگناها و مشکلات عشایر کشور صادر شده است که در این راستا تمامی مسئولان و عوامل اجرایی هم باید در صدد ارتقای سطح معیشت و رفاه این قشر زحمت کش تلاش کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید