Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق توسعه آبزیان ایران:

طرح تشکیل دکه‌های فروش ساندویچ ماهی مسکوت ماند

طرح تشکیل دکه‌های فروش ساندویچ ماهی با گذشت چهار سال از تدوین این طرح توسط صندوق توسعه آبزیان تاکنون مجوزی از سازمان میادین و شهرداری تهران دریافت نکرد.

مدیرعامل صندوق توسعه آبزیان ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: الگوی اجرای این طرح از اروپا برداشته شد و هدف از اجرای این طرح ضمن فرهنگ‌سازی، توزیع غذای سالم در اماکن عمومی مثل مترو، دانشگاه و مدارس بود. ولی با وجود موافقت شهردار تهران توسط بدنه اجرایی، این مهم تاکنون صورت نگرفته است.

بهروز کاکاوند افزود: بخش اجرایی این طرح مثل کارخانه فرآوری ماهی و نحوه توزیع و جمع‌آوری و حمل و نقل توسط ماشین‌های مخصوص و حتی نظارت دامپزشکی آن تهیه شده، ولی متأسفانه تنها زنجیره‌ای که در اجرای این طرح همکاری نمی‌کند، شهرداری تهران است.

وی پیش‌بینی کرد که امسال با توجه به افزایش قیمت ارز، افزایش رشد صادرات را در بخش آبزیان شاهد خواهیم بود. ولی یک‌سری مشکلات و اشکال‌هایی در بخش صادرات وجود دارد مثل صادرات ماهی از تهران و استان البرز به کشورهای مرزی که دامپزشکی اعلام کرده است برای صدور مجوز صادرات باید توسط صادرکننده سردخانه در شهرهای مرزی معرفی شود. ولی با توجه به امکانات کم موجود و نبود سردخانه در این شهرها برای استان البرز و تهران متأسفانه مشکل صدور مجوز به‌وجود آمده است.

کاکاوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین صادرات ماهی از ایران به کشور عراق صورت می‌گیرد. حتی ماهی تازه نیز به این کشور صادر می‌شود. کشور دیگر پس از عراق، عربستان است و عمده ماهیان صادراتی شامل آمور سفید، کله‌گنده، قزل‌آلا و ماهی جنوب و میگو است، به استثناء خاویار که با توجه به نبود آن، صادرات آن انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر هر کیلوگرم خاویار ایران به قیمت پنج هزار یورو در بازارهای اروپایی به فروش می‌رسد./

خبرنگار: مجتبی سلطانی

F-910329-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید