Iranian Agriculture News Agency

وزیر سیاست دیجیتال یونان

یونان به سمت تحقق کشاورزی دیجیتال می‌رود/ کشاورزی یونان رقابتی می‌شود

"دولت یونان قصد دارد از Copernicus، سیستم نظارت بر زمین اروپا، برای به حداکثر رساندن پتانسیل کشاورزی هوشمند و بهبود موقعیت کشور در دوران پس از بحران، استفاده کند." این مطالب را نیکس پاپاس، وزیر سیاست دیجیتال یونان به EURACTIV.com گفت.

یونان به سمت تحقق کشاورزی دیجیتال می‌رود/ کشاورزی یونان رقابتی می‌شود

"دولت یونان قصد دارد از Copernicus ، سیستم نظارت بر زمین اروپا ( 1) ، برای به حداکثر رساندن پتانسیل کشاورزی هوشمند و بهبود موقعیت کشور در دوران پس از بحران، استفاده کند." این مطالب را نیکس پاپاس، وزیر سیاست دیجیتال یونان به EURACTIV.com گفت.

به گزارش ایانا از سایت "د پیگ سایت"، نیکس پاپاس ،در شهر تسالونیکی یونان در رویداد "رشد کشاورزی یونان" که توسط Gaia Epixeirein برگزار شد، اشاره کرد کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و برای دستیابی به رشد پایدار باید مهارت های دیجیتال خود را ارتقا دهد.

گفتنی است، این رویداد در زمینه مشاوره به کشاورزان، بخش فناوری اطلاعات و بانکداری برپا شده است.

پاپاس، به عنوان سیاستمدار ، اقتصاددان و وزیر ، توضیح داد که محصولات یونان در بازار جهانی رقابتی نخواهند بود، اگر آن ها همچنان به همان شیوه ای که امروز تولید می کنند، ادامه دهند - در حالی که حرکت به سمت کشاورزی هوشمند ، گامی پیشرو است. کشاورزی هوشمند می تواند تمام شرایط لازم را برای بهبود تولید، محصول و نیز ایجاد شغل های جدید در چندین بخش فراهم کند. ما همچنین می خواهیم تکنولوژی برای همگان در دسترس باشد."

همچنین از همکاران نزدیک نخست وزیر یونان، الکسیس تیسپراس و پاپاس بر ابتکار دولت برای ایجاد یک آژانس فضایی تأکید کردند که می تواند به عنوان مرکزی به مراکز تحقیقاتی بزرگ یونان و بین المللی متصل شود. او همچنین قول داد که کشور به زودی سیستم میکرو -ماهواره ای ( micro-satellite system )خود را که توسط دانشگاه های یونان ساخته می شود، در اختیار خواهد داشت.

این درحالی است که هدف بلندپروازانه کمیسیون اروپا این است که با فراهم کردن دسترسی کشاورزان به تکنولوژی دیجیتال پیشرفته، کشاورزی را رقابتی می کند و تاثیرات زیست محیطی و قیمت مواد غذایی را کاهش و به مصرف کنندگان در مورد مواد غذایی که می خورند، آگاهی بیشتری می دهد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- پیش از این به نام ( Global Monitoring for Environment and Security GMES ( ، نظارت جهانی برای محیط زیست و امنیت، شناخته شده و برنامه ای برای ایجاد ظرفیت اروپا برای مشاهده زمین است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید