Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی

دومین نمایشگاه بین‌المللی گوشت و فرآورده‌های گوشتی حلال گشایش یافت/ نمایش دانش جدید فرآوری انواع گوشت

دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال که تنها نمایشگاه تخصصی صنعت پروتئینی در خاورمیانه است، امروز با حضور مقامات وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

دومین نمایشگاه بین‌المللی گوشت و فرآورده‌های گوشتی حلال گشایش یافت/ نمایش دانش جدید فرآوری انواع گوشت

دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال که تنها نمایشگاه تخصصی صنعت پروتئینی در خاورمیانه است، امروز با حضور مقامات وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایانا، در دومین نمایشگاه بین‌المللی گوشت، فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی حلال و صنایع وابسته، ده‌ها شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 14 کشور مناطق مختلف جهان گردهم آمده‌اند تا جدیدترین تولیدات، صنایع و تجهیزات، ماشین‌آلات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

در این نمایشگاه بیش از 120 شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای هلند، نیوزیلند، پرتغال، فرانسه، بلغارستان، استرالیا، بلژیک، لبنان، آذربایجان، افغانستان، آلمان، ترکیه و آرژانتین حضور و مشارکت دارند.

این نمایشگاه دارای سه بخش اصلی و شامل زنجیره تولید، بسته‌بندی، توزیع و فروش انواع گوشت خام دام، طیور، آبزیان و محصولات فرآوری‌شده پروتئینی، ذبح، تولید، بسته‌بندی، تأسیسات، اتوماسیون، فناوری، انجماد، انبارداری، حمل و نقل، کنترل کیفیت، بهداشت محیط کار، تجهیزات فروش و محصولات خام و فرآوری شده است.

اصلی‌ترین هدف این نمایشگاه تأمین نیاز کشورهای مسلمان به محصولات حلال به‌ویژه در منطقه خاورمیانه و CIS و اروپای شرقی با جمعیتی حدود 450 میلیون نفر است.

برنامه همتایابی تجاری از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است که این برنامه به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که با غرفه‌گذاران مدنظرشان قرار ملاقات ترتیب دهند. بازدیدکنندگان می‌توانند با جستجوی نام شرکت یا گروه محصولات مدنظرشان، شرکت‌های متربط را یافته و برای آن‌ها درخواست قرار ملاقات ارسال کنند. برگزاری 15 کارگاه آموزشی و سمینار تخصصی و علمی هم از دیگر برنامه‌های دومین نمایشگاه بین‌المللی گوشت و فرآورده‌های گوشتی حلال است.

مهبد، رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی گوشت، فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی حلال و صنایع وابسته گفت: این نمایشگاه محل تلاقی صنعت و محصولات شامل انواع ماشین‌آلات، تجهیزات، تکنولوژی و اتوماسیون و تمامی محصولات پروتئینی خام و فرآوری‌شده با تأکید بر حلال بودن آن‌ها است.

وی بیان کرد: دومین نمایشگاه بین‌المللی گوشت، فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی حلال و صنایع وابسته به‌عنوان تنها نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی حلال در جهان و همچنین تنها نمایشگاه صنعت گوشت خاورمیانه، فرصتی ایده‌آل به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این صنعت می‌دهد تا بتوانند حضوری قوی در بازارهای تحت پوشش داشته باشند.

مهبد با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف این دوره از نمایشگاه تأمین نیاز کشورهای مسلمان به محصولات حلال به‌ویژه در منطقه خاورمیانه، CIS و اروپای شرقی با جمعیتی حدود 450 میلیون نفر است، افزود: بسترسازی مناسب برای ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی در صنایع پروتئینی کشور، جذب فناوری و دانش فنی و ماشین‌آلات نوین برای به‌روز کردن کارخانه‌های فعلی و نیز کمک به گسترش بازارهای صادراتی برای تولیدکنندگان محصولات ایرانی دیگر اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی گوشت، فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی حلال و صنایع وابسته است.

گستره تجارت صنعت حلال در جهان سه‌هزار و 700 میلیارد دلار است و گردش مالی تجارت محصولات غذایی حلال را در سال 2015 حدود بیش از 900 میلیارد دلار اعلام شده است.

ارزش بازار صنعت حلال در جهان حدود چهار تریلیون دلار برآورد شده که این میزان مدام در حال افزایش است، جمعیت حدود دو میلیارد نفری مسلمانان در بیش از 100 کشور زندگی می‌کنند، اما با این وجود بیش از 80 درصد محصولات حلال در کشورهای غیرمسلمان تولید می‌شود، لذا به‌نظر می‌رسد برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون دومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته تهران می‌تواند زمینه‌ساز تقویت و توسعه تجارت این حوزه در کشورهای مسلمان باشد.

دومین نمایشگاه بین‌المللی گوشت، فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی حلال و صنایع وابسته از امروز تا 25 آبان‌ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است./

S-960822-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید