Iranian Agriculture News Agency

تعداد کشته‌شدگان زلزله به 445 نفر رسید/ تعداد مصدومان 7100 نفر

تعداد کشته‌شدگان زلزله به 445 نفر رسید/ تعداد مصدومان 7100 نفر

مرکز مطالعات زمین شناسی آمریکا می گوید که مرکز زلزله که ساعات دیروقت شب به وقت محلی روی داد در جنوب شهر حلبچه بوده است. مرکز زمین شناسی آمریکا عمق آن را ۳۳.۹ کیلومتری از سطح زمین اعلام کرد. این زلزله استان های غربی ایارن را به شدت لرزاند و خسارات سنگینی به بار آورد.

روحانی و زنگنه فردا در مناطق زلزله زده

۲۰:۱۴
صبح فردا وزیر نفت به‌همراه رئیس‌جمهوری برای بازدید از وضعیت مناطق زلزله‌زده به کرمانشاه سفر می‌کند. به نظر می‌رسد در این سفر قرار است ضمن بازدید از مناطق زلزله‌زده، تصمیماتی جهت تسریع و تسهیل در رسیدگی به وضعیت مردم زلزله‌زده اتخاذ و اعلام شود.

در حال حاضر گاز حدود 40 هزار مشترک در استان کرمانشاه قطع است اما عصر امروز وزیر نفت اعلام کرد که مشکلی در شبکه گازرسانی مناطق زلزله‌زده وجود ندارد و به‌محض اطمینان از موارد ایمنی، گاز مناطق زلزله‌زده فوری وصل می‌شود.

ارسال اقلام ضروری با هواپیماهای نهاجا
۲۰:۰۹
دقایقی پیش ۶۰ نفر از متخصصان و گروه پزشکی همراه با تجهیزات پزشکی و چادر توسط یک فروند هواپیماهای C۱۳۰ به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. نیازمندی‌های ضروری مردم زلزله‌زده شامل آب معدنی و چادر نیز تا لحظاتی دیگر با هواپیمای دوم به کرمانشاه و سرپل ذهاب ارسال خواهد شد. همچنین با هواپیمای سوم نیز تا ساعتی دیگر چادر و آب معدنی به مناطق زلزله زده ارسال می شود.

اقلام ارسالی شامل یک هزارو ششصد و پنجاه تخته چادر، ۳۰ هزار بطری آب معدنی و تجهیزات پزشکی است که از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده اهداء شده است.

ترس مردم قصرشیرین از ورود به منازل و عدم توزیع چادر
۱۹:۲۷
فرماندار قصرشیرین نسبت به عدم توزیع چادر در این منطقه آسیب دیده انتقاد کرد و گفت: عمده‌ترین مشکل شهروندان قصر شیرین مشکل اسکان است که به یک موضوع لاینحل تبدیل شده و به دلیل برودت هوا نگران سلامتی مردم هستیم.

فرامز اکبری فرماندار قصر شیرین اظهار کرد: متاسفانه مشکل چادر به صورت یک مشکل لاینحل در قصر شیرین باقی مانده است. به تازگی پس لرزه‌ شدیدی در این منطقه داشتیم البته از صبح وقوع پس لرزه‌ها وجود داشت به همین دلیل امکان سکونت مردم در منازل وجود ندارد. پس لرزه‌ها باعث نگرانی مردم شده و علی رغم تلاش‌های بسیار اما امکانات امدادرسانی هلال احمر در زمینه توزیع چادر در حد انتظار نبود که به دلیل برودت هوا نگران سلامتی مردم هستیم.

آخرین وضعیت تامین برق مناطق زلزله زده
۱۹:۲۳
مدیرعامل توانیر گفت: ۵۰ درصد از زیرساخت‌های توزیع و فوق توزیع که آسیب دیده بودند، مورد بازیابی قرار گرفته و درخصوص منطقه سرپل‌ذهاب که بیشترین آسیب را دیده بود، باید گفت که در حال حاضر مراکز حیاتی برق‌دار و معابر روستایی و شهری نیز ۸۰ درصد برق‌دار شده‌اند.

آرش کردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که زیرساخت‌های اصلی شبکه برق در استان کرمانشاه وارد مدار شده است، اظهار کرد: شبکه موجود کاملا پاسخگوی نیاز برق منطقه خواهد بود. درخصوص شبکه‌های داخلی شهرها و روستاها باید گفت با توجه به اینکه به دلیل پس لرزه مردم در بیرون ساختمان‌ها اسکان گزیده‌اند، اولویت ما روشنایی معابر شهری و روستایی بوده، به همین دلیل بر اساس اقدامات صورت گرفته، تاکنون ۸۰ درصد معابر شهری و روستایی مناطق زلزله زده برق‌دار شده‌اند.
۱۸:۵۶
لبخند یک نوزاد به زندگی در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب
یک نوزاد ساعاتی پیش در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب در بیمارستان صحرایی متولد شد.

به گزارش تسنیم، در میان اخبار غم‌انگیز و دلهره‌آور زلزله شب گذشته کرمانشاه، اخبار بعضا خوشایندی هم به گوش می‌رسد؛ از نجات افرادی که زیر آوار مانده‌اند تا به دنیا آمدن نوازدی در میان بحبوحه این ساعات و روزهای غم‌بار.

تصویر زیر مربوط به نوزادی است که ساعاتی پیش در بیمارستان صحرایی سرپل‌ذهاب به دنیا آمد.
(تصاویر) لبخند یک نوزاد به زندگی در سرپل ذهاب
(تصاویر) لبخند یک نوزاد به زندگی در سرپل ذهاب
۱۸:۲۷
تعداد کشته‌شدگان زلزله غرب کشور به 445 نفر رسید

تعداد مجروحان زلزله غرب کشور به 7100 نفر رسید. و تعداد کشته‌شدگان زلزله غرب کشور نیز به 445 نفر رسید.
۱۸:۱۵
اسامی مصدومان انتقالی زلزله غرب ایران به بیمارستان های تهران

امام خمینی: ماهان شیخ ویسی، شیوا قنبری، رحمت فتاحی، بلبل عزیزی، خاور فاخر، سهیلا کرمی، ایوب صیفوری، الماس محمودی، جمشید یاری، شهناز مجیدیان، حمید اسماعیلی، اسحاق صادقی، اذر ازادی، پیمان زارعی، اختر مجهودیان، بلال پالانی، سوسن اسپری، توران همتی، زینت مرادی، جهانگیر سلیمانی، سارا الیاسی، شهلا الیاسی، عزیز ولی پناه، نوشین محمدی، شکوفه‌ عزیزخانی، حشمت حشمتی، طوبی قادری، مهدی احمدی، بهزاد غلامیان

فیروزگر: نازنین دارابی،فرشته قادری، هیرو الیاسی، فرخنده الیاسی، حسین احدی

لقمان: نوید کمری

سینا: طوبی نوری، طاهره ازادی، احمد ناصری، فرید احمدی، میثم تبریزی، شیر علی لطفی پور، فریده ملک خطابی، مانوی سلیمی، بهمن تایشه، فاضل تایشه، سعدا… عزیزی، کژال میریزی، امید اقا ویسی،‌معصومه پالانی، عبدالله جاسمیان، علی غلامی

شریعتی: پروانه خسروی، فاطمه عباسی، شیما مرادیان، عاشیه کریمی

مدنی کرج: مینا قنبری، هما علی مرادی، سعید جامعه ای، امیر احد بابا مرادی، فاطمه امیرفر، صورت سعید مرادی، شاپور زمانی، جوان مرادی،‌هادی صادقی، فاطمه امیری، مریم جوانمیری، فرهاد کوهنگ، فریده کافی،‌زانیار ظاهری،‌علی کرم سلیمانی، مروارید ازادی،‌جلال کاکا مرادی،امید علی قاسمی نیک،‌ فاطمه پور کن، شیما مرادیان،‌ پرویز فتحی

باهنر کرج: جوان میرمرادی،‌محمد امین بهرامی، شاهمراد رضایی،‌محسن ارمند، امین اتش پادی، محمد کاکایی، سهیلا مهرایینی،‌ لیلا کریمی، صدیقه رستمی‌،هادی رستمی، هیرو الیاسی

بیمارستان کودکان ( مرکز طبی اطفال): یاسر اسپری
۱۸:۱۲
احتمال اتمام عملیات امداد و نجات در مناطق آسیب دیده تا پایان امشب

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از احتمال اتمام عملیات امداد و نجات تا پایان شب جاری خبر داد. به گزارش ایسنا، سلیمی اظهار کرد: تقریبا عملیات امداد و نجات تا 99 درصد انجام شده است. وی افزود: برخی خانواده‌ها برای پیدا کردن مفقودان خود مراجعه می‌کنند که تعداد آنها بسیار محدود است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: با استقرار 10 فروند بالگرد در منطقه اکثر مصدومان به همدان و کرمانشاه منتقل شده‌اند. ممکن است همین امشب پایان عملیات امداد و نجات را در مناطق آسیب دیده اعلام کنیم. وی همچنین در مورد روند آواربرداری اظهار کرد: عملیات آواربرداری نیاز به تجهیزات سنگینی دارد که امیدواریم از صبح فردا این عملیات را شروع کنیم و پیش ببریم. رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به پایان عملیات امداد و نجات ممکن است در آمار جان باختگان و مصدومان تغییر جدی نداشته باشیم.

تا کنون تعداد جان باختگان به 407 نفر و تعداد مصدومان به 6700 نفر رسیده است.
۱۷:۵۹
407 تن؛ آمارجانباختگان تا ساعت 17/ دستور وزیر کشور برای شناسایی مفقودان
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از بان باختن 407 نفر و مصدومیت 6700 تن تا ساعت 17:00 امروز خبر داد. در همین حال وزیر کشور نیز با بیان اینکه تمامی امکانات کشور برای خدمت رسانی به مردم استان‌های غربی کشور بسیج شده است، بر لزوم شناسایی هر چه زودتر مفقودان قبل از عملیات آواربرداری دستور داد.
۱۷:۱۲
۳۸۷ کشته و ۶۶۰۳ مجروح/ افزایش تعداد بالگردهای امدادی/ استفاده از سگ‌های زنده یاب
هرکولس‌های ارتش آماده اعزام به غرب کشور
نیروی هوایی ارتش از آمادگی هواپیماهای C-۱۳۰ این نیروی برای اعزام به مناطق زلزله‌زده خبر داد.
۱۶:۳۳
حضور کامل پلیس در مناطق زلزله‌زده/ مردم بابت امنیت منطقه نگران نباشند

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر حضور کامل نیروهای پلیس در مناطق زلزله زده گفت: مردم بابت امنیت منطقه هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به استقرار نیروهای راهور در مسیرهای منتهی به مناطق حادثه دیده تصریح کرد: نیروی انتظامی از ظرفیت خود برای خدمت رسانی به بیمارستان‌ها و بهداری‌ها استفاده می‌کند. همچنین مجموعه هواناجا می‌تواند از بالگردهای خود برای انتقال مجروحین استفاده کند. امیدواریم تا ساعات و روزهای آینده نظم خاصی در این مناطق برقرار شود و مردم به جز مصیبت از دست دادن عزیزان خود نگرانی دیگری بابت امنیت نداشته باشند.
۱۶:۳۲
125 مصدوم زلزله در راه تهران/ درخواست از شهرداری برای اسکان همراهان

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از شهرداری تهران و دستگاههای حمایتی درخواست کرد در زمینه تامین اسکان همراهان مجروحان منتقل شده به تهران همکاری کنند.

علیرضا عسگری با اشاره به مدیریت موفق دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه اقدامات درمانی حادثه شب گذشته زلزله غرب کشور اظهار کرد: با توجه به تخریبی که در برخی بیمارستان‌های منطقه صورت گرفته، بیماران نیازمند به اقدامات درمانی بیشتر به شهرستان‌های همجوار به خوبی منتقل شده‌اند. ۱۲۵ بیمار نیز وارد تهران می‌شوند و هماهنگی‌های لازم با تهران و البرز برای پذیرش آنها انجام شده است.
۱۶:۳۰
هشدار پزشکی قانونی در مورد دفن بدون مجوز جانباختگان زلزله

مدیرکل مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور از اولیاء جان باختگان زلزله کرمانشاه درخواست کرد از تدفین بدون جواز دفن خودداری کنند.

دکتر مهرداد علی بخشی از اولیای متوفیات حادثه زلزله اخیر درخواست کرده تا برای حفظ حقوق قانونی جان‌باختگان و بازماندگان، از تدفین بدون صدور جواز دفن پزشکی قانونی جدا خودداری کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر علی بخشی با اشاره به حقوقی که در زمان حیات یا فوت یک فرد به اطرافیان تعلق می گیرد یا از آن ها ساقط می شود گفت: متخصصین پزشکی قانونی در کوتاه ترین زمان، جواز دفن جانباختگان را صادر می کنند و لازم است خانواده ها برای حفظ حقوق افراد متوفی و با جواز دفن، مراسم خاکسپاری را برگزار کنند.
۱۶:۱۴
موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زلزله ای به بزرگی 4.4 ریشتری حوالی سرمست در استان کرمانشاه را لرزاند. این زلزله در 11 کیلومتری سرمست (کرمانشاه)، 19 کیلومتری زرنه (ایلام) و 20 کیلومتری کرند (کرمانشاه) رخ داد. تا ساعت 14 ظهر امروز 146 پس لرزه در منطقه زلزله زده غرب کشور به ثبت رسیده است.
۱۶:۱۴
مایکل کلور برشتولد سفیر آلمان در تهران در پیامی به زبان انگلیسی و فارسی در صفحه توییتر خود ضمن ابراز همدردی، آمادگی کشورش را برای کمک به زلزله زدگان اعلام کرد.
۱۶:۱۲
دستور رئیسی برای کمک به زلزله‌زدگان
سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در پی حادثه تأسف‌بار زلزله و کشته‌ و مجروح شدن صدها تن از هموطنان پیام تسلیتی صادر کرد. وی به بخش‌های متولی امر امداد در آستان قدس برای کمک به زلزله‌زدگان دستور داد.
۱۵:۳۹
آخرین آمار از تعداد فوتی‌های زلزله غرب کشور
پزشکی قانونی کرمانشاه اعلام کرد آمار جانباختگان زلزله کرمانشاه به387 نفر رسید. بنا به گفته منابع آگاه در پزشکی قانونی ۶۶۰۳ نیز مجروح تاکنون مجروح شده‌اند.
۱۴:۵۲
وزیربهداشت وارد کرمانشاه شد

وزیر بهداشت به همراه وزیر کشور و رییس جمعیت هلال احمر ایران برای بررسی وضعیت مصدومان زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور وارد کرمانشاه شد.
۱۴:۱۲
افزیش شمار کشته شدگان زلزله کرمانشاه به ۳۴۸ نفر/۴۰۵۰ زخمی

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه، آمار کشته شدگان زلزله استان تاکنون را ۳۴۸ نفر اعلام کرد.

رضا محمودیان در گفتگو با مهر، آمار کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه تاکنون را ۳۴۸ نفر اعلام کرد. آمار زخمی های این حادثه دلخراش نیز تاکنون به ۴۰۵۰ نفر رسیده است.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه از افزایش احتمالی آمار کشته شدگان و مصدومین خبر داد. عملیات آوار برداری و امداد رسانی به مناطق زلزله زده ادامه دارد.
۱۳:۵۹
آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور

کمیسیونر اروپایی کمک‌های بشردوستانه در پیامی با آسیب دیدگان و خانواده‌ قربانیان زلزله مناطق غربی ایران ابراز همدردی کرد.وی در پیام خود نوشت: من با خانواده‌ قربانیان زلزله شب گذشته در عراق و ایران ابراز همدردی می‌کنم. اتحادیه اروپا آماده کمک‌رسانی است.
۱۳:۵۷
ابراز همدردی پوتین با حسن روحانی و بازماندگان زلزله‌ غرب ایران


ولادیمیر پوتین به دنبال وقوع زلزله در غرب ایران تسلیت خود را به حسن روحانی و مردم ایران اعلام کرد.

رییس‌جمهوری روسیه پس از بروز زلزله در ایران و عراق و برجای ماندن تلفات زیاد به حسن روحانی و فواد معصوم روسای جمهور ایران و عراق تسلیت گفت. در پیام پوتین که در وب‌سایت کاخ کرمیلین منتشر شده آمده است: همدردی صادقانه و حمایت ما را برای خانواده‌ها و دوستان و بازماندگان زلزله‌زدگان بپذیرید.
۱۳:۵۰
سازمان پزشکی قانونی آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله غرب کشور را ۳۴۱ نفر اعلام کرد
سازمان پزشکی قانونی در پی وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری شب‌ گذشته در مرز ایران و عراق اعلام کرد: تاکنون ۳۴۱ جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است. تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد هستند که تا این لحظه تعداد این اجساد به ۳۴۱ تن رسیده است.
پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور ۳۴۱ جواز دفن تا این لحظه (ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه) برای جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جانباختگان شهرستانها را به تفکیک زیر اعلام کرد:

معاینه شده در کرمانشاه ۱۸ نفر
فوتی‌های اسلام آباد ۲۲ نفر
فوتی‌های کرند ۱۴ نفر
فوتی‌های سرپل ذهاب ۲۴۱ نفر
فوتی‌های قصر شیرین ۲۸ نفر
فوتی‌های ثلاث ۱۵ نفر
فوتی‌های جوانرود ۳ نفر
۱۲:۵۲
رییس جمهور فردا (سه شنبه) به مناطق زلزله زده می‌رود

پرویز اسماعیلی معون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در یادداشتی توئیتری اعلام کرد: رئیس جمهور به منظور بررسی روند امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان، فردا به کرمانشاه می رود.
۱۲:۳۹
آنچه باید درباره زلزله غرب کشور بدانید
زمین‌لرزه‌ای که شب گذشته - یکشنبه 21 آبان 96 - در غرب کشور رخ داد و شدت و دامنه‌اش چند استان را لرزاند، در مرز ایران و عراق با شدت 7.3 آغاز شده و چند استان را درگیر کرده است. شهرهای قصرشیرین، سر پل ذهاب و اِزگِله بیشترین آسیب را دیده‌اند.
۱۲:۲۹
تسلیت الهام علی اف به روحانی در پی زلزله غرب کشور

جمع کشته‌های زلزله استان کرمانشاه به 328 نفر رسید/ پذیرش 5340 مصدوم در بیمارستان‌ها رئیس جمهور آذربایجان در گذشت جمعی از هموطنان‌مان در زلزله شب گذشته در غرب ایران را تسلیت گفت.

متن پیام الهام علی اف به حسن روحانی رییس جمهور کشورمان به شرح زیر است:

رئیس جمهوری اسلامی ایران
حضرت عالی
جناب آقای حسن روحانی

رئیس جمهور محترم،

اخبار حاکی از تلفات انسانی متعدد و آوار مربوط به وقوع زلزله درغرب کشورتان اینجانب را بسیار متاثر ساخت.

در رابطه با این فاجعه از جانب خود و به نمایندگی از مردم آذربایجان به جنابعالی و به خانواده و نزدیکان جان باختگان و تمام مردم ایران با اندوه عمیق تسلیت عرض می نمایم و برای مصدومین و خسارت دیده گان شفای عاجل و از بین بردن هر چه زودتر نتایج این بلای طبیعی را آرزومندم.
۱۲:۰۹
آخرین گزارش از خسارات و تلفات زلزله ۷.۳ ریشتریِ عراق


به دنبال وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری در مرز ایران - عراق، وزارت کشاورزی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که آسیب‌هایی به سد دربند خان وارد شده که کارشناسان در حال بررسی آن هستند. از ساکنان منطقه نیز خواسته شده تا از این محل دور شوند.

وزارت منابع آبی عراق نیز اعلام کرد که زلزله موجب ریزش سنگ از کوه مجاور سد به داخل آن شده است.

بنابر این گزارش بسیاری از شهروندان عراقی نیز برای حفظ جانشان شب را در خیابان‌ها به سر بردند.

خبرگزاری عراقی "نینا" نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در جریان زلزله، بیمارستان‌های کرکوک، آزادی و کیوان پذیرای ۷۰ تن از مصدومان این حادثه از منطقه کرکوک بوده‌اند.

بنابر اعلام این منبع تا کنون شش تن در این حادثه کشته شده‌اند.

به گفته وزیر بهداشت منطقه کردستان عراق بیش از ۳۰ تن از مصدومان این حادثه از شهرک دربدیخان واقع در ۷۵ کیلومتری شرق شهر سلیمانیه کردستان هستند.

بنابر اعلام شبکه الحرة، هم‌چنین بنابر اعلام شبکه العالم برق مناطق زلزله زده در عراق نیز قطع شده است.
۱۱:۵۲
جمع کشته‌های زلزله استان کرمانشاه به 328 نفر رسید
سازمان پزشکی قانونی در پی وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری شب‌ گذشته در مرز ایران و عراق اعلام کرد: تاکنون 328 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است. تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد هستند که تا این لحظه تعداد این اجساد به 328 تن رسیده است.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون 5346 نفر در بیمارستان‌های کرمانشاه پذیرش شده‌اند.
پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور 328 جواز دفن تا این لحظه (ساعت 11:40 دقیقه) برای جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جان باختگان شهرستان‌ها را به تفکیک زیر اعلام کرد:

کرمانشاه 10 نفر
اسلام آباد 22 نفر
کرند 14 نفر
سرپل ذهاب 236 نفر
قصر شیرین 28 نفر
ثلاث 15 نفر
جوانرود 3 نفر
۱۱:۴۴
پیام تسلیت دبیرکل سازمان ملل به دولت و مردم ایران در پی وقوع زلزله

دبیرکل سازمان ملل پس از وقوع زلزله در غرب کشور درگذشت جمعی از هموطنانمان در این حادثه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

دفتر سازمان ملل در ایران پیام تسلیت و ابراز همدردی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پی وقوع زلزله در غرب کشور را منتشر کرد.

در این پیام آمده است: دبیر کل عمیقا از تلفات جانی و خسارات ناشی از زلزله یک‌شنبه شب در منطقه مرزی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق متاسف است.

وی پیام تسلیت و همدردی خود را به خانواده‌های داغدیده، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران و عراق ابراز می‌کند. وی همچنین امیدوار است که مجروحان هرچه زودتر بهبود یابند.

در ادامه این پیام، دبیرکل سازمان ملل امدادرسانی محلی فوری که هم اکنون در حال انجام است را ستود و اعلام کرد که سازمان ملل در صورت نیاز آماده همکاری است.
۱۱:۴۳
فرمانده سپاه راهی مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه شد


سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلافاصله پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک رسانی سریع نیروهای مسلح به مردم زلزله زده در غرب کشور، راهی کرمانشاه شد.
۱۱:۲۵
قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد از زلزله آسیبی ندیده است

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اعلام کرد: هیج خسارتی به قلعه فلک‌الافلاک وارد نشده است.

در پی انتشار خبری مبنی بر خسارت احتمالی به دیواره‌ها و برج‌های قلعه زیبای فلک‌الافلاک خرم‌آباد بر اثر زلزله شب گذشته‌، خوشبختانه وقوع این زلزله هیچ خسارتی بر این اثر ارزشمند تاریخی وارد نکرده است.

بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه مسئولان و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی لرستان از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد بازدید و نسبت به عدم خسارت به این اثر تاریخی اطمینان دادند.

همچنین روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان‌، درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان را در استان کرمانشاه بر اثر زلزله دیشب را تسلیت گفته است.
۱۱:۱۲
ترافیک فوق سنگین در محورهای ورودی مناطق زلزله‌زده

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از افزایش ترافیک محورهای ورودی به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: پلیس راه از تردد اتومبیل‌هایی که مسوولیتی در مناطق زلزله زده ندارند جلوگیری خواهد کرد، لذا درخواست می‌کنیم مردمی که مسوولیتی در مناطق زلزله زده ندارند از تردد در این مناطق خودداری کنند.
۱۱:۱۱
کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در مناطق زلزله زده/ بیمارستان سرپل ذهاب تخریب شده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان به دلیل افزایش کشته‌شدگان و مصدومان زلزله شب گذشته خبر داد.
۱۱:۱۰
وقوع ۱۱۸ پس لرزه / کشورهای حاشیه خلیج فارس زلزله را احساس کردند

رییس مرکز لرزه‌نگاری از وقوع ۱۱۸ پس لرزه پس از زلزله اصلی شب گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: بعد از وقوع چنین زلزله‌ای احتمال پس لرزه تا ماه‌ها وجود دارد.

رییس مرکز لرزه‌نگاری در مورد تعداد پس لرزه‌های شب گذشته اظهار کرد: ۱۱۸ پس لرزه ثبت شده که ۵۱ پس لرزه زیر ۳ ریشتر، ۴۹ تا بین ۳ تا ۴ ریشتر و ۱۷ پس لرزه بین ۴ تا ۵ ریشتر بوده است.
۱۱:۰۹
معاینه ۲۱۴ جسد در کرمانشاه/ آمار تفکیکی شهرستان‌ها

بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان کرمانشاه، تعداد جوازهای دفن صادرشده تا این لحظه به ۲۱۴ مورد رسید.

دکتر ارتین کمالی - مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه- اعلام کرد: تا ساعت ۱۰ و ۲۴ دقیقه در پی وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری شب‌گذشته در مرز ایران و عراق، تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

وی افزود: تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به ۲۰۷ تن رسیده است.

بنا براعلام روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، وی با اشاره به تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب ۱۴۹، اسلام آباد غرب ۲۲، ثلاث باباجانی ۱۵، کرند غرب ۱۴ و قصر شیرین نیز ۱۴ نفر بوده است که در مجموع به ۲۱۴ تن می رسد.
۱۱:۰۲
آخرین آمار از تلفات زلزله شدید غرب ایران؛ ۲۱۴ نفر کشته شدند

پزشکی قانونی ۲۱۴ جسد را در پی زلزله کرمانشاه معاینه کرده است که بر اساس آن تلفات به شرخ ذیل است.
*سرپل ذهاب: ۱۴۹ نفر
* اسلام آباد غرب: ۲۲ نفر
* ثلاث باباجانی ۱۵ نفر
*کرند غرب ۱۴ نفر
* قصر شیرین ۱۴ نفر

۱۰:۳۸
استاندار کرمانشاه: برآورد می‌شود تلفات زلزله کرمانشاه به حدود 300 نفر برسد

۱۰:۳۶
وزیران کشور و بهداشت به همراهی تیمی از ریاست جمهوری عازم استان کرمانشاه شدند

به دستور رییس جمهور، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.
۱۰:۳۱
از مکالمه طولانی با مناطق زلزله‌زده پرهیز کنید

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شبکه ارتباطی غرب کشور در مناطق زلزله زده در حالت عادی به سر می‌برد، گفت: وضعیت برقراری ارتباطات علی‌رغم حجم بالای مکالمات نرمال است. اپراتورهای ثابت و سیار با افزایش کانال‌های ارتباطی و حل اشکالات احتمالی، در حال کمک به افزایش پایداری شبکه هستند، اختلالات و برخی خرابی‌های موضعی در شبکه نیز به دلیل حجم بالای مکالمات است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه بر اثر زلزله، در مناطق کرمانشاه و ایلام قطعی عمده در شبکه همراه تا کنون گزارش نشده، توصیه کرد: کاربران با پیگیری اخبار از رسانه‌های رسمی و منابع موثق، از مکالمات طولانی با مناطق زلزله‌زده پرهیز کنند تا امکان برقراری مکالمات موفق بیشتری برای سایر هموطنان امکان‌پذیر شود.
۱۰:۳۰
در صورت نیاز مصدومان به تهران منتقل می‌شوند/ شرایط تحت کنترل است

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: شرایط مناطق زلزله‌زده تحت کنترل است و در صورت نیاز مصدومان به مناطق دیگر از جمله تهران منتقل می‌شوند.

به گزارش ایسنا پیرحسین کولیوند با بیان اینکه در حال اعزام مسئولان به منطقه زلزله زده سر پل زهاب هستیم، اظهار کرد: از دیشب تا امروز صبح تقریبا تمام مسئولان مربوطه به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند و خوشبختانه شرایط تحت کنترل است و امیدواریم که مشکلات حادتری وجود نداشته باشد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در حال حاضر تمام نیروهای امدادی در روستاهای زلزله‌زده حضور دارند و اگر مصدوم یا مجروح بدحالی داشته باشیم به کرمانشاه و مناطق دیگر از جمله تهران اعزام خواهند شد.

وی در پایان گفت: بالگردهای هلال احمر و اورژانس در محل حضور دارند و مشکلی از جهت کمبود بالگردها نداریم.
۱۰:۲۳
وزارت بهداشت آخرین آمار مصدومان تا این لحظه را ۲۵۰۴ نفر اعلام کرده است.
۱۰:۲۰
آمادگی سازمان ملل برای کمک به ایران پس از وقوع زلزله در غرب کشور

گری لوئیس هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در ایران نیز در واکنش به زلزله شب گذشته در غرب ایران یک پیام تسلیت در صفحه توئیتر خود منتشر و با مردم ایران ابراز همدردی کرد. وی در این پیام نوشت: «تسلیت به دولت و مردم ایران برای زلزله مرگبار در مرزهای غربی این کشور. وضعیت در نیمه شب گذشته خیلی مشخص نبود اما با طلوع خورشید بیشتر درباره کشته شدگان و افراد زخمی اطلاعات به دست می‌آید. در صورت نیاز سازمان ملل آماده همکاری است».
۱۰:۰۷
دستور روحانی به جهانگیری: تمام امکانات برای نجات مردم بسیج شود
در پی زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور و بویژه استان کرمانشاه، رئیس جمهور طی دستوری به معاون اول خود به وی ماموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومین حادثه بسیج کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در دستور حجت الاسلام حسن روحانی به معاون اول رییس جمهور آمده است؛

پیرو دستوراتی که شب گذشته برای بسیج تمام امکانات موجود کشور و بخصوص استان‎های همجوار در جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان گرفتار زیر آوارها، خدمات درمانی برای مصدومین و تامین احتیاجات لازم هموطنان آسیب دیده به وزیر محترم کشور داده شده؛ ضروری است با توجه به وسعت این حادثه دردناک که متاسفانه به از دست دادن و یا مصدومیت تعداد زیادی از هموطنان عزیز بویژه در استان کرمانشاه منجر شد، جنابعالی ضمن مدیریت عالی موضوع جهت پشتیبانی کامل، مجموعه امکانات دولت و سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل های مردمی را در این جهت بسیج نمایید.
۱۰:۰۰
مسکن مهر «سرپل ذهاب» دارای بیشترین خسارات و تلفات
براساس تصاویری که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده است، خسارت های شدید زلزله به مسکن مهر شهرستان سرپل ذهاب وارد شده است.

۰۹:۵۳
انتقال 11 مصدوم زلزله کرمانشاه به بیمارستان‌های همدان
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از آماده‌باش اورژانش این استان خبر داد و گفت: 11 مصدوم حادثه زلزله کرمانشاه برای مداوا راهی بیمارستان‌های همدان شده‌اند.

دکتر حبیب معصومی، با تأکید بر اینکه تمامی بیمارستان‌ها، اورژانس و شبکه بهداشت استان همدان در حالت آماده‌باش هستند، افزود: یک فروند بالگرد به منظور امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شده است.

وی یادآور شد: تا کنون هیچ‌یک از مصدومان این حادثه تلخ به استان همدان انتقال نیافته بود اما اکنون 11 مصدوم در راه بیمارستان‌های همدان هستند که بیمارستان‌های استان آمادگی لازم را برای پذیرش بیماران دارند.

۰۹:۳۸
صدور مجوز دفن 207 جسد / مجروح شدن ۱۶۸۳ تن
سازمان پزشکی قانونی در پی وقوع زلزله 7.2 ریشتری شب‌ گذشته در مرز ایران و عراق اعلام کرد: تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است. تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد هستند که تا این لحظه تعداد این اجساد به 207 تن رسیده است.
سرپرست سازمان اورژانس کشور نیز که هم اکنون در سرپل ذهاب حضور دارد، آخرین آمار مصدومین را تا این لحظه ۱۶۸۳ نفر اعلام کرد.
۰۹:۳۷
درخواست گروه خونی O منفی برای کمک به زلزله زدگان

سازمان انتقال خون از دارندگان گروه خونی O منفی خواست برای کمک به مناطق زلزله زده خون اهدا کنند.

افراد دارای گروه خونی O منفی می توانند برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کنند.
تعطیلی مدارس ایلام و کرمانشاه
به دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله فردا دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان کرمانشاه در گروه صبح و ظهر تعطیل است.
همچنین مدارس ایلام هم نیز در نوبت صبح تعطیل شدند.
وزارت آموزش و پرورش هم در پی وقوع زلزله اطلاعیه ای صادر کرد و از مدیران مدارس خواست قبل از ورود دانش آموزان حتما وضعیت بنای مدارس را کنترل کنند.
اعلام 3 روز عزای عمومی در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه اعلام کرد با هماهنگی صورت گرفته با نماینده ولی فقیه در استان، از روز دوشنبه (۲۲ آبان) سه روز در استان عزای عمومی اعلام می‌شود. کلیه دستگاه‌های اجرایی تا اطلاع ثانوی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند.
فرارو- براساس آخرین گزارش ها تعداد جان باختگان زلزله شدید غرب کشور به 200نفر رسیده است. تعداد مصدومان نیز بیش از 1686نفر اعلام شده است. این آمار براساس اخرین گزارشها تا ساعت 5 و سی دقیقه بامداد روز دوشنبه است. در همین حال استانداری کرمانشاه از امروز سه روز را عزای عمومی در این استان اعلام کرده است.
ده‌ها کشته و صدها زخمی در زلزله غرب کشور
به گزارش فرارو، شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی هفت و دو دهم بخش‌های وسیعی از شمال شرقی عراق و غرب ایران را لرزانده و باعث مرگ ده ها نفر شد.
رضا محمودیان ‌مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه آخرین آمار کشته‌های زمین لرزه 7.3 ریشتری شب گذشته (21 آبان) را حدود 200 نفر اعلام کرد. او اعلام کرد که آمار دقیقی از تعداد زخمی ها وجود ندارد اما پیش از این منابع رسمی تعداد زخمی ها را بیش از 1686نفر اعلام کرده بودند.
با وجود اینکه زلزله شب گذشته تقریبا تمام استان های غربی و مرکزی کشور را در بر گرفت اما بیشترین خسارت ها و تلفات ان در استان کرمانشاه بوده است. در این استان نیز سرپل ذهاب، قصر شیرین، اسلام آباد غرب و دالاهو بیش از دیگر شهرها خسارت دیده اند.
بیشترین کشته ها در شهرستان سرپل ذهاب و قصر شیرین بوده است.
علت آمار بالای کشت ها در سرپل ذهاب نزدیکی به کانون زلزله است.

دکتر مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، به خبرگزاری ایسنا گفت: "این زلزله در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه امشب یکشنبه ۲۱ آبان ماه در ۳۰ کیلومتری شمال غرب سرپل ذهاب و ۳۲ کیلومتری جنوب غرب حلبچه رخ داده است.... این زلزله را حدود ۱۵۰ میلیون نفر در ایران و عراق و در هر دو پایتخت احساس کردند."
براساس گزارش های تنها بیمارستان سرپل ذهاب کاملا تخریب شده است.
دقایقی پس از وقوع زلزله نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. حسن روحانی رییس جمهور به وزیر کشور دستورات لازم در مورد امداد رسانی را ابلاغ کرده است.
ستاد بحران کشور نیز تشکیل شده است.
برق برخی مناطق زلزله زده هنوز وصل نشده است. در ساعات اولیه زلزله برق استان های کرمانشاه و ایلام قطع شده بود. مقامات محلی امیدوارند برق سرپل ذهاب تا ساعاتی دیگر وصل شود.
به گفته وزیر کشور عملیات آواربرداری در نقاط مختلف آغاز شده است. پیش بینی می شود که تعداد کثیری هنوز زیر آوار گرفتار باشند.
مرکز مطالعات زمین شناسی آمریکا می گوید که مرکز زلزله که ساعات دیروقت شب به وقت محلی روی داد در جنوب شهر حلبچه بوده است. مرکز زمین شناسی آمریکا عمق آن را ۳۳.۹ کیلومتری از سطح زمین اعلام کرد.
این زلزله در شمال عراق نیز خسارات زیادی به بار اورده است. هنوز آمار دقیقی از تلفات آن در عراق در دست نیست.
این زمین لرزه غیر از ایران و عراق در کشورهای، لبنان، کویت، ارمنستان و ... نیز احساس شده است. در ایران استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان بیشتر در معرض آن قرار گرفتند.
در ساعات اولیه زمین لرزه مردم در شهرهای مختلف وحشت زده به خیابان ریختند. براساس گزارش ها بسیاری تا پاسی از شب به خانه هایشان بازنگشتند و عده ای نیز ترجیح دادند شب را بیرون از خانه و در هوای سرد سر کنند.
عمق زلزله سی و چهار کیلومتر اعلام شده است.


زلزله شدید شمال عراق و غرب ایران را لرزاند
گستره مناطقی که زمین‌لرزه در آن‌ها احساس شده است. به نوشته «مرکز لرزه‌نگاری اروپایی-مدیترانه‌ای» این زمین‌لرزه هرچند گستره وسیعی داشته، اما احتمالا خسارات چندانی نداشته است.


تعطیلی مدارس ایلام و کرمانشاه
به دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله فردا دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان کرمانشاه در گروه صبح و ظهر تعطیل است.
همچنین مدارس ایلام هم نیز در نوبت صبح تعطیل شدند.
وزارت آموزش و پرورش هم در پی وقوع زلزله اطلاعیه ای صادر کرد و از مدیران مدارس خواست قبل از ورود دانش آموزان حتما وضعیت بنای مدارس را کنترل کنند.
اعلام 3 روز عزای عمومی در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه اعلام کرد با هماهنگی صورت گرفته با نماینده ولی فقیه در استان، از روز دوشنبه (۲۲ آبان) سه روز در استان عزای عمومی اعلام می‌شود. کلیه دستگاه‌های اجرایی تا اطلاع ثانوی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند.
درخواست گروه خونی O منفی برای کمک به زلزله زدگان

سازمان انتقال خون از دارندگان گروه خونی O منفی خواست برای کمک به مناطق زلزله زده خون اهدا کنند.

افراد دارای گروه خونی O منفی می توانند برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کنند.
این گزارش تکمیل می شود ...
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید