Iranian Agriculture News Agency

آیین بزرگداشت بیست‌وپنجمین دوره هفته کتاب در سازمان تات برگزار شد:

تجلیل از برترین‌های تولید محتوای بخش کشاورزی/ رونمایی از کتاب مجموعه قوانین و مقررات تات در 1900 صفحه

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ضرورت ساماندهی مقوله تولید محتوا به شیوه جدید در این سازمان گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کتاب تجلیل از کسانی است که در تولید محتوا نقش بسزایی داشته‌اند.

تجلیل از برترین‌های تولید محتوای بخش کشاورزی/ رونمایی از کتاب مجموعه قوانین و مقررات تات در 1900 صفحه

آیین بزرگداشت بیست‌وپنجمین دوره هفته کتاب با شعار توسعه کشاورزی نوین با ترویج کتاب‌خوانی صبح امروز در سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، دکتر اسکندر زند صبح امروز در آیین بزرگداشت بیست‌وپنجمین دوره هفته کتاب با شعار توسعه کشاورزی نوین با ترویج کتاب‌خوانی با اشاره به اهمیت کتاب‌خوانی گفت: افراد جامعه هر چقدر کتاب بخوانند، عمیق‌تر می‌شوند و در نتیجه توسعه و بالندگی در کشور اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه زنجیره علم از ایده آغاز و تبدیل به مقاله می‌شود و از مقالات فصول کتاب ایجاد می‌شود، افزود: ضروری است شورای انتشارات سازمان تحولی در خود ایجاد کند و به تولید محتویات فعالیت‌ها بیشتر بپردازد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ساماندهی مقوله تولید محتوا به شیوه جدید یادآور شد: برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کتاب تجلیل از کسانی است که در تولید محتوا نقش بسزایی داشته‌اند.

زند همچنین در حاشیه مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار ضروری ما در حوزه کشاورزی تولید محتوا است. برای اینکه محتوای تولید شده راحت و بدون واسطه در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد تالاری به عنوان تالار ترویج راه اندازی کردیم که همه می توانند به راحتی در اینترنت به آن دسترسی پیدا کنند .

وی افزود: در این تالار بیش از ۲ هزار محتوا بارگذاری شده که جدیدترین محتویاتی که در آنجا گذاشته ایم مجموعه ای از دست نامه ها است که با کمک معاونت علمی و فناوری آماده شده است. مجموعه ای از کتاب هایی به کمک بسیج آماده شده است و بخشی هم کتاب هایی مربوط به کار آفرینی است. مجموعه های زیاد و به روزی از محققین در این تالار وجود دارد .

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما برنامه ای داریم تا ناشرانی که مایل باشند محتویاتشان در این تالار قرار بگیرد یا از آنها خریداری کنیم و یا شرایطی را ایجاد کنیم تا محققان و مروجان بتوانند از این سامانه استفاده کنند .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان عنوان کرد: اولویت نخست سازمان مجموعه تحقیقات کشاورزی است؛ اما مروجان و محققان دیگر هم با ارجاع آثار خود به شورای انتشارات ما و پس از بررسی آنها را ترویج خواهیم داد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم با حضور زند و معاونان وی از آثار برگزیده زیر تجلیل به عمل آمد:

کتاب برتر

1- انگور (مدیریت جامع کشت، پرورش، تولید و فرآوری). تألیف: دکتر حامد دولتی‌بانه، دانشیار مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی.

مجله‌های برتر

1- آرشیو مؤسسه رازی - مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی - سردبیر: دکتر رسول مدنی - امتیاز 95.2

2- تحقیقات جنگل و صنوبر ایران - مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور - سردبیر: خسرو ثاقب‌طالبی - امتیاز 95.2

3- مهندسی و مدیریت آبخیز - پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری - سردبیر: دکتر داود نیک‌کامی - امتیاز 95.2

نشریه ترویجی/ فنی برتر

1- مدیریت آبیاری در مناطق خشک با استفاده از روش‌های مختلف خاک‌ورزی با تأکید بر خاک‌ورزی حفاظتی. تهیه‌کنندگان: دکتر محمد خرمایان با همکاری دکتر سیدرضا اشرفی‌زاده و دکتر فریبرز عباسی.

2- دستورالعمل‌های مدیریت تغذیه گیاه گندم و کلزا در شرایط تنش سرما. تهیه‌کنندگان: دکتر محمدمهدی طهرانی با همکاری دکتر مجید بصیرت، دکتر فریدون نورقلی‌پور، دکتر محمدعلی خودشناس و دکتر جواد قدبیک‌لو.

3- راهنمای جامع تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری. تهیه‌کنندگان: دکتر محمود بهمنی با همکاری دکتر حمیدرضا پورعلی، دکتر ایوب یوسفی، دکتر محمدعلی یزدانی، دکتر ذبیح‌الله پژند و دکتر علیرضا شناور.

کتابداران برتر

2- فاطمه سیاری - کتابدار مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان

3- سمیه میرباقری - کتابدار مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد

4- شهرزاد وحدیدی - کتابدار مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام

کتابخانه‌های برتر

1- کتابخانه مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی - مسئول کتابخانه: دکتر احمد یوسفی.

2- کتابخانه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی - مسئول کتابخانه: مهندس حسین عطایی.

3- کتابخانه مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی نهال و بذر - مسئول کتابخانه: الهه آزادی.

برندگان مسابقه کتابخوانی آشنایی با مهارت‌های زندگی از دیدگاه اسلام

1- علیرضا روجایی

2- ناصر اشکنی‌پور

3- حسین باروتی

معرفی کتاب مجموعه قوانین و مقررات سازمان تخقیقات، آموزش و ترویج

مجموعه قوانین و مقررات سازمان به‌منظور دسترسی به قوانین، آیین‌نامه‌ها و سایر مقررات در حوزه فعالیت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و همچنین آشنایی بیشتر مدیران و کارکنان با قوانین و مقررات سازمان، توسط دفتر حقوقی سازمان تهیه و تدوین شده است.

این مجموعه در 1900 صفحه و شامل 9 فصل به شرح زیر به چاپ رسیده است.

فصل اول: قوانین و اسناد راهبردی نظام

فصل دوم: تشکیلات اداری و استخدامی

فصل سوم: بودجه و مالی

فصل چهارم: تخلفات اداری و انضباطی

فصل پنجم: پژوهشی

فصل ششم: آموزشی

فصل هفتم: ترویج

فصل هشتم: بین‌الملل

فصل نهم: مقررات متفرقه

این مجموعه در مدت 20 ماه گردآوری، تنقیح و به چاپ رسیده است./

A-960823-01


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید