Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور:

818 پروانه تأسیس گلخانه اخذ شد

طی دو سال از واگذاری وظایف مربوط به نظام جامع گلخانه‌ها یکشور، 818 پروانه تأسیس اخذ شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره طرح نظام جامع گلخانه‌ای کشور که توسط این سازمان در حال پیگیری است، گفت: این طرح که مشتمل بر دستورالعمل‌ها، ضوابط فنی و مقررات عمومی ایجاد و توسعه گلخانه‌ها و قارچ‌های خوراکی کشور است، در کلیه سازمان‌ها و واحدهای شهرستانی تحت پوشش این سازمان در دست اجرا است.

محسن موحدیان عطار افزود: صدور پروانه‌های تأسیس و بهره‌برداری برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران بخش و نیز ساماندهی و ایجاد شرکت‌های مهندسان مشاور و پیمان‌کاری و مهندسان ناظر ازجمله وظایف ذکرشده در نظام جامع گلخانه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت دو سال از واگذاری وظایف مذکور، تاکنون 915 موافقت اصولی، 818 پروانه تأسیس و 741 پروانه بهره‌برداری انجام شده است.

موحدیان عطار ادامه داد: تعداد یک‌هزار و 396 فقره تمدید پروانه توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این مدت صورت گرفته است.

وی از اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی در داخل و خارج از کشور به‌منظور ارتقاء سطح فنی و دانش عمومی صنعت مذکور خبر داد و تصریح کرد: همچنین به‌منظور افزایش دانش فنی بهره‌برداران، مشاوران و ناظران اجرایی، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برگزار شده است.

مهندسان کشاورزی بیمه مسئولیت مدنی می‌شوند

این مقام مسئول به برنامه‌های ویژه این سازمان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد شبکه مدیریت دانش و اطلاعات کشاورزی، تدوین مقررات، استانداردها و ضوابط تولید، شبکه پایش و گواهی محصولات سالم و استاندارد، ساماندهی و استقرار شبکه‌های فنی و مهندسی و ادامه روند استقرار و اجرای نظام گلخانه‌ای در کشور برخی از مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری محسوب می‌شود.

موحدیان عطار تأکید کرد: امسال همچنین اجرای بیمه مسئولیت مدنی مهندسان کشاورزی، بیمه سازه‌ها و تأسیسات گلخانه و قارچ‌های خوراکی و بیمه کارفرما در مقابل کارمندان اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: در پی واگذاری برخی از مسئولیت‌ها به این سازمان، راه‌اندازی شبکه توزیع و پخش آفت‌کش‌های نباتی، صدور گواهی مستثنیات، پیگیری واگذاری صدور پروانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی و آزمایش‌های آب و خاک و اجرای شبکه توزیع نهاده‌های کشاورزی در کشور توسط این سازمان در حال پیگیری است.

موحدیان عطار همچنین گفت: این سازمان از طریق ناظران فنی بر اجرای طرح بهینه‌سازی سوخت مرغداری‌ها و دامداری‌ها و گلخانه‌ها نظارت کرده و در راستای تأمین نیازهای غذایی، مرغ گوشتی و تخم‌گذار با استفاده از صدور خدمات فنی و مهندسی، برنامه‌های ویژه‌ای دنبال می‌شود.

وی در پایان افزود: ایجاد تعاونی دانش‌بنیان به‌نژادگران گوسفند و بز جهت افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با محوریت توسعه کشاورزی دنبال می‌شود./

خبرنگار: مژگان ستار

A-910330-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید